Doet me deugd dat er een Volcane liefhebber bij is, ik blijf het eigenlijk de meest interessante ZX vinden, helaas enkel in Frankrijk, Spanje en Italie als TD geleverd Wens je er enorm veel lol mee, vergeef hem mankementen en storingen, stop er wat geld in want, ze worden zeldzamer die Volcanes en het zijn meesterlijke rij-ijzers. Helaas zie ik me genoodzaakt het FBRJ70 restauratie-project af te blazen en als donor tbv Voltage te gaan gebruiken. Gelukkig heb jij een mooie te pakken, heel veel plezier en ‘be nice’!
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
Totaal aantal Berichten: 1542
- AX GT injection ph1
ben bezig zijn mankementjes te verhelpen , Ben nog steeds blij met deze auto
Binnekort word er een nieuw voorspatbord in gelast nja het stuk boven het rechter voorwiel onder het stuurbekrachtigings-tankje is van bij de veerpoot tot de koplamp compleet verrot
Waarschijnlijk doordat hij daar sb vloeistof lekt ( moeten nog nieuwe slangenklemmetjes op ) Maar voor dat stuk ijzer is het te laat
Okeej wat ik nog wil doen
- Cv maken ( motertjes vervangen )
- Radio
- Lekkage van sb fixen,
- km teller kabel goed vast maken moet nieuwe op denk ik want km teller springt heerlijk op en neer. ( lekt beetje olie daar op aansluiting van het blok… ),
- Enkele stangetjes van de handgrepen en slot-knopjes
- Hoedenplankje zelf fabriceren met een stel leuke speakertjes erin.
- Dashboard lampjes vervangen ( alweer na het vervangen zijn er nu weer 2 kapot )
- Auto poetsen. ontrozen dus
- Originele luchtfilterbak + ophanging boven het spruitstuk WIE O WIE ( mag ook van bx zijn )
- verder moet ik nog maar zien wat ik tegen kom …
Oja heb ook wat last van mayo in mijn vuldop maar hij gebruikt geen kvs zal denk ik komen van de korte ritjes enzo.
Heeft de ZX geen digitale kilometerteller? In dat geval verdenk ik eerder de soldeerpunten, of de pulsmeter op de versnellingsbak .
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
- AX GT injection ph1
neej dr gaat netjes een kabel van het dash naar het moterblok met zo een 4-kant ronddraaiend geval in de kabel
Lijkt me niet digitaal dan
Totaal aantal Berichten: 674
- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
zwabbernde naald is heel makkelijk te verhelpen: Nieuw bovenstukje kopen van de kabel. 20 euro max
Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,
- AX GT injection ph1
onderkant moet ook vervangen zoals ik al meldde, hij sluit niet goed op het blok zodat hij daar olie lekt nu…
aha. Tja alleen van het bovenstuk weet ik een prijs
Mocht je overigens je hoedenplank gaan maken zelf, laat vooral even een handleidingkje achter. Vind ik ook wel interessant.
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,
Zeg maar wat je moet hebben, every day-low pricing
Heb ook nog een hoedenplank waar gaten reeds inzitten, uit dezelfde Volcane 1.9i. Die moet ik ff opmeten qua gaten dan
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
- AX GT injection ph1
je krijgt zo een pb met boodschappenlijstje
- AX GT injection ph1
Vandaag had ik een dagje vrij en het was mooi weer
Ik ben ff aan het poetsen geslagen na 3.5 uur met dit als resultaat:
Hoopje poets spullen
Mooi glimmend dakje
Voor na effect
- AX GT injection ph1
ja ik weet het is nu al weggepoetst heb velgen nog gedaan en de banden zwart gemaakt
de zon scheen nog dus heb toen ff fotos gemaakt
Goed bezig hoor ,maar rood blijft een rot kleur zoals je hebt gezien bij m’n peugeot xsi
CITROEN is a way of lifestyle
Auto’s in bezit: Citroen zx 16v
Peugeot 106 xsi RIP
Fiat seicento sporting staat alweer een tijdje op de stoep
Ja rood en zwart zijn vervelende kleuren om mooi te houden. Maar zo te zien een flinke verbetering Alleen jammer dar er wat poetsmiddel op de rubbers is achtergebleven.
wel je lampen uitgedaan erna?
Maar ziet er mooi uit, belooft nog wat voor mijn rode duivel haha
- AX GT injection ph1
had moter lopen :p zie je wel aan damp uit uitlaat toch
moest weg vandaar mja dan nog ik heb een goeie accu 4 uren radio aan en de fan op stand 1 ops: vergeten uit te doen haha radio zit op contact… dan ook de radio nog vrij hard en dan start die nog met gemak