lek in verwarming radiator
ZX cruiser
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 50

Gepost: 26 februari 2008 11:25 PM

Ik denk dat ik een lek heb in de radiator van de binnenverwarming van mijn ZX. Heeft hier iemand ervaring met dit te vervangen?

Kan je hier makkelijk aan of moet je zoals bij sommige wagens het hele dashboard eruit halen om er aan te geraken?

Als iemand dit reeds gedaan heeft, zou je mij dan kunnen zeggen hoe lang je er ongeveer aan bezig bent geweest en of ik op bepaalde dingen moet letten. Dit zou me al een aardig stukje op weg helpen!

alvast bedankt

Profiel  

gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206

Gepost: 27 februari 2008 11:33 AM
  [ # 1 ]

krijg nou wat, op een spatie na is je naam gelijk aan een andere gebruiker…  Confused

yep, je moet het gehele dasboard eruit halen + het kachel huis dat er achter zit..
Citroen rekent 8 manuren en willen de klus meestal liever niet hebben, een radiator kost je ongeveer 60 euro.

Even rondneuzen in het zx department van dit forum levert je wel wat info op over het hoe en zo.

Als je het vaker gedaan hebt kun je de klus overigens doen in net geen 4 uur. eea hangt wel af van de staat van de bedrading achter je dashboard en of je wel of geen airco hebt.

Profiel  

ZX cruiser
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 50

Gepost: 27 februari 2008 08:31 PM
  [ # 2 ]

ow, ja ben hier nieuw, mss beter men naam veranderen dan.

Ja heb inderdaad even rondgesnuffeld en ik ben er toch al wat wijzer uitgekomen.!

ik had gehoopt van het dashboard te kunnen houden, maar toch niet dus… Ik zal even kijken wat het geeft. Hopelijk lukt het.

greetz

Profiel  

Michelangelo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 674

- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
Gepost: 03 maart 2008 06:01 AM
  [ # 3 ]

in een ander topic wordt gesproken over een kachelradiateurvervang-meetingkje met pasen, ff zoeken daar heb je miss nog wat aan!

Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,

Profiel  

geraldvdheuvel
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4

Gepost: 10 maart 2008 07:39 PM
  [ # 4 ]

Die van mij was ook lek, bij gebrek aan tijd heb ik er maar een blikkie Bar’s Leak in gemikt. Niet ideaal maar het lek was snel dicht en rij er alweer meer dan een jaar mee zonder problemen. Rolling Eyes

Profiel  

gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206

Gepost: 10 maart 2008 10:46 PM
  [ # 5 ]
Michelangelo schreef:

in een ander topic wordt gesproken over een kachelradiateurvervang-meetingkje met pasen, ff zoeken daar heb je miss nog wat aan!

Het idee is leuk maar het is ook een gok he….

Als er iets verkeerd gaat , aansluiting van slang die breekt, dan zit je, want alles is dicht. Daarbij, pas als je die kachelradiator eruit hebt weet je welk model je hebt….

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook