10 van de 19
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »

Opknapbeurt Dyane 6
Michiel van G.
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 841

- Dyane 6 Commerciale
Gepost: 21 juni 2008 08:08 PM
  [ # 136 ]

erg mooi Yvar, gefeliciteerd met de apk.
Wat een gezeur over zo’n apk sticker… officieel mag je niets op je kentekenplaat plakken (is het nieuwe streven van de rdw) maar dat geldt voor GAIK-platen. Voor blauwe doen ze niet zo moeilijk.

Nu maar hopen dat ze bij de keuring van mijn Dyane niet gaan zeuren, ik heb maar liefst twéé apk stickers erop zitten Cool

Profiel  

Yvar
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 287

- Ami 6 Break
- Dyane 6
Gepost: 23 juni 2008 11:05 PM
  [ # 137 ]

Michiel, het apk-stickertje op het kenteken van de rode zat onder een ander verweerd stickertje. Als ik nog even doorkrap, zal er een sticker uit 1990 verschijnen. Dat is destijds geldig geweest, maar nu dus ‘verboden’.  Men verzint wat. Je kunt je haar welhaast kammen in jouw blauwe glimmobiel Very Happy Heb je ook een foto van het interieur?

Helaas ben ik de beloofde foto’s zaterdag vergeten in mijn tas te stoppen… Jullie houden ze tegoed.

Vandaag met de rode naar mijn werk geweest en wat rijdt dat heerlijk! En dan te bedenken dat de Michelins er nog onder moeten Cool Het grote stuurwiel ligt lekkerder in de hand dan het enkelspakige exemplaar van de beige. De kleine spiegels laten te wensen over, en in de stad is de dode hoek groot… Dat derde zijruitje heeft weldegelijk een functie. Ik zoek ook tevergeefs naar een gordel, want die zitten er niet in.
Wat de techniek betreft zijn er zeker nog een paar verbeterpunten. Bijna thuis remde ze met wat lawaai en ik heb het idee dat er een remcilinder lek is. Straks nog een testrondje rijden om dat te controleren. Ik zie geen nattigheid bij de trommels en de vloeistof is nog op niveau. Hmmm… Verder nog geen klachten, ze rijdt prima. Maar het hoge comfort van Feiko’s witte haalt ze nog niet.

Het rode dak komt aan het eind van de week!

Yvar.

Profiel  

Yvar
> 200 berichten
RankRankRank

- Ami 6 Break
- Dyane 6
Gepost: 24 juni 2008 01:45 AM
  [ # 138 ]

Net een rondje gereden, maar remmen ging perfect. Raar hoor. Nog een foto voor de liefhebbers: http://www.flickr.com/photos/24230065@N04/2604669845/

Yvar.

Profiel  

Michiel van G.
> 800 berichten

- Dyane 6 Commerciale
Gepost: 24 juni 2008 12:41 PM
  [ # 139 ]

Erg mooi Yvar!

Wat betreft de remmen: typische eigenschap van trommelremmen uit die periode, mijn witte Dyane (1971) had er ook last van. eenmaal rijdend prima remmen, maar bij het koud wegrijden scheeftrekken.

ik heb nog een set originele dyane 3-punts gordels (geen rolgordels, maar zo’n schuifsysteem als bij een 2-punts, met een stang in het midden waar je hem op klikt) Misschien dat dat iets voor je is?

interieur:

Profiel  

Feiko van Zon
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 149

- GS/GSA conventiseur
- Dyane confort
Gepost: 24 juni 2008 12:50 PM
  [ # 140 ]

Nou moeten we maar even naar die remmen van je kijken Wink  Maar we zouden de hele zwik toch vervangen dus dat geeft verder niet. En als het goed is remt het doseerbaarder en naar mijn mening ook beter dan schijven.

@Michiel Die gordels heb ik ook wel oren naar. Ik heb een beschadiging op een gordel zitten die waarschijnlijk een keer tot afkeur lijdt.
Maar een stang in het midden? Ik heb gewoon een gordel liggen waar je de andere gordel aan haakt. Of snap ik het nu niet?

@Yvar wanneer maak jij nou dat stuk Wink  Maak ik je remmen Wink Ik ga met de witte bezig wil je zien hoe en wat?

Feiko

Citroën rijden is roest bestrijden

Profiel  

Michiel van G.
> 800 berichten

- Dyane 6 Commerciale
Gepost: 24 juni 2008 01:24 PM
  [ # 141 ]

IPV de gordelstengels tussen de stoelen/bank in staat er nu een stuk metaal (ter dikte van draadeind) in een u-vorm. daar ‘haak’ je de gordel aan.

Profiel  

Feiko van Zon
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 149

- GS/GSA conventiseur
- Dyane confort
Gepost: 24 juni 2008 02:20 PM
  [ # 142 ]

@michiel Weer anders dan dat de witte het heeft dus.

Ach ja wat lag er op dat ogenblik op de plank bij citroën he. Maar pb me maar over hoe en wat.

Citroën rijden is roest bestrijden

Profiel  

Yvar
> 200 berichten
RankRankRank

- Ami 6 Break
- Dyane 6
Gepost: 25 juni 2008 01:11 AM
  [ # 143 ]

Paul, ik zal je de originele foto even mailen. Maar schijn bedriegt: http://www.flickr.com/photos/24230065@N04/2608666500/ Zo mooi is ze nog niet…

Michiel, wat een mooi blauw interieur heb je Cool

Feiko, zullen we morgen tijdens het fietsen even afspreken hoe we dat doen met jouw remmen? In remcilinders vervangen heb ik zeker interesse! Met mijn remmen ging het vandaag prima Very Happy Niets mis mee.
Maar hoe moet dat nou als ik met mijn hoofd door de voorruit vlieg terwijl jij de gordels van Michiel op zolder hebt liggen? Zo leer je je vrienden wel weer kennen Rolling Eyes  sword bleh

Yvar.

Profiel  

Yvar
> 200 berichten
RankRankRank

- Ami 6 Break
- Dyane 6
Gepost: 25 juni 2008 01:21 AM
  [ # 144 ]
Profiel  

dyanemaniac
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 212

Gepost: 25 juni 2008 02:10 AM
  [ # 145 ]
Yvar schreef:

Paul, ik zal je de originele foto even mailen. Maar schijn bedriegt: http://www.flickr.com/photos/24230065@N04/2608666500/ Zo mooi is ze nog niet…

Yvar.

nou snap ik waarom je graag de wagenhoogte wil bijstellen Very Happy

maarre… niet zo zeuren hoor, prachtbak

Profiel  

Yvar
> 200 berichten
RankRankRank

- Ami 6 Break
- Dyane 6
Gepost: 25 juni 2008 03:59 PM
  [ # 146 ]

Ze blijft eerst ook lekker dans sons jus. Ik hou ook wel van die gebruikssporen. Anders wordt het ook zo’n angstig bezit.

Yvar.

Profiel  

Yvar
> 200 berichten
RankRankRank

- Ami 6 Break
- Dyane 6
Gepost: 03 juli 2008 01:11 AM
  [ # 147 ]

De rode staat sinds gisteravond voor laswerk bij Studio Deux. Hier en daar een puntje op de i van een verder ‘keiharde’ Dyane gitar

Vooruit, twee sfeerplaatjes dan: http://www.flickr.com/photos/24230065@N04/

Yvar.

Profiel  

Yvar
> 200 berichten
RankRankRank

- Ami 6 Break
- Dyane 6
Gepost: 13 juli 2008 02:49 PM
  [ # 148 ]

Na op vrijdagmiddag een probleemloze apk met de beige Dyane te hebben gehad ben ik bij de rode gaan kijken, want ze staat nog steeds bij de lasser. Onder de originele en nog tamelijk flexibele (!) kit zit hier en daar wat meer roest dan gedacht, maar onoverkomelijk is het allemaal niet.
Zie foto’s: http://www.flickr.com/photos/24230065@N04/

De C stijl links achter was dusdanig ver heen dat die er in zijn geheel is uitgeslepen. De C stijl rechts achter is nog goed te repareren. Er zitten enkele gaatjes en een groter gat in de eveneens nog originele bodemplaten, en ook dat is nog goed te repareren. Verder zit er veel oude tectyl aan bodem, draagarmen en chassis. Voor een perfect resultaat moet de koets er af, maar dan kan ik er nu niet mee rijden. En dat was niet de opzet, dat komt komende winter wel.

Het nieuwe dak is ook binnen. Rouge Cinabre kleurt erg mooi bij Rouge Corsaire.

Yvar.

Profiel  

dyanemaniac
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 212

Gepost: 18 juli 2008 02:48 PM
  [ # 149 ]

heej yvar,

is dit bij die jongen waar we toen eens zijn geweest in die grote loods, die zoveel bezig is met besteleendjes?

als ik jou was zou ik zsm al die kit randen wegsteken en de naden behandelen. die kit zuigt water (dus ook condens) op en hieronder is het staal gewoon onbehandeld. een verfbrander (niet te heet zetten) en een scherpe schroevendraaier en een tandarts haakje zijn handig! (lees: onontbeerlijk)

douwe

Profiel  

Yvar
> 200 berichten
RankRankRank

- Ami 6 Break
- Dyane 6
Gepost: 19 juli 2008 06:21 PM
  [ # 150 ]

Het laswerk is klaar! Douwe, laswerk heeft Hans voor me gedaan, en hij heeft zijn bedrijf in die oude loods waar we toen een keer waren. Het laswerk is vakkundig uitgevoerd. Voor de eend zijn er losse stukken verkrijgbaar die je er in zo inlast, maar voor de Dyane niet. De losse lagen in de C stijl zijn op maat gemaakt. Foto’s hier: http://www.flickr.com/photos/24230065@N04/

De wagenhoogte is nu goed en dat lijkt een stuk beter. Het rijdt ook nog ‘ns wat beter. Maar wat een k*t weer vandaag… Kan het nieuwe dakje er nog niet op… Auto staat weliswaar binnen, maar nat weg gezet natuurlijk. Morgen weer een dag Very Happy

Yvar.

Profiel  

10 van de 19
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook