4 van de 7
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Allochteun’s BX Deauville U9 1992.
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 04 juni 2008 04:44 PM
  [ # 46 ]

Hier heb je iig een redelijke leidraad: http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=493

Typische BX-punten: ADALs, hd- en retourleidingen, massaproblemen…

Profiel  
 
Allochteun
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008

- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Gepost: 04 juni 2008 04:46 PM
  [ # 47 ]

Hartstikke bedankt!

Loop ik dat even na van’t weekeind Smile

Profiel  
 
Allochteun
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008

- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Gepost: 23 juni 2008 06:31 PM
  [ # 48 ]

Zijn we weer….

Bx is vandaag afgekeurd, wat ik ergens wel verwacht had.

De Aandrijfashoezen waren namelijk zeer twijfelachtig, maar ach, dacht probeer het gewoon.
Inderdaad 2 van de ashoezen onvoldoende, hiervoor staat een afspraak met een garage, die er voor 150 euro nieuwe hoezen op zet. Heb namelijk al gekeken, maar dat gaat me te veel ellende kosten, 150 euro heb ik er dan wel voor over.

Er waren echter nog 2 punten waarop de bix is afgekeurd.

-Rechtsvoor is een retourslang doorgescheurd.
Het is het rechterslangetje van die dubbele rubberen slang die achter de veerpoot loopt. Heb al gekeken of het een losse slang is, maar volgens mij is het één geheel met de rest van die dubbele slang… Waar ik een beetje bang voor ben: Onderdeel van de octopus?

-Achter schijnen mijn Veerbalgen lek te zijn… Heb geen idee wat ze daarmee bedoelen. Heb ook gekeken, maar zie daar simpelweg niets lekken… Wel zijn de veerbollen eergisteren vervangen, dus mogelijk dat ze wat olieresten zagen en concludeerde dat de boel lekte?

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 23 juni 2008 06:48 PM
  [ # 49 ]
Allochteun schreef:

Zijn we weer….

Bx is vandaag afgekeurd, wat ik ergens wel verwacht had.

De Aandrijfashoezen waren namelijk zeer twijfelachtig, maar ach, dacht probeer het gewoon.
Inderdaad 2 van de ashoezen onvoldoende, hiervoor staat een afspraak met een garage, die er voor 150 euro nieuwe hoezen op zet. Heb namelijk al gekeken, maar dat gaat me te veel ellende kosten, 150 euro heb ik er dan wel voor over.

Er waren echter nog 2 punten waarop de bix is afgekeurd.

-Rechtsvoor is een retourslang doorgescheurd.
Het is het rechterslangetje van die dubbele rubberen slang die achter de veerpoot loopt. Heb al gekeken of het een losse slang is, maar volgens mij is het één geheel met de rest van die dubbele slang… Waar ik een beetje bang voor ben: Onderdeel van de octopus?

-Achter schijnen mijn Veerbalgen lek te zijn… Heb geen idee wat ze daarmee bedoelen. Heb ook gekeken, maar zie daar simpelweg niets lekken… Wel zijn de veerbollen eergisteren vervangen, dus mogelijk dat ze wat olieresten zagen en concludeerde dat de boel lekte?

De retourslang is een geheel, twee slangetjes vormen verderop één slang en dat gaat dan dus retour. Losmaken en een nieuwe monteren is niet zo moeilijk.
En veerbalgen? Die ken ik niet op een BX Laughing Wel bij vrachtwagens met luchtvering Wink
Ik denk idd dat ze wat LHM hebben zien liggen na het vervangen van de bollen achter… Effe schoonmaken en hup, opnieuw aanbieden Cool

Profiel  
 
Allochteun
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008

- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Gepost: 23 juni 2008 07:14 PM
  [ # 50 ]

Hehe…

Toen ik idd bij de garage het keuringsrapport liet zijn keken ze ook heel vreemd bij het woord veerbalgen :p
Heb in ieder geval alles rondom de veerbollen blinkend schoon gepoetst, dus als er ergens iets lekt moet ik dat binnen een paar dagen gaan zien…

Dat slangetje, heeft dat nog een specifieke naam, of zal de onderdelenboer het met een omschrijving moeten doen?

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 23 juni 2008 07:15 PM
  [ # 51 ]

Veerpootretourslang lijkt mij.

Profiel  
 
Allochteun
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008

- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Gepost: 30 juni 2008 06:16 PM
  [ # 52 ]

Merk   CITROEN
Handelsbenaming   BX DEAUVILLE U9
Brandstof   Benzine
 
Vervaldatum APK 30-06-2009


Jippiejajeee Smile

Ze mag weer een jaartje de weg op!! Smile

Idd geen commentaar meer gehad op de ‘veerbalgen’ na een grondige poetsbeurt Smile
Veerpootretour was idd een eitje en de 4 ashoezen zijn er voor 140 euro uiteindelijk opgezet door een garage..

Al met al wel content mee,
auto nu iets meer als een jaar in bezit, rond de 300 euro kosten gemaakt. Bollen vervangen, wat slang en leidingwerk vervangen, ashoezen, distributie en 2 banden.

Wat nou een bodemloze put zo’n BX? :p

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 30 juni 2008 11:40 PM
  [ # 53 ]
Allochteun schreef:

Merk   CITROEN
Handelsbenaming   BX DEAUVILLE U9
Brandstof   Benzine
 
Vervaldatum APK 30-06-2009

[...]

Al met al wel content mee,
auto nu iets meer als een jaar in bezit, rond de 300 euro kosten gemaakt. Bollen vervangen, wat slang en leidingwerk vervangen, ashoezen, distributie en 2 banden.

Wat nou een bodemloze put zo’n BX? :p

Gefeliciteerd enne,  idem

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 30 juni 2008 11:45 PM
  [ # 54 ]

Proficiat…

Ik hoop dat ik dat over de mijne binnenkort ook kan zeggen (eerste keuring ooit voor mijn rekening Razz )

Profiel  
 
Allochteun
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008

- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Gepost: 01 juli 2008 06:56 PM
  [ # 55 ]

Ach… Tviel wel mee hoor,

vrees alleen dat er de komende maanden geen groeiende nagels inzitten bij me… Heel weekeind aan LHM slangetjes zitten kutten :p

één voordeel, heb zo het gevoel dat ik voorlopig geen onkruid hoef te wieden op mijn inrit Wink

Profiel  
 
Allochteun
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008

- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Gepost: 07 juli 2008 06:32 PM
  [ # 56 ]

Beste mensen, wederom hulp gevraagd…

Ik had ook niet moeten zeggen dat ze het perfect deed, das vragen om problemen natuurlijk.

Twee weken terug is er het een en ander aan de Bix gebeurd. Retourslangen van de veerpoten voor vervangen, achterbollen vervangen, en ashoezen vervangen. Hiermee kwam ze iig door de keuring.

Nu heeft ze echter 2 rare dingen.

Na starten van de auto komt ze netjes en snel omhoog. Ik heb nu echter 3 keer gehad, dat de kont binnen 10 seconde weer naar beneden zakte. Vervolgens even gas geven, komt ze weer omhoog en dan blijft het goed. Vreemd.. De LHM is overigens prima op peil.

2e ding. Bij acceleren, ook al is het nog zo rustig, zakt de kont een heel eind naar beneden. Bij stevig gas geven ben ik bijna bang dat ik mijn uitlaag/trekhaak door het asfalt jaag. Dit blijft ze de gehele rit doen.

Veren doet de auto verder prima, corrigeert ook netjes op hoogte bij ballast en dergelijke.

Het zijn geen problemen die onoverkomelijk zijn, ze rijdt verder prima, maar goed is het natuurlijk niet.

Dus: Nu zoek ik weer een van de geniale monteurs hier, die me van tips en know how kunnen voorzien!

Bvd.
Teun.

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 07 juli 2008 07:34 PM
  [ # 57 ]

achterste Hoogteregelaar kapot?

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 08 juli 2008 02:06 AM
  [ # 58 ]

lhm niveau gecontroleerd? (met de auto in hoogste stand)

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 08 juli 2008 02:23 AM
  [ # 59 ]
Allochteun schreef:

2e ding. Bij acceleren, ook al is het nog zo rustig, zakt de kont een heel eind naar beneden. Bij stevig gas geven ben ik bijna bang dat ik mijn uitlaag/trekhaak door het asfalt jaag. Dit blijft ze de gehele rit doen.

Dat is het DS-effect Cool Vind ik persoonlijk geweldig. Een GTi van mij had dat ook, zo’n automatische lanceerstand Wink
Misschien is dit deels een gevolg van de nieuwe achterbollen, al klinkt ‘t wel heel extreem, zoals je ‘t beschrijft.

Over dat gejojo na starten: zomaar een gokje, ik weet niet of ‘t hieraan kan liggen, maar misschien is er lucht in ‘t systeem gekomen. Dan zou je kunnen proberen achter te ontluchten (al zou lucht voorzover ik weet er vanzelf weer uit moeten verdwijnen via ‘t voorraadvat). Kijk ook ‘s naar dit topic: http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=167095

Profiel  
 
Allochteun
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008

- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Gepost: 08 juli 2008 02:25 AM
  [ # 60 ]

Thanks..

Zou het kunnen dat het een tijdje duurt voor alle lucht eruit is?
Ik heb er net namelijk weer een stuk mee gereden, en het kan zijn dat mijn gevoel me bedriegt, maar het lijkt alsof het iets minder wordt..

Zal het eens een paar dagen aankijken..


Edit:

Nuttig topic, thanks.

Tja, dan gaan we een wellus nittus discussie aan, en daar pas ik voor.
wat ik erover kwijt wil is dit:het maakt wel degelijk verschil.
diverse auto’s werden na spoeling beter in diverse opzichten, van omhoogkomen tot beter veren.
van langer in de veren blijven tot het weggaan van de welbekende knieval van deBX. die achter direct door zijn hoeven zakt.
dus wat mij betreft werkt het.

mvgr wupke.

Herkenbaar…

Sowieso kan een spoel en verversbeurt geen kwaad, staat ook op het verlanglijstje. Met het vervangen van de achterbollen viel al op dat de LHM niet bepaald helder groen meer is.

Even een vraag nog. Stel ik ga het systeem spoelen en de olie vervangen. Moet ik het dan gewoon via de remnippels helemaal aftappen en nieuwe bijvullen of hoe pak ik dat aan?

Profiel  
 
 
4 van de 7
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook