2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
LPG inbouw bij 2.0 C.T. 1997 verstandig?
Magic-Mike
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 217
Geregistreerd: 10-05-2006

- XM Turbo Musketier
- GS/GSA Pallas
- C4 (2004-heden) Coupe 2.0 HDI FAP VTS
Gepost: 11 maart 2008 08:37 PM
  [ # 16 ]

G3 kan ook een hummer hebben met en verbruik van 1:3

zolang deze humvee maar is uitgevoerd met een labda geregelde gas of gas damp injectie


zelf rijd ik momenteel met een 2,0 16V met een labda geregeld met gasring, deze loopt 1:9 met het nieuwe rijden (dus nooit Wink) en voor de rest 1:8 maar geen G3 norm i.v.m. gasring

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 11 maart 2008 08:42 PM
  [ # 17 ]
Magic-Mike schreef:

G3 kan ook een hummer hebben met en verbruik van 1:3

zolang deze humvee maar is uitgevoerd met een labda geregelde gas of gas damp injectie


zelf rijd ik momenteel met een 2,0 16V met een labda geregeld met gasring, deze loopt 1:9 met het nieuwe rijden (dus nooit Wink) en voor de rest 1:8 maar geen G3 norm i.v.m. gasring

Vreemd: mijn 96-er 2.0i 16v was met een AG-DGC lpg systeem uitgerust, met gasring én G3!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Loutre
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 117
Geregistreerd: 11-03-2008

Gepost: 11 maart 2008 09:06 PM
  [ # 18 ]
waterman771 schreef:
Magic-Mike schreef:

G3 kan ook een hummer hebben met en verbruik van 1:3

zolang deze humvee maar is uitgevoerd met een labda geregelde gas of gas damp injectie


zelf rijd ik momenteel met een 2,0 16V met een labda geregeld met gasring, deze loopt 1:9 met het nieuwe rijden (dus nooit Wink) en voor de rest 1:8 maar geen G3 norm i.v.m. gasring

Vreemd: mijn 96-er 2.0i 16v was met een AG-DGC lpg systeem uitgerust, met gasring én G3!

Het klopt dan ook niet wat magic-mike zegt. Een DGC installatie van AG is een voorbeeld van een G3 gecertificeerde installatie met een gasring.

Of je G3 op kenteken kunt krijgen hangt zowel van de gasinstallatie af, als van het feit of de auto EG94/12 gecertificeerd is. Zie de link hieronder:
 

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 11 maart 2008 09:30 PM
  [ # 19 ]

das leuk, mijn 16v uit juni ‘94 zou volgens die link ook voor G3 in aanmerking komen.  Very Happy

Profiel  
 
Chevron
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 247
Geregistreerd: 13-04-2006

- AX 1.1 TGE Injecton
- XM V6 12V Exclusive automaat
Gepost: 12 maart 2008 02:11 PM
  [ # 20 ]

Hoi,

Mijn XM 3.0 V6 van 1993 heeft inderdaad een G3 goedkeur, niet alleen technisch maar ook voor de belastingdienst Smile
Ik las hier een berichtje van iemand die zei dat een turbomotor niet kan in combinatie met een verdamperinstallatie, dat is NIET waar Prins bouwt systemen voor zowel Saab turbo motoren als andere.
Dus een XM turbo CT kan prima op gas, met een zogenaamd VSI systeem (vapourized sequential injection) wat voor een turbomotor gebruik maakt van een verdamper met variabele druk die geregeld wordt door een extra MAP-sensor.
Informeer anders eens bij Prins of een Prinsdealer zoals Van Dartel.

Groeten Gijs.

Mijn fijne XM heeft inmiddels ruim 400.000km gelopen en rijdt nog fantastisch!

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook