23 van de 34
« Eerste  < Vorige 21 22 23 24 25 Volgende >  Laatste »
   
Mijn 1.9 Volcane Overleden.
Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006

- AX GT injection ph1
Gepost: 10 december 2008 03:14 PM
  [ # 331 ]

als je goed kijkt zie je dat gat op de gasklep waar die slang zat is afgedopt en dat vanaf de olievuldop een lange slang loopt richting spatbord Smile

zit nu een doek/panty omheen Razz moet nog ff filtertje halen Wink

Profiel  
 
jaimieberkhout
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1119
Geregistreerd: 06-06-2008

Gepost: 10 december 2008 03:21 PM
  [ # 332 ]

Ah kijk eens aan. Ik moet nog is leren om met me ogen te kijken inplaats van met me neusgaten.

Profiel  
 
Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006

- AX GT injection ph1
Gepost: 10 december 2008 03:23 PM
  [ # 333 ]

alleen dat slangetje daar tussen kwam slugde in dus ben blij dat die nu sludge vrij is Very Happy

elke week met de compressor erdoor is ook niks.. of een gasklephuis vol sludge Razz ( nee me kop is niet lek Razz )

Profiel  
 
jaimieberkhout
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1119
Geregistreerd: 06-06-2008

Gepost: 10 december 2008 03:46 PM
  [ # 334 ]

Nee dat geloof ik ook niet. Als die lek zou zijn dan ging die door ze carter ontluchting blaasen en krijg je een hele hooge koelwater temperatuur.

Profiel  
 
Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006

- AX GT injection ph1
Gepost: 13 december 2008 08:30 PM
  [ # 335 ]

Gister stond ik lang stationair stil met moter aan te wachten tot mijn broer eindelijk was aangekomen op het treinstation zodat ik hem mee naar huis kon nemen Razz

En toen na langstilstaan werd mijn kachel dus koud en sloeg mijn fan @ radiator wel aan. Dus ik beetje toeren maken ( 2500rpm) en werd mijn kachel wel warm.
Mijn en marco (Xsara Coupe) zijn conclusie was dus een kapotte waterpomp nja versleten.
Dus weer iets wat gemaakt moet.

Mijn lijst van motorische mankementen:

- Koppeling zit eraan te komen
- waterpomp dus ook dbriem en die bende.
- Klepsteelrubbers
- Originele luchtinlaat
- Carterpakking (nog een keer)

Tis mij het niet meer waard denk ik dat allemaal te gaan investeren in een 1.9gti blok met 230 dkm nu.
Heb in 1 jaar 24dkm gereden met de volcane en heb veel vervangen, alleen dit gaat me te ver.

Er staat wel een blok te koop uit een xm het is een 2.0 16v met bak en ecu die ook in de zx is geleverd alleen iets minder pittig ( lees 138 pk ) en dat is legaal want de 15% max zonder rdw keuring is 140 pk bij mijn auto.

Wat zouden jullie doen? Ander blok met 100.000 km en dbriem die nog neit lang geleden is vervangen. Of het oude gare gti blok met 230 dkm reviseren ( zx haalt nu net de 180 wat normaal sneller zou moeten zijn )
En zuiniger dan 1 op 10 lukt mij echt niet zelfs niet op de snelweg.

Profiel  
 
Sanderzx
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 12-08-2007

Gepost: 14 december 2008 12:54 AM
  [ # 336 ]

ik zou dat xm blok nemen en er in bouwen. Als het goed uit pakt heb je er nog jaren rijplezier van

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 14 december 2008 12:56 PM
  [ # 337 ]

klepseals, waterpomp en d-riem is natuurlijk 1 reparatie.
Als je dan toch bezig ben pak je die carterpakking ook mee.
Schroef er nog wat nieuwe bougies in en oliefilter en je heb een grote beurt gehad Wink

Orginele luchtinlaat lijkt me de kosten en het probleem niet? Wink

Tja dan zit je alleen nog met je koppeling..

Als je een hoop zelf kan doen vallen de kosten aan matriaal denk ik wel mee Wink

Profiel  
 
jaimieberkhout
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1119
Geregistreerd: 06-06-2008

Gepost: 14 december 2008 01:01 PM
  [ # 338 ]

maar een xm blok er in hangen is veel leuker

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 14 december 2008 01:19 PM
  [ # 339 ]
jaimieberkhout schreef:

maar een xm blok er in hangen is veel leuker

Tja zoveel in vermogen zal het ook wel niet uitmaken…
Ik denk toch dat de 2.0 16v een stukje zwaarder is dan de 1.9…

De 16v gaat pas bij hoge toeren echt trekker, een 1.9 8v trekt al bij lage toeren Wink

Profiel  
 
Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006

- AX GT injection ph1
Gepost: 14 december 2008 01:59 PM
  [ # 340 ]
Arjan Verkade schreef:
jaimieberkhout schreef:

maar een xm blok er in hangen is veel leuker

Tja zoveel in vermogen zal het ook wel niet uitmaken…
Ik denk toch dat de 2.0 16v een stukje zwaarder is dan de 1.9…

De 16v gaat pas bij hoge toeren echt trekker, een 1.9 8v trekt al bij lage toeren Wink

moah de 8v is ook hoge toeren.. vind em pas vanaf 4500 lekker optrekken anders alleen het is niet zo als in de bx waarbij bij 5000 echt merkbaar was dat die hard begon te trekken..

rond de bij de 4800 heeft dit blok zijn hoogste kracht wel gehad…

ik heb gewoon het gevoel dat dit blok lang niet meer doet wat die moet kunnen. Mijn bx trok veel harder op met hetzelfde moterblok.
zx is 40kg zwaarder maar dat moet niet zoveel uitmaken lijkt mij

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 14 december 2008 02:07 PM
  [ # 341 ]

Dan wordt die wel echt wakker ja, maar onderin is die wel heel soepel en heb je altijd wel voldoende trekkracht Wink

Profiel  
 
Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006

- AX GT injection ph1
Gepost: 14 december 2008 02:18 PM
  [ # 342 ]

ik ga eens een compressie testje laten doen denk ik om te zien in wat voor staat dit blok is.

dbriem enzo kan ik allemaal niet zelf dus word enigsinds duur denk ik.
ik wil wel weten waarom die niet echt meer zo snel is als die wel is geweest..
heb gewoon moeite een astra 1.6 met 75 pk in te halen Shocked

Profiel  
 
Douwe
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 981
Geregistreerd: 18-10-2005

Gepost: 14 december 2008 03:09 PM
  [ # 343 ]

Of je zoekt een leuke zx 16v op Wink of misschien een bx 16v Very Happy

ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop

Profiel  
 
Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006

- AX GT injection ph1
Gepost: 14 december 2008 03:44 PM
  [ # 344 ]

jaa maar heb nu geen geld voor een 16v.. en een bx al helemaal niet Razz heb liever een zx dan een bx.

Profiel  
 
majestic3jay
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006

- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
Gepost: 15 december 2008 12:27 PM
  [ # 345 ]

Kan dat donorblok er wel zo 123 in? Past dat wel? Of zet je ook de bak over?

ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002

Profiel  
 
 
23 van de 34
« Eerste  < Vorige 21 22 23 24 25 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook