BasisBIX schreef:Mooi zo
(en dan zul je straks zien, dat die andere startmotor van mij het dus niet gaat doen)
Heb de oude nog bewaart, werkt toch nog voor zeker 90%, maar ik denk dat die andere van jou het ook wel gewoon doet, wat er met die ene aan de hand is die er af komt is zeer wazig, bendix slaat goed uit ten alle tijde, weigert alleen zeer af en toe eens te gaan draaien.
BX, gewoon daarom
BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij
Vandaag de oude spoiler verwijder, en de nieuwe geplaatst ( foto’s volgen nog ) en van de week een andere deur rechtachter er in gezet, blijft ellende met die kleur, vorige deur te donker naar mijn idee, en nu een deur die volgens mij weer lichter is, wat is dat toch met die ETPcR kleur, maar evengoed deze deur was toch uiterlijk veel mooier dan de vorige.
Foto,s in de gallerij
BX, gewoon daarom
BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij
Vandaag na het inbouwen van de one-touch bediening op de bestuurdersdeur ook maar eens de one-touch bediening op de bijrijdersdeur gemonteerd, en deze op de bestuurdersdeur ook gelijk werkend gemaakt.
BX, gewoon daarom
BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij
Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Kun je nu aan de bestuurderskant de ruit aan de bijrijderskant bedienen terwijl daar one-touch zit?
Zo ja, hoe heb je dat gedaan? dat moet ik bij de mijne namelijk nog steeds ook even werkend krijgen.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Je het werkt, hoe heb ik het gedaan, het was listig en heeft ook een zekering gekost, maar oke aan jou kant van de auto is de bedrading direct doorgelinkt naar de bijrijderskant, als je deze schakelaar ff omhoog haalt dan zie je 3 zwarte en 2 blauwe draden, door de stekker open te maken kun je de 2 blauwe draden verwijderen isoleren en weghangen in de deur, de 2 zwarte draden aan de buitenzijde blijven en de andere verplaats je naar het midden en plaats de boel weer terug.
Vervolgens aan de bijrijdersdeur heb je na het plaatsen van de one-touch set 2 aansluitingen over die corresponderen met de buitenste draden van de bestuurderszijde, nu ga je je bezighouden met de one-touch schakelaar, die heeft een aantal blauwe en een bruine draad, de bruine draad is de constante oftewel bij elke schakelbeweging die je maakt verbind je de bruine door met een van de blauwe, die bruine draad zit aan de aarde dus, nu kan je kiezen uit een van de blauwe kabels te verbinden met een van de 2 die je in de deur over had, ik heb er voor gekozen om de functie te kiezen waarbij ik de knop ingedrukt houd om het raam te sluiten of te openen, dus je moet de draden tussen de aansluitingen die je in de nieuwe situatie in je bijrijders deur over had zelf even trekken.
Ik hoop dat je het snapt, is niet altijd makkelijk uit te leggen.
BX, gewoon daarom
BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Bedankt!
Ik ga er binnenkort mee aan de gang!
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
Okee, dat klinkt wel goed. Maar wat gebeurt er als je de 2 knoppen tegelijk de andere kant op drukt?
Eveneens ben ik tevens ook.
Het zelfde als wanneer je dat op de knop aan de bijrijderszijde zelf doet want de knop is direct doorgelinkt aan de one-touch knop, je zou zelfs kunnen overwegen om een one-touch schakelaar extra te plaatsen i.pv. de gewone schakelaar, alleen dan moet je wel bedrading bijtrekken van deur naar deur, dat hoeft geen zware bekabeling te zijn want dat is het origineel ook niet, dan heb je alle functies’s van de bijrijderdeur, ik heb nu alleen de functies van de middelste knopjes, gewoon op en neer dus meer dan genoeg, maar je hebt ook mensen die willen tot het gaatje.
BX, gewoon daarom
BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij
Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
Kijk, dat is mooi. Dan ga ik dat ook een keer doen. Mooi bedacht.
Eveneens ben ik tevens ook.
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Tsja dat is natuurlijk ook wel geinig, ik heb nog een one-touch knopje liggen en een adertje extra trekken is ook zo’n punt niet natuurlijk.
Mechuccio schreef:Tsja dat is natuurlijk ook wel geinig, ik heb nog een one-touch knopje liggen en een adertje extra trekken is ook zo’n punt niet natuurlijk.
Is niet denderend veel werk nee, maar wel voor de zomerdag , al trekt het weer al wel een beetje aan moet ik zeggen.
Je moet 2 adertjes bijtrekken, thats it
BX, gewoon daarom
BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij
Totaal aantal Berichten: 2485
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Ik heb ook een one-touch liggen van mijn TRS Automatic. Ga deze inbouwen in mijn frankenbiks. Die schakelaars passen in de middenconsole, ook al steken ze wat uit.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Alcyone schreef:Ik heb ook een one-touch liggen van mijn TRS Automatic. Ga deze inbouwen in mijn frankenbiks. Die schakelaars passen in de middenconsole, ook al steken ze wat uit.
Hmmm, dat is ook wel een ideeetje voor m’n GT.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 9068
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Wat balen weer dit zeg.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”