Totaal aantal Berichten: 448
- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Toch wel goed om eens onder de BX te moeten liggen… Leer hem nu wat beter kennen.
Na het gekl**t met de retourleidingen nu het volgende. Bij de APK vanochtend bleek de rechterremklauw vast te zitten. Ik had zaterdag al iets vreemds geroken (maar ja, reeds langs industrieterrein…) en nu bleek de schijf behoorlijk heet geworden te zijn.
Het vreemde is dat ik juist die zaterdag met het oog op de APK gesleuteld had: provisorisch de rubberleidingen op de veerpoot gerepareerd. Ik kan het me bijna niet voorstellen, maar ziet iemand een verband? Bijvoorbeeld zo’n leiding verstopt?
Zijn er verder nog nuttige tips op dit punt? ik wilde eigenlijk een gebruikt klauwtje op de sloop halen, maar misschien valt er nog iets slims over te zeggen…
Overigens verder geen afkeurpunten… niet gek voor een auto van 300 eurootjes die nog mooi is ook…
Corrosion sympa!
Re: Heetlopen rem
Check even of je handremkabels goed lopen en niet te strak zitten. Wellicht kan het nog helpen de klauw eens goed schoon te maken. Anders idd een andere klauw erop zetten.
Totaal aantal Berichten: 448
- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Ook weer klaar: de klauw zat vast op de onderste bout, waarover hij hoort te schuiven. Die kwam zo makkelijk los dat een gebruikte klauw geen voordelen meer bood…
Corrosion sympa!