Verbieden Oude auto’s: wat???
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 917

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 21 februari 2008 09:51 AM

Vanochtend verscheen in de krant het bericht dat de gemeente Amsterdam vanaf 2009 auto’s van voor 1992 wil gaan weren uit het gebied binnen de ringweg. Dit omdat ze de luchtkwaliteit (uhh, groot vliegveld dichtbij?) willen verbeteren en naar EU standaarden willen brengen.

Ik woon zelf niet in Amsterdam, maar het idee dat wanneer ik daar kom, ik dus nu (met mijn BX uit 86) een boete kan gaan krijgen als ik Amsterdam in rij ‘gewoon omdat ik nu eenmaal van oude auto’s hou’ vind ik een discriminerende en stuitende gedachte.

Als de gemeente Amsterdam dan toch bezig is de lucht schoner te willen maken, geef ik ze graag een paar suggesties:
- Niemand binnen de ring mag meer roken
- Taxi’s (toch een groot deel van de verkeersdeelnemers in het centrum) worden verboden. Daarvoor in de plaats komen de nu al aanwezige Thaise fietstaxies.
- Er mogen geen sloepen en andere boten met motoren met meer dan 5 pk over de grachten varen.
- Gaskachels worden verboden binnen de ring
- Iedereen met een auto zwaarder dan 1500 kilo mag niet meer binnen de ring rijden.
- Schiphol wordt verboden
- Ga zo maar door..

Het punt dat ik wil maken is dat de gemeente selectief aan het handelen is en dat dat neigt naar discriminatie. Ja, ze willen ook maatregelen voor vrachtverkeer e.d. in het centrum, maar ik heb nog nioets gelezen over de welbekende ‘grachtengordel tractor’.

Laat onze vrienden van het Amsterdamse B&W een over de grens kijken. In London kost rijden in het centrum je tegenwoordig ca. 25 euro. Dit heeft het verkeer in dat centrum met 60% verminderd. Is het nu echt zo moeilijk Amsterdam om een niet discriminerende regel te bedenken?

Laten we hopen dat dit geen landelijk beleid wordt. Straks mag je zefls het centrum van Urk niet meer in.

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 21 februari 2008 09:53 AM
  [ # 1 ]
Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook