Cool!
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93
Mooie voiture hoor, Michiel! Als de 69-er straks net zo glimt als die van jou…
Hier nog een paar foto’s van de blauwe D6 waar ik de deurpanelen uithaalde: http://www.flickr.com/photos/24230065@N04/ Een mooi project voor de liefhebber trouwens. Foto’s van de velgen moet ik nog even maken.
Er ligt een pakketje op het postkantoor waar hoogstwaarschijnlijk een set nieuwe oude deurklinkjes in zitten
Goeds,
Yvar.
Totaal aantal Berichten: 841
- Dyane 6 Commerciale
die d6 staat toch in Eext?
mooie auto. Jammer dat hij nu zonder deurpanelen verder moet
maar dat komt jouw 69’er weer ten goede.
ha die yv,
leuk dat ik je project (als je al kan spreken van project) nu ook online kan volgen. 69 rules!
al nieuws uit heemstede?
grtz douwe
Totaal aantal Berichten: 4569
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
die d6 staat toch in Eext?
Dat is idd. die van de Eendenkooi.
Toch wel jammer dat deze erg zeldzame Dyane ( dat is die toch Michiel??) als donorauto gaat dienen.
Jeroen
De D6 staat in Eext, ja. De verkoper wil er zwarte panelen inzetten. Dat lijkt me niet zo mooi, maar ik heb een mooie set in mijn bezit en in de rode staat dat vast heel mooi
Het dak in Rouge Cinabre heb ik inmiddels ook besteld. Echt een leuk project dit!
Yvar.
Dat is idd. die van de Eendenkooi.
Toch wel jammer dat deze erg zeldzame Dyane ( dat is die toch Michiel??) als donorauto gaat dienen.
Hoi Jeroen,
Een D6 is best een unieke auto, want slechts drie maanden geleverd. Zolang het bij de deurpanelen blijft Autootje staat er al ruim drie jaar en vooralsnog wil niemand haar hebben. Met een hele grondige restauratie is zeker wel iets moois van te maken. De kleur (blue weekend) is in ieder geval heel erg mooi.
Yvar.
Totaal aantal Berichten: 841
- Dyane 6 Commerciale
tsja, want hoe is het autootje verder?
hij schijnt wel redelijk hard te zijn namelijk (nee michiel, je hebt geen tijd voor een project )
Wat ik zo gezien heb: beide bodemplaten en het schutbord vervangen, laswerk aan de koets, plaatwerk rondom lelijk gedeukt, interieur vervangen, remmerij en het motortje reviseren. Een behoorlijke klus nog wel. Maar dan heb je ook wel wat. Met 1200 euro maak je wel een dure start…
Yvar.
Een complete restauratie dus. Maar zeker de moeite waard!
Succes met je project trouwens Yvar, ‘t is een geweldig ding!
http://home.scarlet.be/clukkers/clukkers/
Belgische Dyane Confort ‘67.
Thanks, Yannick. Komend weekend gaan de bodem en de draagarmen in de loodmenie. Dat maak ik later af met zwarte staallak. Daarna het andere wiellager, de remleidingen en motorsteunen vervangen. En dan… naar de APK! Daarna bodem lassen, interieur, nieuwe banden en poetsen. En dan lekker van de auto genieten!
Op dit moment zit er nog wat onder de pet, maar komende dagen meer daarover. Nu gauw slapen, want morgen moet er weer geld worden verdiend
Goeds,
Yvar.
- 2CV 6 Special
Op dit moment zit er nog wat onder de pet, maar komende dagen meer daarover.
Maak ons even gek!
We zijn erg benieuwd naar het eindresultaat!
Jeroen
de krukaslagers van die d6 liggen er ook uit, deze dyane heeft ook in ooltgensplaat gestaan bij jacques moenen. ik vind het veel geld voor een dergelijk project maar nogsteeds de moeite waard…
- 2CV 6 Special
de krukaslagers van die d6 liggen er ook uit
Dat is nummer 4 met dit mankement bij dit type motor.
Idd. een hoop geld dan voor deze Dyane.
Jeroen
Beetje een tegenvaller vandaag, want het pakketje met daarin een set goede bumperrozetten bevatte slechts 1 deurklinkje. Maar die was gratis en ook wel mooi: http://www.flickr.com/photos/24230065@N04/2380340599/ Nou ja, de resterende drie komen vast nog wel eens voorbij. De deurklinken die ik nu heb zijn nogal verweerd, vandaar.
Yvar.