Totaal aantal Berichten: 40
Geregistreerd: 25-02-2008
- Berlingo 2.0HDI 500 4x4 dangel
- Xsara 1.6I BREAK
- Jumpy 1200 L2H1 1.6HDI 500
Hallo mede Citrofielen,
Na verschillende visa’s, een paar gewone BXen, een BX break en een gewone Berlingo ben ik sinds 16 februari jl de trotse eigenaar van een Berlingo met Dangel 4x4 onderstel.
Nu zie ik op de website van Dangel staan dat er 4 uitvoering zijn, maar ik kom er niet helemaal achter welk type ik heb. Weet iemand hier op dit forum toevallig hoe ik dit kan bepalen?
bvd voor tips.
Citroën Jumpy 1200 L2H1 1.6HDI 500 (2007) (NL) 94-VKX-2 -> (EE) 731 XSG
Toyota LandCruiser BJ45 (1984)
Voorheen
Xsara break
Berlingo 2.0 HDi 500 4x4
Berlingo 1.9
BX Break
BX-en
Visas
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
volgens mij zijn er geen verschillende typen ‘onderstellen’, maar verschillende versies van de vierwielaandrijving. Ik meen dat het gaat van een eenvoudige viscokoppeling over in- en uitschakelbare vierwielaandrijving met en zonder sperbare differentielen. Grote kans dat die van jou gewoon het viscoverhaal heeft (de eenvoudigste versie). Dat moet je dus kunnen zien aan het al dan niet aanwezig zijn van die inschakelmogelijkheden…
Totaal aantal Berichten: 40
Geregistreerd: 25-02-2008
- Berlingo 2.0HDI 500 4x4 dangel
- Xsara 1.6I BREAK
- Jumpy 1200 L2H1 1.6HDI 500
Inderdaad, onderstel was wat een verkeerde formulering, ik heb de formulering aangepast.
Op de website staat de volgende gegevens:
* Silhouette: Uitgevoerd met Michelin Synchrone banden en versterkte 15’wielen, carterbescherming en 20cm bodemspeling, comfortabel op alle wegen
* Endurance: Basis-4x4-systeem Michelin Synchrone banden en versterkte 15’-wielen, carterbescherming en 20 cm bodemspeling, om je lekker uit te leven buiten de gebaande wegen.
* Performance: Endurance + limited-slip differentieels vóór (zonder indien de auto ABS heeft) en achter (altijd), om op gladde ondergrond te kunnen rijden en onder alle omstandigheden.
* Extrême: Performance + sperdifferentieel + kruipversnelling om gemakkelijk te kunnen wegrijden ook als de auto zwaar beladen is en beter op de motor te kunnen afremmen in het terrein bij een lage snelheid.
De eerste is dus een ‘wel het uiterlijk, maar niet de techniek’-versie.
De tweede heeft de basis 4x4 aandrijving met viscosekoppeling
De derde heeft daarbij een limited-slip differentieel
De vierde heeft een volwaardige sper + lage giering.
Ik zit bij die van mezelf te twijfelen tussen de tweede en de derde optie, de Endurance en de Performance uitvoering dus.
Vanavond mij overigens mijn eerste ritje buiten de gebaande wegen gereden en dat ging uitstekend. Binnenkort maar eens naar de maasvlakte of een ander ‘speelveldje’ om haar limieten op te zoeken
Citroën Jumpy 1200 L2H1 1.6HDI 500 (2007) (NL) 94-VKX-2 -> (EE) 731 XSG
Toyota LandCruiser BJ45 (1984)
Voorheen
Xsara break
Berlingo 2.0 HDi 500 4x4
Berlingo 1.9
BX Break
BX-en
Visas
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Dan zat ik er toch niet heel ver naast he, met mijn informatie uit 2002. De huidige omschrijvingen zoals jij die hierboven hebt gezet waren er toen nog niet, denk ook niet dat op de phI die jij hebt de versie zonder 4x4 werd geleverd. Je zult dus inderdaad model 2 of 3 hebben, anders had je de schakelaars van de kruipversnelling wel gezien he.