Ook ik zal nog even wat foto’s scannen van o.a. mijn rode in 1983.
Yvar.
Dit was de mijne vlak na redding in ‘89. Kort daarna werd ze meteen verknoeid
Maar het komt wel weer goed
Yannick
http://home.scarlet.be/clukkers/clukkers/
Belgische Dyane Confort ‘67.
Hoi Yannick,
Je chassis vraagt om een goede anti-roestbehandeling. Wat moet je verder nog aan de voiture doen?
Yvar.
- koffer rot
- achterste binnenspatborden door (zie foto)
- dorpels slecht
- achterste stijlen ooit slordig vervangen
- rottigheid aan’t schutbord
- linker vloerplaat aan vervanging/reparatie toe
Yannick
http://home.scarlet.be/clukkers/clukkers/
Belgische Dyane Confort ‘67.
Zo’n 4-ruiter blijft toch echt geweldig! Maarreh, hoe heb je die motorhelften zo schitterend schoon gekregen?
Heel simpel:
- benzine + kwast
- remmenreiniger + vod
De verontreinigde tuin moet je er natuurlijk wel bijnemen.
Yannick
http://home.scarlet.be/clukkers/clukkers/
Belgische Dyane Confort ‘67.
Hoi,
Via internet een set nieuwe zuigers en cilinders gekocht voor het nieuwe blok in de rode. 1:9!!!!!
De D.V.N. heeft -met een beetje geluk- een origineel AK2M-blok voor me. De vraag is dan alleen hoe dat blok is. Feiko heeft -ook met een beetje geluk- een blok als bouwpakket voor me. Daar gaan we binnenkort ook even naar kijken.
Als de nieuwe zuigers en cilinders in een blok met gebruikte krukas komen dan kun je je afvragen hoe lang dat goed gaat. Een nieuwe krukas strekt dus tot de aanbeveling. Iemand hier ervaring met een nieuwe van bijvoorbeeld de D.V.N.? Is dat imitatie en kwalitatief minder dan / gelijk aan origineel?
Wordt vervolgd.
Yvar.
Volgens mij zijn de krukassen van de DVN origineel en nieuw, dus geen imitatie. Vroeger zelf ‘dode stock’ onderdelen overgedaan aan de DVN, vandaar. Maar ik zou ze bellen/mailen als ik jou was.
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93
Ik zal even contact opnemen met Menno.
Yvar.
Even bij gebrek aan een onderdelenboek… Weet iemand de maten van de remleidingen van de HRC naar de voorste trommels? Voor de duidelijkheid: het betreft hier een 69-er. De leidingen lopen nu in bochtjes en zijn niet heel handig te meten.
Alvast bedankt!
Yvar.
dat weet menno ook wel gok ik.
Gisteren een stukje gereden in “het lijdend voorwerp”. Hij rijdt echt heerlijk! Motor is soepel, veert als een échte oude Dyane, genoeg power, remt goed…
Puntjes van aandacht (alsof Yvar dat niet zelf had bedacht…) positie achter het stuur. De bank moet nog iets naar achter voor het gemak, enne… de 2e versnelling hapt een beetje.
Heerlijke auto, om verliefd op te worden!
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93
Er lag vanochtend aardig wat pekel op de weg en rijden met de rode doe ik dit jaar dan ook niet meer. Ze zal nog uit de garage komen voor het vervangen van de remleidingen en de motor.
Met de beige gaat het gelukkig weer goed. Het autootje werd al een tijd geplaagd door een nare en onduidelijke tik. Afgelopen vrijdag in garage van Zon nog maar ‘ns gekeken wat het nou kon zijn. De uitlaat! De uitlaat zat los ops: Tijdens het rijden merkte ik er weinig van, maar bij gas loslaten tikte en schudde ze. Gelukkig is dat nu verholpen. Dank je, Feiko
Feiko heeft verder nog een 10.000 km buurt uitgevoerd, dus ze is weer helemaal winterklaar! Ondanks de Dinitrol-behandeling begint de koets nu wel steeds mindere plekken te krijgen.
Yvar.
Na een hoop gedoe kwam het dan toch goed met de beige; een aandrijfas bleek uiteindelijk zeer vervelend te tikken en deed de auto ook hinderlijk schudden bij gas los en remmen. Deze vermaledijde as zit nu -als proef- onder een eend en niets aan de hand natuurlijk
Aan het begin van de avond een tripje van een kleine 400 km afgebroken i.v.m. vermoeide ogen… Fijne kar zo’n Dyane, maar dat domme hoekje op de voorruit waar de ruitenwissers niet komen, en dat i.c.m. drukte… Nou ja, nu eerst maar:
Yvar.
Yeah right: http://nl.youtube.com/watch?v=rvN2mS2sVrc
Yvar.