achterlichten wissel
rik jongeneelen
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 137
Geregistreerd: 31-01-2007

Gepost: 18 februari 2008 07:12 PM

hoi

ik wil graag mijn bx type 1 (sport) VOORZIEN VAN TYPE 2/3 achterlichten ik ben vandaag al even aan het prullen geweest nieuw type stekker in zekeringskast gedaan alles stekkers van de nieuwe aangesloten op kabelboom auto minnetjes aan gesloten maar aan de linkerkant achter bleef heel de tijd licht branden ook als de schakelaar van het licht uitstond als het licht aanstond deed de lamp niks de rest doet alles het wel gewoon behalve normaal licht ik had aan de rechterzijde van de auto nog een originele lampunit weet iemand hoe ik dit aan moet pakken

groeten rik

Profiel  
 
stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 18 februari 2008 07:42 PM
  [ # 1 ]

je kunt die units gewoon omwisselen dat is allemaal hetzelfde geloof ik

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  
 
rik jongeneelen
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 137
Geregistreerd: 31-01-2007

Gepost: 18 februari 2008 07:43 PM
  [ # 2 ]

hoi stan helaas zijn de stekkers van de lichten van type 1 heel erg anders dan type 2 3 en de fitting past niet in het karkas van een oud type licht groeten rik

Profiel  
 
michel-16v
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005

- BX SPORT
- 2CV Special
Gepost: 18 februari 2008 08:45 PM
  [ # 3 ]

Dit is vreemd, heb je ookal geprobeerd met de type 1 fittingen in de type 3 achterlichten? Dit past soms gewoon. Het kan natuurlijk ook zijn dat de bedrading van een type 2/3 anders is maar dit lijkt me sterk.

Het moet gewoon kunnen, ik heb in mijn sport ook type 3 achterlichten;

Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge

Profiel  
 
macnail
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 856
Geregistreerd: 11-07-2004

Gepost: 18 februari 2008 11:34 PM
  [ # 4 ]
michel-16v schreef:

Dit is vreemd, heb je ookal geprobeerd met de type 1 fittingen in de type 3 achterlichten? Dit past soms gewoon. Het kan natuurlijk ook zijn dat de bedrading van een type 2/3 anders is maar dit lijkt me sterk.

Het moet gewoon kunnen, ik heb in mijn sport ook type 3 achterlichten;

Voor zover ik weet zijn de type 3 achterlichten (rookglas) anders dan die van de type 1. Het binnenwerk is ook niet onderling te gebruiken. Je zult dus de type 1 aansluitingen moeten aanpassen op de type 3 achterlichten. Ik dacht zelfs dat de plaatsing van de remlichten op een andere plek zaten bij een type 3.
Correct me if I’m wrong.

11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 19 februari 2008 12:01 AM
  [ # 5 ]

Maar ook tussen het “oude type” achterlichten zit onderling verschil.  Shocked

Ik wou namelijk een keertje de achterlichten van m’n GT vervangen door een mooier setje, maar dat ging dus niet. 

De stekkers pasten niet Confused Evil or Very Mad

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 19 februari 2008 05:34 PM
  [ # 6 ]

Wat Macnail zegt klopt; de binnenwerken zijn anders. De remlichten zitten op een type3 waar bij de type1/2 de mistlichten zitten. Wat eigenlijk de meest gangbare truc is om het toch om te kunnen wisselen is mij niet bekend, wellicht een andere stekker eraan solderen?

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
michel-16v
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005

- BX SPORT
- 2CV Special
Gepost: 19 februari 2008 07:09 PM
  [ # 7 ]
knäckor schreef:

Wat Macnail zegt klopt; de binnenwerken zijn anders. De remlichten zitten op een type3 waar bij de type1/2 de mistlichten zitten. Wat eigenlijk de meest gangbare truc is om het toch om te kunnen wisselen is mij niet bekend, wellicht een andere stekker eraan solderen?

Klopt ook, maar als de fittingen passen, is het enigste wat veranderd de remlichten en mistachterlicht. Allebei rood dus geen probleem. Ik vind de remlichten aan de buitenzijde trouwens mooier als aan de binnenzijde van de achterlichten.

Maar het moet normaal gesproken gewoon kunnen zonder de bedrading te veranderen. Wat ik ook al eens heb gedaan is de fitting aangepast, dus een pootje verbogen zodat de stekker wel past. Was een 89er gti met 90er achterlichten erin. 1 jaar verschil en toch anders Confused

Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge

Profiel  
 
rik jongeneelen
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 137
Geregistreerd: 31-01-2007

Gepost: 26 februari 2008 12:36 AM
  [ # 8 ]

het topic mag opslot de lampen zijn verwisseld ik heb de fittingen van de lamp iets weg gehaald er kan dus een slotje op ik zal binnenkort weer eens fotos plaatsen

groeten rik

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 26 februari 2008 12:40 AM
  [ # 9 ]

voordat er een slotje op gaat…!!!!

Hoe heb je het precies gedaan? Ik probeer namelijk precies hetzelfde te doen bij mijn GT maar het lukt inderdaad niet. De fittingen lijken (een stekker sluit niet helmaal lekker aan) wel te passen, maar dan geeft ie toch andere signalen.

Hoe heb jij het dus gedaan?

Als je foto’s zou hebben zou het helemaal super zijn Very Happy

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 27 februari 2008 02:04 AM
  [ # 10 ]
stan schreef:

je kunt die units gewoon omwisselen dat is allemaal hetzelfde geloof ik

En dat is dus echt niet waar. Er zijn een paar soorten; eentje met een “card edge” achtige connector, eentje met echte stekkerpennetjes.
En daarbinnen is - zoals verondersteld wordt - mogelijk ook nog een verschil, maar dat heb ik nooit gemerkt.

Kijk naar het MERK op het achterlicht, als dat gelijk is en de vorm ook dan zou het wel moeten passen.

Ik heb hier een aantal merken liggen, ik zou wel eens wat fotootjes kunnen schieten.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
rik jongeneelen
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 137
Geregistreerd: 31-01-2007

Gepost: 03 maart 2008 07:51 PM
  [ # 11 ]

het topic mag op slot ik heb CitZX1.8iFurio uitelgd via de pb hoe ik het precis heb aangepakt als er meer mensen willen weten hoe kunen ze mij pb-en

groeten rik

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 04 maart 2008 10:50 AM
  [ # 12 ]
BasisBIX schreef:

Maar ook tussen het “oude type” achterlichten zit onderling verschil.  Shocked

Ik wou namelijk een keertje de achterlichten van m’n GT vervangen door een mooier setje, maar dat ging dus niet. 

De stekkers pasten niet Confused Evil or Very Mad

Dan had ik blijkbaar mazzel want bij ij ging het wel Laughing

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook