Lampjes voor ruitbedieningschakelaar
ramswoerthe
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 34

Gepost: 20 februari 2008 11:57 PM

Omdat een paar lampjes van de dashboardverlichting in mijn Xsara het niet meer deden heb ik van het weekend maar eens de moeite genomen het spul open te maken en deze te vervangen. Nu blijkt er, naast een heleboel standaard 12V/1,2W lampjes op andere plaatsen, in de bedieningschakelaar van de elektrische ruiten een buitenmodel lampje te zitten. Het zit in de schakelaar achter een groen kapje en heeft twee lange +/- draden die om twee nokjes aan het kapje zijn gedraaid en op die manier contact maken met de polen in het schakelaarhuis. De standaard automaterialenhandel heeft deze lampjes niet, dus ik naar de dealer. Deze had ze ook niet en de baliemedewerker vetelde me dat, wil ik dat de verlichting weer werkt, de hele schakelaar vervangen moet worden. Nu is er met die schakelaar niets mis, alleen het lampje is stuk. Dat laatste kost misschien hooguit 2 euri, maar die schakelaar waarschijnlijk minimaal het 10-voudige.  Confused
Wie weet hoe ik aan die specifieke schakelaarlampjes kan komen?

NB: het doorsolderen van de draadjes aan een standaardlampje heeft geen zin. Die lampjes passen niet achter het groene kapje.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook