easternnl schreef:Mijn Xm van 2000 is nog all risk verzekerd. Kost me 800 euro per jaar. Vorig jaar nog schade gehad, deukje in de zijkant door een pipo die geen briefje of zo had achter gelaten. Reparatie was toch een 700 euro, en die heb ik niet zelf betaald (no claim beschermer)
das interressant.
Ik heb dus momenteel ook een schade aan de zijkant en as. maandag komt de taxateur kijken om het schade bedrag te bepalen. Hij wilde alvast weten of ik het zelf wild egaan doen, of dat we bij een schade herstel bedrijf zouden afspreken om het daar te laten doen…
Hoe is dat bij jou gegaan en hoe zag die schade eruit ?
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_2862.jpg)
Totaal aantal Berichten: 478
- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
gompy58 schreef:
Die brengen het onder bij Nedasco. Mooie is dat ze eerst niet jonger mochten zijn dan 1994 maar dat is nu opgeheven. Dus ook een Xm uit 2000 nemen ze op.
Wel een paar dingen
Als je minder dan x aantal km per jaar doet willen ze weten wat je andere voertuig is. Je bouwt geen bonus malus op. Om die reden houd ik mijn wa op de zx bij CB.
Ze nemen nu overigens ook de zx, cx, bx op.
Je auto moet getaxeerd worden. Dat kost je per 2 jaar 115 euro. Is de waard eboven een x bedrag dan betaal je een iets andere staffel maar ben je nog steeds bere voordelig uit.
Wat d eruitschade betreft bij gewone verzekeringen zoals bijv. bij CB. Die kost je wel degelijk flink geld!!
Als je een gaatje in je ruit laat maken via je verzekering bij CB dan betaal je niet direct. Je staat echter een jaar STIL in je bonus malus treden. Reken dan maar eens uit dat dat gaatje je daadwerkelijk kost!
Helder verhaal. Ik heb al eerder een klassieker gehad en toen telde die jaren inderdaad ook niet door, terwijl ik daar bij het afsluiten expliciet om heb gevraagd (rode mens verklaring ofzo). Jaren later bleek dat mondeling tegenwoordig geen afspraken meer kunnen worden gemaakt met verzekeraars ...
Ik hou het wel bij mijn WA-tje. Ik heb inmiddels 200€ van de premie afgekregen (effectief bellen noem ik dat). Bedankt voor je uitleg Gomp.
Nu C5 tijger…