27 van de 29
« Eerste  < Vorige 25 26 27 28 29 Volgende > 
   
Mighel’s Gti; wordt gesloopt
b.rozema
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 410
Geregistreerd: 18-10-2007

Gepost: 24 mei 2009 04:22 PM
  [ # 391 ]

waarschijnlijk lucht in het remsysteem, bx max hoog zetten opkrikken rem intrappen en ingetrapt houden (ik gebruik wel eens een schroevendraaier die tussen het rempedaal en het dashboard past) en dan voor en achter ontluchten. sommige types hebben ook een ontluchtingsnippel op de remklep zitten (hoofdremcil).

Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 05 augustus 2009 08:35 PM
  [ # 392 ]

Mn broertje staat in La Douce met de volgende codes:

33   Intake manifold airpressure sensor
41   RPM Sensor

Het ding gaat stationair wel in de toeren maar zo gauw als je vermogen verlangt (rijden) slaat ie af. Iemand een idee?

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 05 augustus 2009 08:44 PM
  [ # 393 ]

33 Intake manifold airpressure sensor

Dat lijkt me een map-sensor of luchtmassameter? Als die het niet fijn doet kan die toerentalsensor ook wel gekke waardes gaan geven.

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 05 augustus 2009 08:52 PM
  [ # 394 ]

Harm weet jij waar die zit op deze motor? De MAP sensor. Mn broertje kan em namelijk niet vinden en ik heb geen Haynes van de BXbij de hand.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
Gepost: 05 augustus 2009 08:56 PM
  [ # 395 ]
T(h)ijs schreef:

Mn broertje staat in La Douce met de volgende codes:

33   Intake manifold airpressure sensor
41   RPM Sensor

Het ding gaat stationair wel in de toeren maar zo gauw als je vermogen verlangt (rijden) slaat ie af. Iemand een idee?

De eerste betreft de Luchtmassameter
De tweede zal de BDP sensor zijn

Hij zou moeten checken of er valse lucht bij het inlaat-harmonicarubber wordt aangezogen.
BDP sensor zou stuk kunnen zijn. Demonteren en doormeten met een Ohm meter. Waarde moet rond de 95 liggen, als deze bij (of na) sterke verwarming ineens naar bijv 170 schiet, is íe stuk en moet vervangen worden..

Succes!

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Gepost: 05 augustus 2009 08:58 PM
  [ # 396 ]
T(h)ijs schreef:

Harm weet jij waar die zit op deze motor? De MAP sensor. Mn broertje kan em namelijk niet vinden en ik heb geen Haynes van de BXbij de hand.

BX??
Meende dat het over een 25 GTi ging…  Surprisedops:

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 05 augustus 2009 09:00 PM
  [ # 397 ]

Ik meen dat een GTi geen map-sensor heeft maar een luchtmassameter. Die zit in het luchtfilterhuis gebouwd volgens mij.

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 05 augustus 2009 09:21 PM
  [ # 398 ]

Zn carterontluchting was lek, na het vervangen van het slangetje lijkt het euvel opgelost. Klinkt dat plausibel?

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
Archi
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007

- C5 2.0 Break Exclusive
Gepost: 05 augustus 2009 09:41 PM
  [ # 399 ]

? Welk probleem Mighel?

Se concentrer sur l’essentiel

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 05 augustus 2009 10:00 PM
  [ # 400 ]

Het ruk lopen en foutmeldingen geven zoals ik hierboven beschreven heb Wink

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
raoel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008

- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Gepost: 05 augustus 2009 10:57 PM
  [ # 401 ]

huh? zo’n slangetje is toch puur transport van ouwe prut, dat is toch geen onderdeel van het hele druksysteem? Ik heb begrepen dat je ook zonder carterontluchtingsslang kunt rijden…

2CV 1985

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 06 augustus 2009 12:33 AM
  [ # 402 ]

Die carterontluchtingsslangetjes werken bij de GTI ook als vacuumslangetjes en deze motoren zijn daar toch wel allergisch voor. Deze GTi is mijn enige 1.9 multipoint bx geweest die ik heb gehad en daar is het me nooit mee overkomen maar als bij mijn 16V zo’n slangetje losschiet wordt mijn auto helemaal leip. Stationair lopen doet ie dan niet (meer) gasgeven is zinloos tot ie besluit er ineens als een mongool vandoor te knallen om vlak daarna weer te bokken en te stotteren dus ja, klinkt best plausibel Very Happy

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
raoel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008

- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Gepost: 06 augustus 2009 12:53 AM
  [ # 403 ]

ah, weer wat geleerd.. een AX is geen BX Very Happy

2CV 1985

Profiel  
 
michel-16v
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005

- BX SPORT
- 2CV Special
Gepost: 06 augustus 2009 02:00 AM
  [ # 404 ]

klinkt zeer posible, door het lek is het vacuum niet goed waardoor de waardes van de luchtmassa meter niet kloppen en de motor helemaal niet goed meer loopt.

Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge

Profiel  
 
FransTBX
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 167
Geregistreerd: 30-12-2006

Gepost: 11 augustus 2009 01:10 PM
  [ # 405 ]

De motor trekt bij een lekke carterontluchtingsslang gewoon valse lucht door het slangetje, want die zit achter de luchtmassameter direct in het inlaatkanaal, vlak voor de gasklep. Van een normale mengselregeling is dan geen sprake meer.

Profiel  
 
 
27 van de 29
« Eerste  < Vorige 25 26 27 28 29 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook