Hallo allemaal,
ben gelukkig terug. Waarschijnlijk was het carterontluchtingsslangetje het euvel. Ik heb deze vervangen en de problemen waren meteen weer weg.
Het slangetje was door een knaagdiertje aangevreten.
De 1000 km terug zonder problemen kunnen volbrengen.
De heenweg was een ander verhaal:
Ik was op weg naar Caen in Fr, zo’n 40 km voor “le pont de Normandie” besloot de rubber in mijn koppelingskabel het voor gezien te houden. Ontkoppelen en schakelen was niet meer mogelijk. Met veel moeite, in 3 pogingen (en 3 uur vertraging) de kabel kunnen fixen. Nu nog even nieuwe kabel scoren. Foto’s van de reparatie volgen nog.
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
Lang niks meer laten horen in dit topic omdat er weinig te melden viel.
Ondertusen de 270k gepasseerd zonder al te grote problemen.
Maar nu:
de auto stottert als de motor belast wordt, het lijkt alsof hij een vonkje mist.
Geen ecu-lampje.
Ondertussen heb ik vanmiddag de rotor, verdelerkap, bougiekabels en bougies vervangen, Ecu gereset. Maar de stotter blijft.
Iemand een idee waar ik dit moet zoeken?
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Die van mij stotterde tussen 3000 en 4500 toeren bij veel gas, en in mijn geval was het de ontstekingsmodule die tegen het schutbord zit.
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 223
Geregistreerd: 27-09-2010
- C2 1.4 VTR
- GS/GSA 1.3
- C4 (2004-heden) Cactus VTI 82 Shine
- CX 25 GTI
Benzinefilter verstopt?
Even een vraagje:
Hij loopt nu echt nog maar op 3 cilinders onder belasting (klinkt als een tractor bij het optrekken).
Kan dat wel door de onstekingsmodule komen?
Bij ieder toerental stottert/hapert hij. Stationair loopt hij wel redelijk, en bij constante snelheden ook redelijk. Maar zodra ik optrek mis ik een bak vermogen, en klinkt het alsof een cilinder niet mee doet. De top ligt nu ongeveer bij de 140 km, terwijl hij eerst makkelijk 190 liep.
Voor alle zekerheid nog even injectorreiniger erin gemikt, maar na 50 km nog geen resultaat.
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Nee, dat lijkt me niet je module, is je verdelerkap nog wel pluis?
Eveneens ben ik tevens ook.
Deze was toch voorzien van zo’n chip?
Verdelerkap is deze week vervangen, en de gechipte chip is er sinds een tijdje uit om te kijken of hij nu zuiniger is.
Maar net waarschijnlijk de oorzaak ontdekt; de carterontluchting zat compleet verstopt waardoor de olie via het klepdeksel naar buiten werd geduwd. Net maar even het sponsje eruit gesloopt, en hopen dat dat nog helpt.
Ik vrees dat het RIP is nog even los van alle mayo in de carterontluchting.
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
Gewoon de slangen van de carterontluchting doorspoelen en weer rijden Bij mij zat het ook half verstopt en toen was er een keerring gaan lekken. Resultaat een plasje olie iedere morgen onder mijn auto. Even keerring vervangen en carterontluchting schoongemaakt en klaar was ik.
De beslissing is gevallen, de Gti gaat binnenkort naar de eeuwige roestvelden.
Redenen:
- Hij blijft stotteren en olie eruit gooien. (ook na het reinigen van alle carterontluchtingszooi)
- 1 Fuseekogel is ver versleten
- Het ding kraakt en piept bij ieder hobbeltje (draagarmrubbers)
- Er zit een groot roestgat bij vulopening
- Hij heeft op veel andere plekken roest
- De drukverdeler lekt flink
- de apk verloopt op 5 april
- ik heb een 16v (die nog gefixt moet worden)
Helaas, maar er moet een einde aan komen.
Is er nog animo voor bepaalde onderdelen?
We hebben:
-een 16v stuur
-de snellere chip (evt met een ecu eraan, waarvan werking onbekend is)
-electrische ramen
-een fabrieksschuifdak (met een klein beetje roest)
-CV (zonder plip)
-een spy cv module (met ab)
-een set goede bridgestone turanza’s op Gti velgen (schatting ruim 5mm profiel)
-interieur is matig
-een set bougies/bougiekabels/rotor en verdelerkap met minder dan 200 km op de teller
-(originele?) spatlappen aan de voorzijde
- mistlampen voor
-electrische spiegel rechts
en verder roept u maar.
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
wat voor prijs heb je voor die chip in je hoofd? ecu heb ik hier nog ligge..
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Aan het kenteken te zien wel
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
owja, oeps!
Ik heb er wel even naar staan kijken, mooie auto is het. Deze foto is overigens van afgelopen donderdag..
@deur63: Je mag ook op de complete auto bieden
Maar uiterlijk vindt ik hem niet meer zo super. Vooral het roestgat bij de tankklep verpest het nogal.
Hij is trouwens bijna iedere werkdag op die plek te bewonderen. Hopelijk staat daar komende week de witte 16v ipv de Gti 8v.
Prijsje voor de chip?
4 tientjes? dan stuur ik hem nog op ook nog
Heeft toendertijd iets van 60 euro gekost meen ik, en nu zijn ze niet meer te krijgen.
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)