waarschijnlijk lucht in het remsysteem, bx max hoog zetten opkrikken rem intrappen en ingetrapt houden (ik gebruik wel eens een schroevendraaier die tussen het rempedaal en het dashboard past) en dan voor en achter ontluchten. sommige types hebben ook een ontluchtingsnippel op de remklep zitten (hoofdremcil).
Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.
Mn broertje staat in La Douce met de volgende codes:
33 Intake manifold airpressure sensor
41 RPM Sensor
Het ding gaat stationair wel in de toeren maar zo gauw als je vermogen verlangt (rijden) slaat ie af. Iemand een idee?
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
33 Intake manifold airpressure sensor
Dat lijkt me een map-sensor of luchtmassameter? Als die het niet fijn doet kan die toerentalsensor ook wel gekke waardes gaan geven.
Harm weet jij waar die zit op deze motor? De MAP sensor. Mn broertje kan em namelijk niet vinden en ik heb geen Haynes van de BXbij de hand.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
T(h)ijs schreef:Mn broertje staat in La Douce met de volgende codes:
33 Intake manifold airpressure sensor
41 RPM SensorHet ding gaat stationair wel in de toeren maar zo gauw als je vermogen verlangt (rijden) slaat ie af. Iemand een idee?
De eerste betreft de Luchtmassameter
De tweede zal de BDP sensor zijn
Hij zou moeten checken of er valse lucht bij het inlaat-harmonicarubber wordt aangezogen.
BDP sensor zou stuk kunnen zijn. Demonteren en doormeten met een Ohm meter. Waarde moet rond de 95 liggen, als deze bij (of na) sterke verwarming ineens naar bijv 170 schiet, is íe stuk en moet vervangen worden..
Succes!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
T(h)ijs schreef:Harm weet jij waar die zit op deze motor? De MAP sensor. Mn broertje kan em namelijk niet vinden en ik heb geen Haynes van de BXbij de hand.
BX??
Meende dat het over een 25 GTi ging… ops:
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Ik meen dat een GTi geen map-sensor heeft maar een luchtmassameter. Die zit in het luchtfilterhuis gebouwd volgens mij.
Zn carterontluchting was lek, na het vervangen van het slangetje lijkt het euvel opgelost. Klinkt dat plausibel?
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007
- C5 2.0 Break Exclusive
? Welk probleem Mighel?
Se concentrer sur l’essentiel
Het ruk lopen en foutmeldingen geven zoals ik hierboven beschreven heb
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008
- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
huh? zo’n slangetje is toch puur transport van ouwe prut, dat is toch geen onderdeel van het hele druksysteem? Ik heb begrepen dat je ook zonder carterontluchtingsslang kunt rijden…
2CV 1985
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Die carterontluchtingsslangetjes werken bij de GTI ook als vacuumslangetjes en deze motoren zijn daar toch wel allergisch voor. Deze GTi is mijn enige 1.9 multipoint bx geweest die ik heb gehad en daar is het me nooit mee overkomen maar als bij mijn 16V zo’n slangetje losschiet wordt mijn auto helemaal leip. Stationair lopen doet ie dan niet (meer) gasgeven is zinloos tot ie besluit er ineens als een mongool vandoor te knallen om vlak daarna weer te bokken en te stotteren dus ja, klinkt best plausibel
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008
- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
ah, weer wat geleerd.. een AX is geen BX
2CV 1985
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005
- BX SPORT
- 2CV Special
klinkt zeer posible, door het lek is het vacuum niet goed waardoor de waardes van de luchtmassa meter niet kloppen en de motor helemaal niet goed meer loopt.
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
De motor trekt bij een lekke carterontluchtingsslang gewoon valse lucht door het slangetje, want die zit achter de luchtmassameter direct in het inlaatkanaal, vlak voor de gasklep. Van een normale mengselregeling is dan geen sprake meer.