Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
als je goed kijkt zie je dat gat op de gasklep waar die slang zat is afgedopt en dat vanaf de olievuldop een lange slang loopt richting spatbord
zit nu een doek/panty omheen moet nog ff filtertje halen
Ah kijk eens aan. Ik moet nog is leren om met me ogen te kijken inplaats van met me neusgaten.
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
alleen dat slangetje daar tussen kwam slugde in dus ben blij dat die nu sludge vrij is
elke week met de compressor erdoor is ook niks.. of een gasklephuis vol sludge ( nee me kop is niet lek )
Nee dat geloof ik ook niet. Als die lek zou zijn dan ging die door ze carter ontluchting blaasen en krijg je een hele hooge koelwater temperatuur.
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
Gister stond ik lang stationair stil met moter aan te wachten tot mijn broer eindelijk was aangekomen op het treinstation zodat ik hem mee naar huis kon nemen
En toen na langstilstaan werd mijn kachel dus koud en sloeg mijn fan @ radiator wel aan. Dus ik beetje toeren maken ( 2500rpm) en werd mijn kachel wel warm.
Mijn en marco (Xsara Coupe) zijn conclusie was dus een kapotte waterpomp nja versleten.
Dus weer iets wat gemaakt moet.
Mijn lijst van motorische mankementen:
- Koppeling zit eraan te komen
- waterpomp dus ook dbriem en die bende.
- Klepsteelrubbers
- Originele luchtinlaat
- Carterpakking (nog een keer)
Tis mij het niet meer waard denk ik dat allemaal te gaan investeren in een 1.9gti blok met 230 dkm nu.
Heb in 1 jaar 24dkm gereden met de volcane en heb veel vervangen, alleen dit gaat me te ver.
Er staat wel een blok te koop uit een xm het is een 2.0 16v met bak en ecu die ook in de zx is geleverd alleen iets minder pittig ( lees 138 pk ) en dat is legaal want de 15% max zonder rdw keuring is 140 pk bij mijn auto.
Wat zouden jullie doen? Ander blok met 100.000 km en dbriem die nog neit lang geleden is vervangen. Of het oude gare gti blok met 230 dkm reviseren ( zx haalt nu net de 180 wat normaal sneller zou moeten zijn )
En zuiniger dan 1 op 10 lukt mij echt niet zelfs niet op de snelweg.
ik zou dat xm blok nemen en er in bouwen. Als het goed uit pakt heb je er nog jaren rijplezier van
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
klepseals, waterpomp en d-riem is natuurlijk 1 reparatie.
Als je dan toch bezig ben pak je die carterpakking ook mee.
Schroef er nog wat nieuwe bougies in en oliefilter en je heb een grote beurt gehad
Orginele luchtinlaat lijkt me de kosten en het probleem niet?
Tja dan zit je alleen nog met je koppeling..
Als je een hoop zelf kan doen vallen de kosten aan matriaal denk ik wel mee
maar een xm blok er in hangen is veel leuker
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
jaimieberkhout schreef:maar een xm blok er in hangen is veel leuker
Tja zoveel in vermogen zal het ook wel niet uitmaken…
Ik denk toch dat de 2.0 16v een stukje zwaarder is dan de 1.9…
De 16v gaat pas bij hoge toeren echt trekker, een 1.9 8v trekt al bij lage toeren
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
Arjan Verkade schreef:jaimieberkhout schreef:maar een xm blok er in hangen is veel leuker
Tja zoveel in vermogen zal het ook wel niet uitmaken…
Ik denk toch dat de 2.0 16v een stukje zwaarder is dan de 1.9…De 16v gaat pas bij hoge toeren echt trekker, een 1.9 8v trekt al bij lage toeren
moah de 8v is ook hoge toeren.. vind em pas vanaf 4500 lekker optrekken anders alleen het is niet zo als in de bx waarbij bij 5000 echt merkbaar was dat die hard begon te trekken..
rond de bij de 4800 heeft dit blok zijn hoogste kracht wel gehad…
ik heb gewoon het gevoel dat dit blok lang niet meer doet wat die moet kunnen. Mijn bx trok veel harder op met hetzelfde moterblok.
zx is 40kg zwaarder maar dat moet niet zoveel uitmaken lijkt mij
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dan wordt die wel echt wakker ja, maar onderin is die wel heel soepel en heb je altijd wel voldoende trekkracht
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
ik ga eens een compressie testje laten doen denk ik om te zien in wat voor staat dit blok is.
dbriem enzo kan ik allemaal niet zelf dus word enigsinds duur denk ik.
ik wil wel weten waarom die niet echt meer zo snel is als die wel is geweest..
heb gewoon moeite een astra 1.6 met 75 pk in te halen
Of je zoekt een leuke zx 16v op of misschien een bx 16v
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
jaa maar heb nu geen geld voor een 16v.. en een bx al helemaal niet heb liever een zx dan een bx.
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
Kan dat donorblok er wel zo 123 in? Past dat wel? Of zet je ook de bak over?
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002