5 van de 29
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
Mighel’s Gti; wordt gesloopt
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 04 maart 2008 05:29 PM
  [ # 61 ]
Mechuccio schreef:

.
Ik weet overigens niet hoe het met jouw bak zit, maar mij werd bij de eerste wissel stellig aangeraden om iets in het differentieel te steken omdat anders de tandwieltjes van het km-teller mechanisme los kunnen vallen. Dit heb ik de eerste keer gedaan met een stukje afgezaagde aandrijfas, de keren erop ben ik het vergeten(of pure lammigheid) het is niet misgegaan, maar kennelijk kan het wel dus mocht je willlen, let daar dan ook op Very Happy

Het gaat om de differentieelwieltjes. Maar ik heb dat nooit gehad. Ik maar me er dan ook niet druk om.

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 04 maart 2008 05:31 PM
  [ # 62 ]

agso, jah klok en klepel he Laughing
heb er een keer op gelet, daarna ook nooit meer verder, mja, schijnbaar kan er dus iets misgaan, alhoewel me volstrekt onduidelijk is wat kennelijk.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
Mighel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 13-04-2006

Gepost: 04 maart 2008 10:06 PM
  [ # 63 ]

Ik hoop dat het gaat lukken. Vandaag aan t eind van de dag alles bij elkaar gekregen: dopsleutel 36, die plastic koppeling, en de koppelingsset.

De citroen-dealer ziet mij iig even niet meer trug;
Ik had ook de kogel besteld waar de hevel op zit, a 33 euro.
Kom ik die vandaag ophalen, bleek dat die alleen per 2 aan hun geleverd werden, of ik dus maar even 65 euro wou betalen, ipv 33 Shocked . Of natuurlijk helemaal niets betalen. Dus maar gekozen, om geen nieuwe kogel mee te nemen. De plastic koppelingen kreeg ik ook alleen maar per 5, dat maar wel gedaan. (als je er nog zoekt weet je nu bij wie je moet zijn).

De koppelingsset vandaag in eindhoven, laten ophalen. Een LUK-set voor 90 euro Very Happy(met centreer-gereedschap, alles in peugeot-doos), terwijl die bij brezan en Citro-dealer 240 tot 280 zou kosten Shocked
(via marktplaats: RCR-Parts)

Verder was het weer vandaag te bar om onder de auto te liggen; sneeuw, hagel, stortbuien, morgen bijna de hele dag vrij, dan gaan we dan maar weer verder.

Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 04 maart 2008 10:40 PM
  [ # 64 ]

Doe es fotos maken morgen.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 04 maart 2008 10:52 PM
  [ # 65 ]

Wat bedoel je precies met die “plastic koppelingen” en waar gebruik je ze voor?  Wink

Profiel  
 
Mighel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 13-04-2006

Gepost: 05 maart 2008 12:42 AM
  [ # 66 ]
Mechuccio schreef:

en gevonden.

Bekijk Dit topic maar even voor foto’s

Met de plastic koppeling, bedoel ik het ding dat in bovenstaand topic, naar voren komt in de posts en foto’s van chinco (hij noemt het een nylon bus). De foto’s in zijn posts zullen de werking ook wel duidelijk maken. (het is wat lastig, als je dat puur in woorden moet doen)

Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)

Profiel  
 
Mighel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 13-04-2006

Gepost: 05 maart 2008 03:53 PM
  [ # 67 ]

Korte update:

De linker aandrijfas is eruit, met het goede gereedschap was het redelijk makkelijk.
Voor de fusees heb ik een fuseevork; een combinatie van een beitel en een vork. Je mept hem tussen de naaf en de draagarm. Een paar slagen en hij is los.

Nu de rechter aandrijfas nog. Ben net bezig geweest met de naafmoer, maar die zit nog goed vast. Even opwarmen, en dan weer verder.

Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)

Profiel  
 
Mighel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 13-04-2006

Gepost: 05 maart 2008 04:03 PM
  [ # 68 ]

Nog even een vraagje;

ik zag op de site van roel Thiemersma dat hij het ding waar de voorraadbol op zit, ook los maakt.
Is dat nodig, of kan ik dat achterwege laten?

Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 05 maart 2008 05:28 PM
  [ # 69 ]
Mighel schreef:

Nog even een vraagje;

ik zag op de site van roel Thiemersma dat hij het ding waar de voorraadbol op zit, ook los maakt.
Is dat nodig, of kan ik dat achterwege laten?

Nou, wil je wat werkvrijheid hebben, dan moet je OF de hydro leidingen losmaken naar de drukregelaar of de leidingen laten zitten en de hydraulische componenten van de bak schroeven.

Profiel  
 
Mighel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 13-04-2006

Gepost: 05 maart 2008 05:34 PM
  [ # 70 ]

@mpostma

Ok thnx, dan gaan we morgen eens kijken wat het makkelijkst is.


Algemeen:

net de rechteraandrijfas los gehaald. Ik heb de tripode maar even ingepakt in een boterhamzakje.
Morgen alles rond het blok losmaken, en dan het blok schuin hangen.

Even nog een andere check aangezien mijn haynes nog onderweg is;

Om het blok te kantelen, hoeft toch alleen de motorsteun aan de bak los?


Verder alweer hartelijk bedankt voor alle hulp, zelf nooit gedacht dat ik nog eens zo ver zou komen Laughing

Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 05 maart 2008 05:40 PM
  [ # 71 ]
Mighel schreef:

@mpostma

Ok thnx, dan gaan we morgen eens kijken wat het makkelijkst is.


Algemeen:

net de rechteraandrijfas los gehaald. Ik heb de tripode maar even ingepakt in een boterhamzakje.
Morgen alles rond het blok losmaken, en dan het blok schuin hangen.

Even nog een andere check aangezien mijn haynes nog onderweg is;

Om het blok te kantelen, hoeft toch alleen de motorsteun aan de bak los?


Verder alweer hartelijk bedankt voor alle hulp, zelf nooit gedacht dat ik nog eens zo ver zou komen Laughing

Waarom in vredesnaam de tripoide uit elkaar halen? Gewoon in zijn geheel eruit halen die as! Moet wel het tussenlager uit de motorsteun geschoven worden.

Als je idd de baksteun loshaalt (motor+bak hangen aan motorsteun aan distributiezijde en baksteun) dan kan het blok al genoeg kantelen. Ondersteun de motor wel met krik of takel.

Verder moest ik de steun uit de bovenkant van de bak draaien om genoeg ruimte te hebben om de bak weg te kunnen halen. Dat draadeind zul je daarna wel weer met locktite vast moeten zetten.

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 05 maart 2008 08:09 PM
  [ # 72 ]

Nog ff een kanttekening over dat hyraulisch spul.
Zo laag als Roel ze heeft hangen hoegt verder niet, je hoeft hem alleen maar van de bak los te schroeven en dan ff met een touwtje ondersteunen zodat je leidingen niet buigen, en heel belangrijk.. goed opletten bij het terugplaatsen van de bak dat de leidingen niet tussen bak en blok komen te zitten, dat had ik bij de 16v waardoor ik 2X stil stond omdat de leiding het opgaf.

Verder netjes dat je zover al bent! het is best een pokkeklus.

Oh ja, en het loshalen van de bak, wat ik altijd doe is op mijn rug onder de auto gaan liggen en de bak voorzichtig op mijn buik leggen bij het loshalen, vanuit die positie hang ik hem ook weer terug.
Ik heb het eenmaal alleen gedaan, maar ik kan je zeggen dat hulp van iemand bij het loshalen en terugplatsen van de bak meer dan waardevol is! het zijn best zware krengen!

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
Mighel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 13-04-2006

Gepost: 06 maart 2008 12:15 AM
  [ # 73 ]
mpostma schreef:

Waarom in vredesnaam de tripoide uit elkaar halen? Gewoon in zijn geheel eruit halen die as! Moet wel het tussenlager uit de motorsteun geschoven worden.

 

Er moest iets fout gaan Wink .

Op het moment dat ik de as los maakte, kwam de tripoide meteen los (teveel schroefjes los gemaakt?). De rest van de as zit nog aan t blok.
Dat moet dus ook los. Ik maak uit jouw opmerking op dat dat tussenlager eruit schuift. Ik snapte al niet helemaal hoe die los moest.

 

Mechuccio schreef:

Oh ja, en het loshalen van de bak, wat ik altijd doe is op mijn rug onder de auto gaan liggen en de bak voorzichtig op mijn buik leggen bij het loshalen, vanuit die positie hang ik hem ook weer terug.

Volgens mij heb jij net iets meer buik dan mij Wink
Ik wordt geplet door dat ding denk ik (die bak zal evenveel wegen als ik= 65 kg). Het zal wel iets met een kussen en een krik worden.
Mijn broertje rent hier thuis ook nog rond, die zal maar even moeten helpen.

Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 06 maart 2008 12:26 AM
  [ # 74 ]
Mighel schreef:

Mijn broertje rent hier thuis ook nog rond, die zal maar even moeten helpen.

Waar is ie anders goed voor he?  Laughing

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 06 maart 2008 12:51 AM
  [ # 75 ]

Die bak weegt niet meer dan een kg of 30/40 schat ik zo in. Hij is eigenlijk best wel licht. GS of XM bakken zijn veel zwaarder. Zelfs een MA bak voor een 1.4 is volgens mij zwaarder.

Profiel  
 
 
5 van de 29
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook