Loutre: bedankt voor de prijzen. Nu weet Marinka waar ze de olie moet halen
Mkatgert: we waren op zoek naar alleen een glaasje maar dat was er niet. Daarom maar een hele spiegel gekocht maar er bleek later een draadje aan te hangen. Dan lijkt het mij en Marinka wel leuk om dat draadje ook meteen maar te gebruiken
Schijt aan originaliteit.
Loutre schreef:Edit: Ff opgezocht, de olie kost €14,39 incl. BTW.
Tuurlijk issie meegestegen met de prijs voor ruwe olie.
Peu dealer is inderdaad een stuk goedkoper dan de Citroen met dat spul, ik haal het altijd uit Frankrijk, c.a. €8 voor een flesje van 2L (Total).
@Elmer, ik ben de ZX handleiding voor je niet vergeten, heb het helaas erg druk gehad, zal in de loop van de week proberen om e.e.a. op te sturen.
Zou tof zijn !
Olie haal ik vandeweek even bij een automaterialenzaak. Dat is wel duurder, maar ik vind het veel makkelijker want dan hoef ik niet te zoeken naar een Peugeot-dealer want ik heb geen idee waar die zit. Gegarandeerd net ver genoeg om niet voor 18:00u te bereiken vanuit mijn werk.
Schijt aan originaliteit.
Wat voor diameter koperen ringetjes heb ik eigenlijk nodig ?
Schijt aan originaliteit.
Morgen maar eens bezig met de olie en kijken of die spiegel gaat lukken. Gelukkig gaat lelijke eend me er bij helpen, maar dat was al duidleijk geloof ik
Eerst maar eens olie halen ops: Als iemand nog een adresje weet in Groningen ...
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Lelijke Eend schreef:Wat voor diameter koperen ringetjes heb ik eigenlijk nodig ?
Die voor een Citroën…..
Die van mijn eend, GS en BX zijn allen identiek, en ik meende dinsdag een zelfde maat onder een Xant te hebben geplaatst.
Ik heb maat 15 t/m 18 van m’n werk meegejat. Mijn vermoeden is dat het 16 is.
Schijt aan originaliteit.
Gisteren dus de olie van de versnellings bak ververst en buitenspiegel gerepareerd. Lelijke eend heeft me geholpen.
Eerst maar even olie gehaald, dat was nog niet zo moeilijk. Daarna moest ik uitzoeken waar de olie in en uit de auto moest. Correctie, daarna moest Lelijke eend eerst uitzoeken waar de olie in en uit de auto moest en ik moest toekijken (met mijn handen in mijn zakken ) of het wel goed ging.
Maar al snel het juiste plugje gevonden, bakje er onder, en leeg lopen maar. Er kwam wel wat veel olie uit gelopen, er zou 1,9 L in moeten zitten maar er kwam wel wat meer uit leek het. Behalve het dingen aanpakken en aangeven kreeg ik nu ook eindelijk wat te doen. De nieuwe olie moest er namelijk weer in en dan waren twee paar handen toch wel makkelijk inverband met een plastic kap die toch een beetje in de weg bleef zitten. Maar al snel was ook dit klusje geklaard.
Test ritje maken of alles weer soepel ging en het schakelen ging nu een stuk beter.
Daarna bezig met de rechter buiten spiegel (glaasje was gebarsten). Lelijke eend had een complete electrische mee genomen en we hoopten dat er al electra voorbereid was hier voor. Maar na enig speurwerk bleek dit helaas niet zo te zijn. Toen dus maar gewoon het glaasje over gezet naar de oude spiegel.
Prima auto is het weer. Binnenkort moet ie voor de APK, ik ben benieuwd of hij daar in een keer door heen komt…
Hoe zit het ook alweer met de montage van de remschijven van een ZX ? Zitten die op dezelfde manier vast als bij een BX ? En hoe zitten de handremkabels vast ?
Schijt aan originaliteit.
Handremkabels in de trommels of aan het handvat?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
ZX staat bij de garage voor de APK. Ik weet dus helaas niet welke kabels het zijn en kan het niet ook even bekijken.
Schijt aan originaliteit.
Eigenlijk maak het ook niet zoveel uit. ops:
Aan beide zijde hangt de kabel gewoon los erin gehaakt, als de centrale moer van het handvat is teruggedraait en de kabels hangen slap kun je ze gewoon inhaken.
Links en rechts is een verschillende lengte van kabel.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
En de remschijven zitten met 2 verzonken schroeven vast.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Klinkt simpel. Is het ook werkelijk zo simpel om de handremkabels te vervangen of is het een klassiek geval van ‘makkelijker gezegd dan gedaan’ ?
Overigens, de remschijven zitten dus op dezelfde manier vast als bij een BX. Das dus simpel.
Schijt aan originaliteit.