Totaal aantal Berichten: 4569
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Ik zoek ook nog een andere -lees: originele- motor, want anders krijg ik echt ruzie met Feiko
Welke motor zit er nu in dan en welke hoort er in te zitten?
Jeroen
Er hoort een M28/1 (602cc) zonder extern oliefilter in. Er zit nu een eendenblok uit de jaren ‘70 in. Maar gek genoeg staat er in het boek over de Dyane van John Vernooij een Dyane met net zo’n motor als ik nu heb. Autootje gaat als een speer hoor met deze motor, maar het zou leuk zijn om deze auto helemaal origineel te krijgen.
Yvar.
Totaal aantal Berichten: 149
- GS/GSA conventiseur
- Dyane confort
toniclight schreef:Ik zoek ook nog een andere -lees: originele- motor, want anders krijg ik echt ruzie met Feiko
Welke motor zit er nu in dan en welke hoort er in te zitten?
Jeroen
Er ligt een eend motor in….. En dan kan alles er wel mooi en origorneel uitzien maar onder de kap is het huilen en nog eens huilen!!!!!!!!! En ja wel of geen railsjes voor de voorbank en dan niet een origornele motor? Tranen trekkend en hartverscheurend. Althans voor een auto die verder zo origoneel mogelijk wordt gemaakt.
En natuurlijk draaiend op contaktpunten en niet zoals nu op een of ander elektronisch apparaat.
Daar herkent men de ware Dyane lief hebber aan. Oog voor de echte details Details die er daadwerkelijk toe doen
Nu ja de motor zal wel komen. En ik neem aan met enige spoed
fftopic We zien elkaar vanavond met onze campa tegen de beul van Groningen met shimano
Groet,
Feiko
Citroën rijden is roest bestrijden
@ Feiko: Daar herkent men de ware Dyane lief hebber aan. Oog voor de echte details Details die er daadwerkelijk toe doen.
Maar als jij in je witte Dyane rijdt dan valt jouw oog continu op een achteruitkijkspiegel die daar helemaal niet hoort te zitten… En wat doet dat houdertje voor die chokeknop daar? Volgens mij zit jouw choke aan de linkerkant
fftopic We zullen de beul van Groningen vanavond eens even zoek rijden, want jij hebt onlangs nog in de bergen getraind en ik heb heel wat kilometers Groningse tegenwind in mijn benen.
Yvar.
Paul, die motor blijft er voorlopig ook nog even in hoor. Ik kom zo’n blokje vast nog wel eens tegen. Feiko heeft een blok uit 1970 en dat loopt -op puntjes, de purist- fantastisch! Wat voor type heb jij ook ook alweer Feiko?
Yvar.
- GS/GSA conventiseur
- Dyane confort
Yvar schreef:@ Feiko: Daar herkent men de ware Dyane lief hebber aan. Oog voor de echte details Details die er daadwerkelijk toe doen.
Maar als jij in je witte Dyane rijdt dan valt jouw oog continu op een achteruitkijkspiegel die daar helemaal niet hoort te zitten… En wat doet dat houdertje voor die chokeknop daar? Volgens mij zit jouw choke aan de linkerkant
fftopic We zullen de beul van Groningen vanavond eens even zoek rijden, want jij hebt onlangs nog in de bergen getraind en ik heb heel wat kilometers Groningse tegenwind in mijn benen.
Yvar.
Ja dat is mij ook een doorn in het oog!
En die spiegel had ik laatst mensen voor op onderzoek uitgestuurd toch
Ja dat choke houdertje moet er af!
Een am2 met buitenboord oliefilter eerste lichting ‘affe’ Dyane motor.
Groet,
Feiko
- 2CV 6 Special
Yvar schreef:
Mijn slijklappen zijn 33x23. Ik heb me door een kenner laten vertellen dat dat een bestaande maat was… http://www.flickr.com/photos/24230065@N04/
Weet je ook de dikte van het rubber? 0,5 cm?
Jeroen
Hoi Jeroen,
Ik meet het vanmiddag even voor je. Heb je al geschikt rubber gevonden?
Ik ga vanmiddag de auto nog van een extra waslaag voorzien en ik wil kijken of ik het rooster van de luchthapper nog wat kan opleuken. Het gaas onder het rooster is wat roestig en vuil. Zinkspray kan dan wonderen doen!
Yvar.
- 2CV 6 Special
Bij Lausalec kun je diverse “rubberenplaten” kopen in diverse diktes.
Daar probeer ik vanmiddag eens binnen te geraken.
Jeroen
Yvar schreef:Er hoort een M28/1 (602cc) zonder extern oliefilter in.
yvar, een zeemeeuw is een vogel, maar een vogel is geen zeemeeuw!
M28/1 kunnen verscheidene motoren zijn! wanneer luister je nou eens naar me jij zoekt een [m28/1] AK2M
kijk hier
http://www.cats-citroen.net/citroen_atypes/enginegearbox.html
eens hoeveel m28/1 blokken er zijn! waarschijnlijk heb je zelfs nu al een m28/1 er in zitten!
oftewel een ak2m is een m28/1 maar een m28/1 is nog geen ak2m
douwe - die alweer geen notificatie van het cifo heeft gehad dat er weer nieuwe berichten waren -
edit (van 2 berichten 1)
pauldegoede schreef:Yvar schreef:Er hoort een M28/1 (602cc) zonder extern oliefilter in.
Yvar.
Er hoort dus een AK2M motor in. Zat ook origineel in Douwe zijn ‘69’er toen die nog van mij was (snik). Maar of je daar nou vrolijk van wordt? Ik geloof niet dat alle kinderziekten van de nieuwe 602 motor toen al waren opgelost. Als je toch kiest voor de orthodoxe insteek van originaliteit dan past slechts het originele motorblok, maar dat zat er blijkbaar niet meer in.
Ik zou het allemaal lekker laten zitten
Groet, Paul
ik heb idd weinig positiefs over de ak2m gehoord vanuit verschillende hoeken en dit ook al tegen yvar verteld, maar yvar is een een beetje eigenwijs waarom een lekker lopend blok vervangen voor een blok zonder oliefilter en dat niet lekker schijnt te rijden? nuja. ieder zn ding [jammer dat je dan niet dat ak2m blok gekocht heb wat ik je tipte]
- 2CV 6 Special
dyanemaniac schreef:
ik heb idd weinig positiefs over de ak2m gehoord vanuit verschillende hoeken en dit ook al tegen yvar verteld, maar yvar is een een beetje eigenwijs waarom een lekker lopend blok vervangen voor een blok zonder oliefilter en dat niet lekker schijnt te rijden? nuja. ieder zn ding [jammer dat je dan niet dat ak2m blok gekocht heb wat ik je tipte]
Als je streeft naar originaliteit kan ik me wel voorstellen dat je dan ook het juiste type motor erin wilt hebben liggen.
In elk geval in je bezit wil hebben.
Jeroen
- GS/GSA conventiseur
- Dyane confort
Mijnheer Plukkel. Even voor de goede orde en zeker nu u de heer de Boer aanvalt
Er bestaan geen zeemeeuwen! Het is of een zilvermeeuw of een kokmeeuw of een grote danwel kleine stern of nou zo zijn er dus meer maar geen let wel geen zeemeeuw!!!! Een eend is ook geen Dyane laten we daar gelijk duidelijk over zijn dus uw terecht wijzing is alles behalve correct laat staan geoorloofd om over uw zinsopbouw maar te zwijgen
Daarbij hebben de heren Vernooy en Cats prachtig naslagwerk gemaakt, en buitengewoon knap dat ze dat allemaal uitgezocht hebben maar her en der zitten er wel een paar foutjes in hun naslagwerken. Al zijn we ze natuurlijk bijzonder dankbaar voor al hun uitzoekwerk en leuke beschrijvingen!
@ Jeroen je hebt gelijk al zal het een motor zijn met wat meer onderhoud en wat meer eigenzinigheid. Het is een motor die er in hoort en er wordt gestreefd naar origonaliteit en dus om het apparaat zo origorneel als mogelijk te krijgen. Dan neem je de eventuele probleempjes van de betreffende motor graag voor lief! Of niet Yvar En de hoeveelheid kilometers die er per jaar mee gereden worden zijn nou niet dusdanig overtuigend dat je er wekelijks onder zal moeten kruipen (lees Feiko kun je me helpen )
Nee het is een mooi pronk stuk voor de zon en feestdagen. Met alle zondagse aspecten van dien! dus pas op met eten etc..
Feiko
Heren,
Dat originele motorblok komt er, maar dat is niet prioriteit nummer 1. Ik zal voortaan de naslagwerken raadplegen alvorens hier verkeerde typenummers op te geven ops: In het kader van de originaliteit; de sierstrippen zitten nu op de regengoot met de originele klemdopjes. Ola!
Jeroen, slijklapdikte: 0,5 cm
Vanavond aardig doorgewerkt. Grille en luchthapper gedemonteerd en schoongemaakt, rooster van luchthapper gespoten -mooi resultaat- en een nieuw sierstripje op de happer gezet, oude tectylresten van de lak gehaald, dakrubbers en de voorkant goed schoongemaakt. Vervolgens het autootje geheel in de was gezet en dat heeft geholpen! Perfect wordt het niet, daar is de lak te oud voor, maar de glans is wel terug en het ziet er in mijn ogen super uit!
Meneer van Zon helpt me a.s. dinsdag met een beurtje en dan komen ook de nieuwe velgen en banden!
En nu slapen
Tipje van de sluier: http://www.flickr.com/photos/24230065@N04/
Yvar.
Feiko van Zon schreef:Mijnheer Plukkel. Even voor de goede orde en zeker nu u de heer de Boer aanvalt
hahaha, mijnheer Van Zon toch! sinds wanneer mag een amsterdammer de door u uitgevonden “amsterdamse humor” niet meer bezigen? er zijn zelfs lachebekjes geplaatst om het voor (bij-na) iedereen duidelijk te maken <—kijk weer een!
Feiko van Zon schreef:
Er bestaan geen zeemeeuwen! Het is of een zilvermeeuw of een kokmeeuw of een grote danwel kleine stern of nou zo zijn er dus meer maar geen let wel geen zeemeeuw!!!! dus uw terecht wijzing is alles behalve correct laat staan geoorloofd
volgens van dale wel hoor:
zee·meeuw (de)
1 meeuw die meestal op zee leeft
en een meeuw:
meeuw (de; meeuwen)
1 vogel uit de onderfamilie Laridae
2 bepaalde sierduif
dus, mwoah ik denk zelf aardig juist te zijn met mijn bewering dat zeemeeuw een vogel is, maar een vogel niet per definitie een zeemeeuw.
Feiko van Zon schreef:om over uw zinsopbouw maar te zwijgen
Feiko van Zon schreef:Daarbij hebben de heren Vernooy en Cats prachtig naslagwerk gemaakt, en buitengewoon knap dat ze dat allemaal uitgezocht hebben maar her en der zitten er wel een paar foutjes in hun naslagwerken. Al zijn we ze natuurlijk bijzonder dankbaar voor al hun uitzoekwerk en leuke beschrijvingen!
maar tot iemand met andere gegevens komt heb ik geen bronnen die anders zeggen dan dat er meere types m28/1 zijn. ik hoor het graag want ik wil goede vrienden geen valse info geven
- GS/GSA conventiseur
- Dyane confort
volgens van dale wel hoor:
zee·meeuw (de)
1 meeuw die meestal op zee leeften een meeuw:
meeuw (de; meeuwen)
1 vogel uit de onderfamilie Laridae
2 bepaalde sierduifdus, mwoah ik denk zelf aardig juist te zijn met mijn bewering dat zeemeeuw een vogel is, maar een vogel niet per definitie een zeemeeuw.
Nou goed dan moet er blijkbaar een college biologie gegeven worden. Zucht En dan kijkt u maar even in een goede let wel goede vogelgids. De Johnson, de Peterson danwel de anwb vogelgids en leest u dat er alleen maar meeuwen bestaan die een andere naam hebben dan die u ze placht te geven. Nu ja een won a be amsterdammer wil natuurlijk alleen sijsjes en drijfsijsjes onderscheiden dus het is niet besteed aan dergelijke lui zullen we maar denken. De heer Dorrestijn verwijst in zijn vogelgids juist naar deze door veel mensen gemaakte misvatting(dat er zeemeeuwen zouden bestaan). En legt haarfijn uit dat die dus niet bestaan. Goed elke vogelaar weet dit en ik laat u verder in de waan. Perslot probeert u iets uit te leggen dat op een zelfde misvatting berust, en wilt u dit uit de wereld helpen maar gebruikt u helaas voor u een verkeerd voorbeeld. Een miskluum maar het is u vergeven. En dat het mij duidelijk is dat u een grapje maakt lijkt mij logisch maar goed ik heb dan als rasechte dorpeling en profinciaal blijkbaar meer ‘amsterdamse’ humor dan u inziet
Genoeg gelult en geouwehoert
De informatie die nu voorhanden is zullen we het voorlopig mee moeten doen. En dat is inderdaad helaas met een paar hele kleine schoonheidfoutjes.
Feiko