Totaal aantal Berichten: 245
- Xsara 1.6i coupe chrono
Klop moet je gewoon ff knippen en plaatsen op de plek die je wilt.
Hij staat altijd achter het laatste wat je getyped heb.
Gr mark
Totaal aantal Berichten: 841
- Dyane 6 Commerciale
Yvar schreef:Geplaatst: 01 Mrt 2008 14:06 Onderwerp:
ík heb ook zo’n stuur zonder scheur (een blauwe uit 1971)
niet dat ik hem nu gebruik, maar zeldzaam is ie zekerAch, wie weet vind je er ooit weer een mooie Dyane bij
Goeds,
Yvar
wie weet, wie weet
eerst mijn ‘77 er helpen met wat nieuwe onderdelen als verse motorkap, dynamo en banden
Totaal aantal Berichten: 149
- GS/GSA conventiseur
- Dyane confort
Volgende week met Feiko de binnenlanden van Friesland en Drenthe in om de nodige snuisterijen op te halen.
Nou vanwegen de verandering in de ommelandse reis die we gaan ondernemen, zou ik de tijdstippen graag wat meer op elkaar aangepast zien. Dus mijnheer de Boer laten we zeggen 12:00uur in het ene buitenland en laten we zeggen 14:00uur in uw geboorte land?
Ik heb visa en dergelijke geregeld. 16€ om er naar toe te mogen! Het is wat rijden met een karretje moet dus geld kosten terwijl ik nog prima platen in de kofferbak heb liggen al zijn die niet wit.
fftopic Ik bel je nog wel maar kreeg je nu niet te pakken. Graag dus de tijden beter aansluitend.
We moeten eerst naar jouw heimat om daar de kar te halen. Ik heb vandaag gekeken en de verlichtig doet het
fftopic Gisteren een reis gemaakt van Stad naar Huizen en terug. Boksen en stoeien om binnen de lijntjes te blijven. Nu ja het is gelukt Wat een wind en ja dan is een Dyane wel gevoelig zeg maar. Motorkap nog open gesprongen maar gelukig niet omhoog geklapt. Wat was ik blij met het extra koppel in de machinekamer
We horen het wel.
Feiko
Citroën rijden is roest bestrijden
Ha die Feiko,
Ik zal proberen de afspraken aan te passen. Mooi dat het witte visum voor het bakkie is geregeld! http://nl.youtube.com/watch?v=zWOhbseXIWw Let op de Dyane bij de sloperij Anders zal de Nationale Struikrovers Brigade ons zeker van de weg halen. Die 16 euri verrekenen we even.
Ik had er vrijdagavond ook moeite mee op de A28. Wat een wind! Tja, zo’n Visa motor is dan wel fijn. Een open springende motorkap is minder leuk. Maar gelukkig heb je geen schade
Wij gaan enorm bellen!
Yvar.
Dit mailtje is een beetje fftopic , maar het filmpje van Jacobse en van Es wilde ik jullie niet onthouden En wat een drukte met al die emoticons. Maar het werkt wel! Dank voor de tip, Mark.
Totaal aantal Berichten: 298
- C4 (2004-heden) E C4
- Dyane 6
- Traction Avant 11BL
- GS/GSA GS 1220 club
Gave Dyane’s!!
Mijn opa zei altijd “80 door de bocht jongen, anders kun je net zo goed op de fiets gaan”
Ola,
Even een drietal vragen.
1. Kan iemand uit de regio Groningen mij aan een grote garagekrik helpen? Ik heb een kleintje en die komt niet hoog genoeg. Zo’n ding verhogen met een blokje o.i.d. vind ik een beetje riskant. Mocht je zo’n ding in de verkoop hebben of hem een tijdje aan mij willen lenen, laat het me weten.
2. Ik ben vandaag bij een stoffeerder geweest om te kijken of ik de bankjes opnieuw kan laten bekleden. Ik ben nog niet heel veel wijzer. Heeft hier iemand een idee wat zoiets kost en of ik aan rode tricot kan komen? Voorbeeld staat hier: http://www.citroendyane.nl/ klik ‘kleuren en bekleding’ aan.
Op Citromobile zie ik wel ‘ns bedrijven die CX-en / DS-en stofferen. Zou dat nog iets voor mij zijn? Grijze bankframes met rode bekleding is natuurlijk wel heel mooi
3. Weet iemand een goede spuiter in de regio Groningen? Het gaat om het stralen/spuiten van een set velgen. Wat kost zoiets ongeveer?
Goeds,
Yvar.
mooie dyane Yvar, succes ermee met opknappen. het zal wel moeilijk zijn om dergelijke bekledinge te vinde.
- Dyane 6 Commerciale
Yvar, helaas is die stof slecht tot niet verkrijgbaar.
Een stof die er echter veel op lijkt is zogenaamde chenille velours, dat aardig overeen komt met de stof die vanaf 1970 geleverd werd, incluis het lichte ‘blokmotief’
deze stof:
kijk ook hier maar eens:
http://www.tinus-meubelstoffen.nl/chenille-velour/
Hé Michiel,
Thanks! Dat is best een mooie stof die ik daar zie. Ik heb nu bruine skai, maar dat is gescheurd. In de zomer is het ook zo warm en plakkerig. Ik vind rode stof ook mooier.
Morgen on the road voor onderdelen Vertrek is wel belachelijk vroeg voor de zaterdag… Ik doe verslag.
Yvar.
die oude bruine strakke gladde skai bekelding is ook heel mooi hoor voor een dergelijke dyane! zit toevallig ook in mijn bruine dyane 4
Totaal aantal Berichten: 149
- GS/GSA conventiseur
- Dyane confort
Morgen on the road voor onderdelen Vertrek is wel belachelijk vroeg voor de zaterdag… Ik doe verslag.
Yvar.
Noem dat maar belachelijk vroeg!
Het is ondoenlijk Mij wordt dit maar medegedeelt en verwacht dat ik mij hierbij inschikkel toon Nu ja ik heb zelf misschien ook wel een heel klein beetje ja gezegd. ops:
We zullen de reis aanvangen en hopelijk tot een mooi einde brengen al is dit voor mij een zaterdagochtend, en doe ik meestal heel andere dingen dan
Ik zie je morgen ochtend om…..........8:30uur
Feiko
Citroën rijden is roest bestrijden
Ola,
Zaterdag veel te vroeg met Feiko naar de Friese wouden afgereisd voor een aantal onderdelen. Mijn score: 5 geklonken velgen, 1 nieuw achterspatbord, bumperrozetten, originele bumper en een set grijze bumperstrips.
Ik ben nu bezig met het schoonmaken van een aantal zaken: lampenkapjes, bumperbeugels en het poetsen van de lak. Dat laatste valt me vies tegen. Wat een werk… Met intensief poetsen heb ik nu de motorkap wat netter gekregen, maar er blijft een witte waas op de lak zitten. Poetsmachine er op los laten? Ook het schoonmaken van de deurklinken valt tegen: pokdalig door pekel en daardoor moeilijk schoon te krijgen. De buitenspiegel daarentegen
Ik heb een stapeltje stoeptegels gescoord waar ik de krik op kan zetten zodat het apparaat met de wielen van de grond komt. There’s no budget like low-budget
Nieuwe foto’s hier: http://www.flickr.com/photos/24230065@N04/ Michiel, de Dyane onder de brug: 01-VT-42 Had je die al?
Goeds,
Yvar.
Leuk, zo’n restauratie! Mijn broer heeft een AYA2-A Dyane Luxe (zie foto). Overigens, de zwarte sturen scheuren wel, de blauwe niet of veel minder… rara.
Succes!
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93
- Dyane 6 Commerciale
wat een prachtige dyane 4
- Dyane 6 Commerciale
Yvar, bedankt voor dat linkje! ik heb er nu weer 2 dyanes kunnen bijvoegen (ook die van Frank)
mijn archief kent nu 372 dyane’s!