Hallo,
Ik heb uit een serie 1 XM een radiografische afstandbediening (geen originele dus maar een universele) en die wil ik nu inbouwen in mijn CX serie 2. Iemand enig idee of dat past? Het kastje van de afstandbediening heeft 9 polen.
Bij de XM moest je dit onder het handschoenkastje inbouwen. Wie kan mij vertellen waar ik dit bij een CX hoor te doen?
Groet Frank
Die zou ook op de cx moeten werken,de originele module zit onder de asbak,je kunt de zijkant van de console er ook vrij simpel uithalen.
Gr Raymond
Het was een cx of niks

Totaal aantal Berichten: 763
- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Ik weet niet zeker of het een negenpolige is (het is al donker…) maar de aansluiting voor de centrale deurvergrendeling zit bij de CX serie 2 in de middenconsole, rechts van de versnellingspook - bereikbaar door het paneel aan de passagierskant van de middentunnel weg te nemen. Daar zit een ‘lege stekker’ waar je de universele ontvanger-van-de-afstandbediening zo in kunt pluggen. Kijk uit dat de ontvanger nergens tegenaan komt - in het begin werden mijn deuren ook ont- of vergrendeld als ik de hoogteregeling bediende, of de zijruiten opende
Groet en sterkte,
Jaco
Bedankt voor de tips. Het Kiekert-cv-kastje zat inderdaad op genoemde plaats. Toen ik de stekker los trok bleek het echter een 8 polige te zijn. De afstandsbediening deed niets.
Dus stekker weer op de Kiekert en wat denk je, die doet het nu ook niet meer. GRRRR
Resultaat na een uurtje prutsen is dus dat ik nu helemaal geen CV meer heb. Iemand nog CV-tips?
Groet Frank
Heb je niet toevallig een zekering eruit liggen?,misschien ergens sluiting gemaakt?.
Ik weet dat ik bij universele afstandbedieningen die citroville verkoopt,gewoon 1 pool niet gebruik (tot bjr ‘87)
Die setjes zouden op de laatste cx bouwjaren,en nieuwere modellen plug and play zijn.
Iemand met een beetje electronische kennis,zou een universeel setje aan de babbel moeten kunnen krijgen.
Succes ermee!
Gr Raymond
Het was een cx of niks
Je hebt gelijk! Binnenverlichting en autoradio doen het ook niet meer.
Zekering dus, morgen maar even op zoek waar die dingen zitten bij een CX.
Ik denk dat ik het kastje eerste verkeerdom had zitten. (ontdekte pas later de nummering op de stekker)
Groet frank
Was inderdaad de zekering. De CV werkt nu uitstekend op de afstandbediening uit de XM Zo zie je maar weer dat het goed is om die ouwe rommel te bewaren. Deze afstandbediening lag al weer jaren in de kast te verstoffen maar komt nu weer mooi van pas.
Groet frank

Totaal aantal Berichten: 183
- CX 2500 pallas ie automaat
- Saxo 1.1i
- CX 2500 Diesel
ik heb een cx van met cv.
mijn vraag is toen de auto nieuw werd verkocht zat er toen een afstandsbediening bij geleverd.
omdat er naast de cv unit een relai gekoppeld zit op de bedrading.
en ik die niet kan plaatsen.

Totaal aantal Berichten: 763
- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
sander-pallas schreef:ik heb een cx van met cv.
mijn vraag is toen de auto nieuw werd verkocht zat er toen een afstandsbediening bij geleverd.
omdat er naast de cv unit een relai gekoppeld zit op de bedrading.
en ik die niet kan plaatsen.
Op mijn 88-er GTi zat die er standaard bi,j ja. Weet niet zeker of dat op jou 83-er al het geval was maar als er al een ontvanger ingeplugd is, lijkt het mij van wel.
De standaard afstandsbediening is echter infrarood en werkt alleen maar als je het zendertje tegen het raam drukt en onder precies de goede hoek naar de ontvanger richt - ik heb voor 75 euro bij CitroVille zo’n universeel, radiografisch ding gekocht, de ontvanger daarvan plug je gewoon op dezelfde stekker en dan ontgrendelt/grendelt-ie al van een meter of 20 afstand als je dat wilt.
Gr,
Jaac

Totaal aantal Berichten: 183
- CX 2500 pallas ie automaat
- Saxo 1.1i
- CX 2500 Diesel
dus als ik het goed begrijp.
zijn de originele altijd met infarood.
die infarood sensor kan ik niet vinden.
dus zal het er wel niet inzitten