2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
"Brutus"; 2Blacks’ Activa V6
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 27 februari 2008 06:58 PM
  [ # 16 ]

Re: "Brutus"; 2Blacks’ Activa V6

2Black schreef:

Verbruik ligt op ca. 1:9… da’s minder maar nix aan te doen…

Hoe rijd je ong?

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 27 februari 2008 07:00 PM
  [ # 17 ]

Dat is hem dan Very Happy

Gefeliciteerd hoor! mooie kar! ben zeer benieuwd hoe dat nou rijdt..
Ik neem niet aan dat je nog langs gaat komen voor die BX deur Laughing
Maar misschien zien we elkaar nog wel eens ergens!

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
2Black
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 641
Geregistreerd: 09-07-2005

Gepost: 27 februari 2008 10:22 PM
  [ # 18 ]
Mechuccio schreef:

Dat is hem dan Very Happy

Gefeliciteerd hoor! mooie kar! ben zeer benieuwd hoe dat nou rijdt..
Ik neem niet aan dat je nog langs gaat komen voor die BX deur Laughing
Maar misschien zien we elkaar nog wel eens ergens!

Thx!

Nee, die deur heb ik niet meer nodig…
Heb wel je naam, en het feit dat jij die deur hebt, aan de nieuwe eigenaar van Sophié doorgegeven…


@MPOSTMA:

als verklaring van het verbruik zal ik het volgende even schrijven…, mijn gemiddelde rit:

Starten, achteruit uitparkeren richting straat.
Straat uit ca. 300m over 3 drempels, linksaf en 50m later weer 180graden rechtsaf, 300m doorrijden en stoppen voor rondweg, linksaf rondweg op.
Na 200 meter rechtsaf, weer 150 meter later rechtdoor rotonde over, 3km via 80km/u weg met 1 scherpe knik naar rechts en flauwe bocht naar links dan afremmen voor drempel bij ingang 30km/u zone.
Dorp in, 700meter door 30km/u zone, dan linksaf en weer 500meter tot einde dorp, drempel over en accelererend zo’n 1km rechtdoor.
Afremmen tot (bijna) stilstand bij T-splitsing, rechtsaf, 800 meter slingerweggetje naar volgende afslag, linksaf, 400 meter rechtdoor en weer rechtsaf, 800m rechtdoor met flauwe knik naar rechts over bruggetje, bij kruispunt tot stilstand afremmen want zeer onoverzichtelijk.
Linksaf en 1km met flauwe bochten naar volgende afslag links, 500meter kronkelen en weer rechts, dan 3km min of meer erchtdoor waarvan eerste kilometer door rand van dorp met 30km of 50km en laatste 2km 80km/u.
Kruispunt met provinciale weg oversteken, polderweg op en na lange bocht naar links een onoverzichtelijke bocht naar rechts, vanwege zichtgebrek en smalte van weg met max 50km/u daarna in principe rechtdoor voor 4km op heel smal polderweggetje en dan weer in de ankers.
Rechtsaf en bruggetje over, 80km/u weg van 2,5km en afremmen over drempel dorp in (uitkijken, vaak flitsers) na 300meter rotonde rechtdoor en 200meter daarna weer een kruispunt, onoverzichtelijk en dus altijd volledig stoppen.

Nou, en dan ben ik er ongeveer….
Da’s in totaal zo’n 25km met enkel 30, 50, 60 en 80km/u wegen, meestal smal en vaak bochtig.
Zo kom je met een 1426kilo zware V6-24 3liter al snel op 1:9 uit…. Rolling Eyes

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 27 februari 2008 11:43 PM
  [ # 19 ]

Zo kom je met een 1426kilo zware V6-24 3liter al snel op 1:9 uit….

Eigenlijk alleen korte ritjes dus? dan vind ik 1 op 9 behoorlijk goed…

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 28 februari 2008 12:12 AM
  [ # 20 ]
Harm schreef:

Zo kom je met een 1426kilo zware V6-24 3liter al snel op 1:9 uit….

Eigenlijk alleen korte ritjes dus? dan vind ik 1 op 9 behoorlijk goed…

En dan hangt het nog af of je het in rallye style doet of gewoon rustig aan.

Profiel  
 
2Black
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 641
Geregistreerd: 09-07-2005

Gepost: 28 februari 2008 11:12 AM
  [ # 21 ]

Dat was nu net het grappige…

De eerste tankbeurt deed ik na 418km en had toen 47liter verbruikt (meen ik), kwam in ieder geval neer op een verbruik van 1:8,9.
Toen had ik aardig doorgeblazen.. 180 in z’n 4 gereden, af en toe doortrekken naar de toerenbegrenzer, 2 korte ritjes met AX-Club-leden…. en gewoon nergens op gelet.
De tweede tankbeurt kwam neer op 1:9,2 terwijl ik toen juist nauwelijks gas had gegeven, expres heel rustig gereden om te zien wat het verschil zou zijn. Dat verschil blijkt dus nihil wanneer je veel remt en accelereert zoals hierboven omschreven.

Profiel  
 
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1162
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 28 februari 2008 11:33 AM
  [ # 22 ]
2Black schreef:

Dat was nu net het grappige…

De eerste tankbeurt deed ik na 418km en had toen 47liter verbruikt (meen ik), kwam in ieder geval neer op een verbruik van 1:8,9.
Toen had ik aardig doorgeblazen.. 180 in z’n 4 gereden, af en toe doortrekken naar de toerenbegrenzer, 2 korte ritjes met AX-Club-leden…. en gewoon nergens op gelet.
De tweede tankbeurt kwam neer op 1:9,2 terwijl ik toen juist nauwelijks gas had gegeven, expres heel rustig gereden om te zien wat het verschil zou zijn. Dat verschil blijkt dus nihil wanneer je veel remt en accelereert zoals hierboven omschreven.

Dat klopt wel, dat de V6 nauwelijks te beïnvloeden is qua verbruik..

Op de Duitse autobahn 190 aanhouden als kruissnelheid (waar toegestaan) vertaalt zich ergens tussen de 1:9 en 1:10 en datzelfde geldt voor Nederlands spitsverkeer (tot zo’n 120 / 130 km/u) en kortere stukken.
De zuinigste waarde die ik heb gerealiseerd met de V6 ligt ergens rond 1: 11, en daar zaten dan langere constante stukken 140 / 150 in. Motor rond 3500+ toeren, lekker cruisen.

In mijn ervaring is een doorsnee van 1: 9,5 reëel.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 28 februari 2008 12:15 PM
  [ # 23 ]
rb schreef:

In mijn ervaring is een doorsnee van 1: 9,5 reëel.

Da’s duidelijk. Eigenlijk nauwelijks dorstiger dan mijn GTI die qua prestaties en massa ver achterblijft.

@2Black: ik vind het trouwens een mooi ding! Rood staat een activa goed. De dikke wielen en het ingetogen spoilertje geven de V6 net dat beetje extra dat ie nodig heeft, zonder gelijk overdreven te worden.

Profiel  
 
2Black
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 641
Geregistreerd: 09-07-2005

Gepost: 28 februari 2008 05:36 PM
  [ # 24 ]

Vandaag met wat gepruts en aanpassen van onderdelen het nieuwe lederen sportstuurwiel met radiobediening in Brutus geplaatst.
Kennelijk is Brutus qua stuurwiel/airbag combinatie een soort Phase1½  Confused , oftewel stuur zelf is PhaseI en de airbag is PhaseII maar dan zonder de claxon-functie.
Beetje vreemd…, en de bediening van de radio is dan met knoppen zoals ze ook op een luxe Xsara zitten.
Mooi dik lederen stuur met voorgevormde delen voor je handen, volkomen nieuw, nooit gebruikt (dankjewel Bart Ebben).

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 28 februari 2008 06:01 PM
  [ # 25 ]

Gaaf! ist niet stiekum een Xm stuur?

Profiel  
 
2Black
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 641
Geregistreerd: 09-07-2005

Gepost: 28 februari 2008 06:07 PM
  [ # 26 ]
eXaMple schreef:

Gaaf! ist niet stiekum een Xm stuur?

Pssst…. stil nou!
Anders krijg ik weer originaliteitsgezeik!

Het is gewoon allemaal hetzelfde… XMPh2, Xsara, XantiaPh2…. combineer wat onderdelen en voilá.
Het stuur is eigenlijk XM/Xantia, radiobediening is XM/Xsara en de airbag is van Brutus.

Profiel  
 
2Black
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 641
Geregistreerd: 09-07-2005

Gepost: 28 februari 2008 06:11 PM
  [ # 27 ]

Nu alleen nog even wachten tot m’n Pioneer weer terug is, heb ik voor de 2de keer weggebracht ter reparatie.
Dan eens zien of het ook daadwerkelijk werkt.

Profiel  
 
Jako
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 181
Geregistreerd: 23-11-2004

- Xantia Plus 1.8i 16v
Gepost: 28 februari 2008 06:37 PM
  [ # 28 ]

vorige week mocht ik even meerijden met ‘Brutus’ toen mijn Xantia verse bollen en blauwe vloeistof kreeg.
Het was een erg toffe ervaring, vooral het 180 rijden op polderweggetjes en met 120 zonder over te hangen door de bocht gaan!
niemand mag meer beweren dat Xantia’s traag zijn…

Xantia Plus 1.8i 16v 2001 ORGA 8943

Profiel  
 
2Black
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 641
Geregistreerd: 09-07-2005

Gepost: 28 februari 2008 06:56 PM
  [ # 29 ]

Kijk… ik vroeg me al af of ik daar nog ergens iets over zou gaan lezen Jako!
Je hebt er dus geen nachtmerries aan over gehouden?

... in ieder geval… weer to the point.
5 minuten na m’n vorige bericht werd ik gebeld dat de Pioneer weer binnen was.
Helemaal gecontroleerd en schoongemaakt en voorzien van een NIEUWE (ja, ik wist wel dat die stuk was) BlueTooth-chip.
Ter plekke ingebouwd…, en… jawel! De stuurbediening werkt!
En heb nu dus ook m’n BlueTooth-carkit gelijk werkend.
Helemaal blij en gelijk keihard Sheik Yerbouti van Frank Zappa opgezet…  Cool

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 28 februari 2008 06:59 PM
  [ # 30 ]

Ga ik zo ook even draaien op weg naar de HMH om naar de Queens of the stonage te gaan!

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook