9 van de 19
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »

Opknapbeurt Dyane 6
Feiko van Zon
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 149

- GS/GSA conventiseur
- Dyane confort
Gepost: 18 juni 2008 04:48 PM
  [ # 121 ]

Ja een grip tang… Da’s een moordenaar pur sang en dus een nood gree(i)p.

Nee en warm stoken hoeft niet maar we kijken wel even hoe het moet. Het is nu niet een punt van de apk dacht ik en het kan nog wel even wachten dus…

Feiko

Citroën rijden is roest bestrijden

Profiel  

dyanemaniac
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 212

Gepost: 18 juni 2008 05:10 PM
  [ # 122 ]
Feiko van Zon schreef:

Ja een grip tang… Da’s een moordenaar pur sang en dus een nood gree(i)p.

why? als je zorgt dat de bek goed en stevig staat ingesteld… niet met de karteltjes op de trekstang en in de gaten houden dat ie er niet afschiet. maar idd liever met een sleuteltje 9.

Feiko van Zon schreef:

Nee en warm stoken hoeft niet maar we kijken wel even hoe het moet. Het is nu niet een punt van de apk dacht ik en het kan nog wel even wachten dus…

Feiko

in de tussen tijd dus even in spuiten met wd40. grote kans dat het straks dan best soepeltjes gaat. het is meestal even het begin. citroen heeft/had er een mooi tooltje voor, maar mij is het tot nu toe altijd wel gelukt met steeksleutel 9 of griptang

Profiel  

Yvar
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 287

- Ami 6 Break
- Dyane 6
Gepost: 18 juni 2008 11:11 PM
  [ # 123 ]

De boel draait ook wel rond, maar het zit hem in de slag die ik niet kan maken.

Ik heb hier foto’s van het apparaat uit 1983, die ik komend weekend inscan.

Yvar.

Profiel  

dyanemaniac
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 20 juni 2008 12:50 AM
  [ # 124 ]

als ie vrij makkelijk draait dan kun je een sleuteltje 9 pakken en deze niet helemaal haaks op de trekstang zetten. zodoende lukte het mij mij om de sleutel net genoeg rond te krijgen. andere optie, als deboel toch soepel draait is een griptang Very Happy eventueel met een doekje om de trekstang als je bang bent dat de boel beschadigd. of evt een goedkoop sleuteltje 9 kopen en deze afslijpen zodat ie wel 180 graden rond kan.

Profiel  

Yvar
> 200 berichten
RankRankRank

- Ami 6 Break
- Dyane 6
Gepost: 20 juni 2008 01:10 AM
  [ # 125 ]

Dank voor de tip. Ik zal komende dagen ‘ns kijken. Morgenmiddag naar de apk. Ik ben reuze benieuwd.

Yvar.

Profiel  

Yvar
> 200 berichten
RankRankRank

- Ami 6 Break
- Dyane 6
Gepost: 20 juni 2008 09:23 PM
  [ # 126 ]

Jawel: https://www.rdw.nl/Ovi/Paginas/Voertuiggegevens.aspx Zonder op- of aanmerkingen goedgekeurd Very Happy Maar dat leuke apk-stickertje op m’n kenteken mocht niet… Niet dat de keurmeester daar moeilijk over deed Laughing En gelijk heeft ‘ie.

Vanmiddag bij de wasserette de bodem en de motorruimte schoongemaakt. Wat een smerige klus was dat. Ik weet niet wat er door dat water zat, maar het vet vlooooog van alles af en volgens mij leef ik nu zeker een paar jaar korter Rolling Eyes Komende week de draagarmen behandelen en de nieuwe voorbanden + velgen laten monteren. 

Na de schoonmaakbeurt de snelweg opgedraaid en een flink stuk gereden. Bijna twee jaar stilgestaan en gaan als een speer gitar Maar nog wel een beetje rustig aan gereden, want een grote beurt heeft ze nog niet gehad.

Maar super dat het apparaat weer in de running is!!! Remmen waren perfect, meneer van Zon!

Foto’s van vanmiddag hier: http://www.flickr.com/photos/24230065@N04/

Yvar.

Profiel  

Yvar
> 200 berichten
RankRankRank

- Ami 6 Break
- Dyane 6
Gepost: 20 juni 2008 09:25 PM
  [ # 127 ]

De link naar de website van de RDW werkt niet… Maar goedgekeurd tot juni 2010 dus. Wat zou een liter benzine dan kosten?

Profiel  

Jeroen-citroen
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 158

Gepost: 20 juni 2008 09:35 PM
  [ # 128 ]
Yvar schreef:

Maar dat leuke apk-stickertje op m’n kenteken mocht niet… .

Waar slaat dat nou op. Er is toch ooit een keurmeester geweest die dat ding er zelf opgeplakt heeft Rolling Eyes

Maar gefeliciteerd jij kunt weer 2 jaar vooruit Very Happy

Als het niet gaat zoals het moet…Dan moet het maar zoals het gaat
2CV6 Club ‘87

Profiel  

dyanemaniac
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 20 juni 2008 09:48 PM
  [ # 129 ]
Yvar schreef:

Jawel: https://www.rdw.nl/Ovi/Paginas/Voertuiggegevens.aspx Zonder op- of aanmerkingen goedgekeurd Very Happy

euhm… ongeldig kenteken… ohoh.. Wink maar gefeliciteerd, hoewel het geen verrassing was toch?

Yvar schreef:

Maar dat leuke apk-stickertje op m’n kenteken mocht niet…

he? daar staat toch een datum op? wat een gezeik! nou die van mij gaat er echt mooi niet af hoor!

Yvar schreef:

Niet dat de keurmeester daar moeilijk over deed Laughing En gelijk heeft ‘ie.

nou idd!

Yvar schreef:

Vanmiddag bij de wasserette de bodem en de motorruimte schoongemaakt. Wat een smerige klus was dat. Ik weet niet wat er door dat water zat, maar het vet vlooooog van alles af en volgens mij leef ik nu zeker een paar jaar korter Rolling Eyes Komende week de draagarmen behandelen en de nieuwe voorbanden + velgen laten monteren. 

Na de schoonmaakbeurt de snelweg opgedraaid en een flink stuk gereden. Bijna twee jaar stilgestaan en gaan als een speer gitar Maar nog wel een beetje rustig aan gereden, want een grote beurt heeft ze nog niet gehad.

Maar super dat het apparaat weer in de running is!!! Remmen waren perfect, meneer van Zon!

Foto’s van vanmiddag hier: http://www.flickr.com/photos/24230065@N04/

das 200 euro boete wegens het op de stoep parkeren… asociaal tuig woont daar in groningen zeg! Very Happy Wink

Yvar schreef:

De link naar de website van de RDW werkt niet… Maar goedgekeurd tot juni 2010 dus. Wat zou een liter benzine dan kosten?

als we tegen die tijd nog auto mogen rijden…  Rolling Eyes

Profiel  

Yvar
> 200 berichten
RankRankRank

- Ami 6 Break
- Dyane 6
Gepost: 20 juni 2008 10:05 PM
  [ # 130 ]

Ik had haar even op de stoep gezet voor een foto en gelijk iemand naar buiten: ‘wat een leuke auto, ik zie je hier ook vaak met een beige’. In Amsterdam zou je gelijk een bon van 200 euro krijgen, toch?

Wel gek van dat apk-stickertje. Goedgekeurd tot / voor 1991 staat er op, en dat mag blijkbaar niet. Ik denk niet dat de politie er moeilijk over doet.  Het zou ook wel erg op de vierkante millimeter zijn. Hij blijft dus ook gewoon zitten.

Ik had wel vertrouwen in de keuring van vandaag, maar het voelt toch altijd een beetje als een examen.

Yvar.

Profiel  

toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4569

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 20 juni 2008 10:14 PM
  [ # 131 ]

Het blijft een plaatje!!!!
Wat een fraai exemplaar.

Jeroen

Profiel  

Yvar
> 200 berichten
RankRankRank

- Ami 6 Break
- Dyane 6
Gepost: 21 juni 2008 12:21 AM
  [ # 132 ]

Maar E85 is toch nog veel duurder? Hier in de regio is het niet voorradig. Benzine is weliswaar duur, maar als ik daar een probleem van zou maken dan zat ik niet op dit forum.

Die put ziet er inderdaad best link uit zo, maar alles ging goed Cool Mijn ex had niet eens het geduld om in een a-type te leren rijden…

Volgende week breng ik de rode naar een lasser, die ‘het heel netjes’ gaat maken Very Happy

Yvar.

Profiel  

Yvar
> 200 berichten
RankRankRank

- Ami 6 Break
- Dyane 6
Gepost: 21 juni 2008 12:48 AM
  [ # 133 ]

Helping people get rid of gas since 1995… In Duitsland zit de E85 onder de euro de liter, maar dat betekent wel zo’n 100 km v.v. Dat is een beetje water naar de zee dragen. Maar als ik het hier in de buurt zou kunnen tanken dan graag.

Het plan van aanpak voor de rode is nu als volgt: bodem verder schoonmaken, laten lassen, bodem + inwendige delen behandelen, velgen en banden vervangen.

Net een mail naar de DVN gestuurd hoe het nu zit met het rode dak. Niet dat het zwarte dak slecht is, maar rood is toch leuker.

Yvar.

Profiel  

Yvar
> 200 berichten
RankRankRank

- Ami 6 Break
- Dyane 6
Gepost: 21 juni 2008 12:59 AM
  [ # 134 ]
Profiel  

dyanemaniac
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 21 juni 2008 12:37 PM
  [ # 135 ]
Yvar schreef:

Maar E85 is toch nog veel duurder? Hier in de regio is het niet voorradig. Benzine is weliswaar duur, maar als ik daar een probleem van zou maken dan zat ik niet op dit forum.

pauldegoede schreef:

En over de grens? Ik heb mij laten vertellen dat het Duitse bio-brandstoffenbeleid een stuk volwassener is dan het onze.

in duitsland tegen de euro aan meende ik voor la douce france hetzelfde verhaal. in NL stimuleren ze het niet en gaan ze lekker schreeuwen dat oude auto’s zo vervuilend zijn.  Rolling Eyes

Nu wil, ik meen, tamoil de e85 een boost geven en het voor euro95 prijs aanbieden en ze willen 13 nieuwe pompen openen. ook 1 in purmerend en das goed nieuws: redelijk bij mij in de buurt en euro95 is tenminste iets goedkoper dan 98. (laatst 1,71 /liter Shocked  3 weken daarvoor 1,68 en weer een maandje daarvoor 1,65 dus in 2010 ongeveer 2,43 / liter)

Profiel  

9 van de 19
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook