Trouwens nog even een vraagje;
Welk type benzine heeft deze auto nodig??? 98 of 95
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
de korte periode dat ik hem had lustte hij gewoon 95, maar wat me wel opviel was dat als de tank bijna leeg was hij echt heel raar ging lopen (maar dan was ie ook echt bijnabijna leeg) en ik weet niet zeker meer of het reservelampje het nog wel deed nu ik er over nadenk.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
T(h)ijs schreef:Mighel schreef:
Verder heeft de auto wat roest, voor het dakraam in de dakplaat, wat deuren bij afwateringsgaatjes, en beginnende roest in de kofferbak.
Fijn plekje, hoe ga je dat oplossen?
Ik weet niet of het om een origineel citroen dakje gaat, maar ik heb het zelf toen bij mij bx opgelost door op zoek te gaan naar een wat groter open dakje, dat is natuurlijk afhankelijk van of je er nu ook al een hele grote in hebt.
BX, gewoon daarom
BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij
Hij bokte op een gegeven moment. Toen was de tank inderdaad bijna leeg.
En ik heb idd het reservelampje niet zien branden. Maar ik moet zeggen dat de brandstofmeter ook heen en weer schiet, dus bij halfvolle tank van reserve weer naar half, en er tussenin.
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
Ik weet niet of het om een origineel citroen dakje gaat, maar ik heb het zelf toen bij mij bx opgelost door op zoek te gaan naar een wat groter open dakje, dat is natuurlijk afhankelijk van of je er nu ook al een hele grote in hebt.
Er zit nu al een behoorlijk groot dak in. Of het origineel is ?????
de dakplaat is nog niet door, dus ik ga denk ik maar eens schuren en lakken. Een ander dak moet altijd nog kunnen.
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Dat deed ie bij mij idd ook.
Ik denk dat ie dan gewoon leeg is evt. met wat prut in de tank.
Misschien ff de tank spoelen en het filtertje vervangen.
En natuurlijk het reservelampje vervangen. Bij de 16V doet ie het ook niet meer, maar das niet zo heel vervelend omdat ik toch altijd op LPG rij (alleeen is het lullig als ik met een lege benzinetank een audi het nakijken wil geven :Lol:)
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Net begonnen met de koppelingskabel (gisteren ook al geprobeerd), maar ik krijg de oude kabel niet door het schutbord.
Ik heb op de site van roel tiemersma gekeken. Volgens hem moet je de kabel omhoog doen door het gleufje, en dan moet er plaats zijn.
Maar dat lukt niet, ook als ik met de vingers voel, voel ik geen gat.
Iemand ervaring hiermee??
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
Nou hij zit erin.
Met een beetje geweld heb ik de koppelingskabel erin gekregen.
Door een staalkabeltje (remkabel van fiets) door het gat te steken, en deze aan de koppelingskabel te binden. Heb ik hem er door heen kunnen trekken. Het rubber aan de binnenkant zat in de weg.
Wel heb ik de stelschroef van de koppeling helemaal moeten uitdraaien om weer te kunnen ontkoppelen.
Het dakje heb ik ook maar even gesmeerd, want het piepte wat.
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Mooi das punt 1 dan iig.
Het dakraam dat je hebt is het orginele dakraam trouwens.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Mechuccio schreef:Mooi das punt 1 dan iig.
Het dakraam dat je hebt is het orginele dakraam trouwens.
Ja die zijn wel groot ja, dan ben je wel een beetje door de mogelijkheden heen wat betreft een nog groter dakraam.
BX, gewoon daarom
BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Een plexiglazen dakplaat erin zetten! kan ie niet meer open, maar roesten zal het ook niet meer!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Ach ja, we kijken wel eens hoe de roest zich ontwikkelt.
Hij is nog hard, kan er niet doorheen drukken, maar de lak bolt wel op.
Ik denk dat ik in de zomer het dakraam eens demonteer, en alles de roestomvormer zet. Hopen dat, dat genoeg is.
Over de koppeling nog eens;
Ik heb de stelschroef bijna maximaal uitgedraaid, maar hij ontkoppelt pas op de laatste centimeter van de pedaal. Is daar nog iets aan doen?
Als ik nu de koppeling ook maar iets laat opkomen, begint de auto te rijden.
Ik weet van mijn deauville dat ik daar de onderste 4/5 cm vrij heb.
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
Met de nieuwe kabel zo’n 150 km gereden. De laatste 10 km was de kabel wat uitgerekt, dus ik kon niet meer ontkoppelen (en dus ook niet meer schakelen). Nu kan ik de stelschroef nog maar 0.5 cm uitdraaien. Maar dit is maar net genoeg om nog te kunnen ontkoppelen.
Waar ligt dit aan? en hoe kan ik hier iets aan doen. Want de auto is nu dus niet echt rijdbaar meer!
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
is de koppelingshevel niet krom?? of de kabel te lang?
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
De kabel is 685 mm volgens het label, en volgens Hbase is dat ook de kortste. Maar ik heb maar een helft van de oude, dus ik kan de oude niet opmeten.
De hevel waar de kabel aan zit, is nog helemaal recht. De “arm” die de versnellingsbak in gaat, heb ik nog niet gecontroleerd. Is die arm te vervangen?
Ik heb de stelschroef, op de arm waar de kabel aanzit helemaal uitgedraaid (die waar die pin in zit, die tegen de arm van de versnellingsbak duwt).
Maar ik weet niet of er nog een andere manier van afstellen is?
Ik lees hier en daar iets over een rubber met 2 moeren, maar die kan ik nergens vinden.
Het vervelende hierbij is, dat ik de originele situatie nooit heb mogen aanschouwen. Er zat een koppelingskabel in die de anwb gefabriceerd had. Dus ik weet ook niet of hij nu goed zit.
Morgen heb ik de middag vrij, dus ga ik eens wat foto’s schieten.
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)