Totaal aantal Berichten: 1542
- AX GT injection ph1
weer heerlijk wezen knutselen
Ruitenwisser op ander plekje laten stoppen nee niet in de midden maar links zodat het opkruipende water aan de andere kant zit en ervoorgezorgt dat de arm links verder gaat want standaard komt die rechts tot onderaan en links niet dat is nu andersom.
Ook heb ik de afvoergootjes en dergelijke gaten ernaast ( die met ruitenwisservloeistoftank en de andere kant. ff ontdoen van een laag rottende bladeren en modder en levende wezens en ff goed doorgespoeld zodat er geen rommel meer in zit.
Ook heb ik de mistlampen mee geschakeld met groot licht zodat je grootlicht aan doet ook de mistlampen aan gaan. De mistlampschakelaar werkt ook gewoon nog.
Als het beetje mee zit binnekort nieuw inlaatspruitstuk en origineel lucht traject (H) geen openlucht gekloot meer.
Totaal aantal Berichten: 27901
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat is mij ook wel eens opgevallen bij een 1 armige ruitenwisser systeem dat zodra je gewist heb direct het water weer over je ruit heb
Maar ja zit je er nu niet tegenaan te kijken, of valt dat wel mee in een ZX?
Bij een BX zit die dan best wel in het gezichtsveld
- AX GT injection ph1
ik heb er geen last van en als je er last van hebt kan je hem ook gelijk leggen met de onderste rand van het raam zodat die achter je tellerhuis zit heb ik niet gedaan want dan veegt die zo een groot deel van de rechterkant niet mee.
maak morgen wel ff foto van binnen uit anders.
Totaal aantal Berichten: 27901
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
- AX GT injection ph1
nja je moet de vraag aan jezelf storen opkruipend water of een ruitenwisser onder aan je raam..
dat water vind ik irritant na het sproeien van het raam nog 10x te moeten wissen voor dat eindelijk weer weg is…
Totaal aantal Berichten: 674
- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
he hoe heb je dat geregeld want inderdaad ben ik ook bezig geweest met die ruitenwisser. Ik kwam niet verder dan de wisserpositie meer naar beneden en naar boven doen. Hoe stel je die motor bij. Jouw idee is wel fijn denk ik
Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,
- AX GT injection ph1
je moet die zwarte kap los halen onder je voorruit. ff je ruitenwisserarm los halen eerst ( wel ff tapje ofzo plakken waar die zat toen je hem eraf haalde!)
als de kap eraf is heb je mooi tijd om die gootjes leeg te halen bladeren enzo wat bij mij het geval was.
Zonder de kap te herplaatsen zet je de arm erweerop.
daarna met sleutel 10 of dop 10 het moertje bovenop het mechanisme los halen als het goed is kan je nu gewoon je arm draaien naar de plaats waar je hem wil laten stoppen ( in de midden of in mijn geval links dus)
mischien is het handig de moter voor je hem weer vast draait eventjes te laten draaien zodat die weer precies in zijn stopstand staat voor je het boutje weer vast draait.
Als het goed is stopt je ruitenwisser op het punt waar je hem vast gezet hebt.
Haal de arm er weer af en zet de plastic kap terug.
Nu kan je de arm iets anders monteren dan die zat in mijn geval heb ik hem er zo opgezet dat die links dan lager zit en recht dus minder ver gaat.
Deze link op het ax forum is het zelfde princiepe mar dan mij een ax en ze zetten hem in de midden daar.
ik wens je suc6 met je ombouw
oja ben wat laat uit werk vandaag dus post morgen ff een foto van hoe het nu zit.
Shit… wat een idee… En ik maar vloeken en tieren op die wisser bij wassen… Tsss… wat een eenvoudige oplossing. Maarrrr… hoe zit het op de snelweg, bij forse wind? De wisser is mijns inziens van rechts naar links wapperend inzake lift?
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
- AX GT injection ph1
uhm zondag wiste die toen ik 150 reed nog steeds goed dus het maakt denk ik niet zoveel uit
- AX GT injection ph1
afgelopen dagen maakte mijn aanjagen een irritant tikkend geluid.
Dus vandaag maar even het dashboard open getrokken om te kijken naar de aanjager. Het irritante geluid werd veroorzaakt door een droog boomblaadje wat klem zat in de spaken van de aanjager
Ook ff nieuwe ruitensproeiers erop gezet want ik had nog maar 1 straaltje ipv 4 en kreeg ze niet open hehe.
Update over wat nog in de planning staat:
ander inlaatspruitstuk ( zonder gat )
origi. lucht filter
cv motertjes vervangen
elec raam rechts voor fixen ( incl knopjes )
stuurbekrachtigine cillinder of zuiger hoe je het ook maar noemt vervangen die zweet beetje ( lees halve liter per 1000 km ofzo )
hoedenplankje incl goede audio
Nieuwe voorbanden ( cheap ass rommel nu zonder grip )
Roest aan de voorkant aanpakken ( word uitbesteed )
En verder de dingen die ik tegen kom of kapot gaan hehe.
- AX GT injection ph1
eind demper is gewoon autostyle ding van 50 euro wel wat laswerk mja.
Hier zijn die spoilers te koop… maar bij mij zaten ze er beide op bij aankoop dus ik weet niet of mijn uit voering nu 1 2 of 0 heeft en welke van de 2 als hij had als er 1 op zou zitten
- AX GT injection ph1
uhm zware brom kan het niet goed uitleggen… tis wel zo dat die bij 110 stiller is dan bij 100 en bij 130 ook stiller dan bij 120 weer
uhm tussen 2- 3000rpm ist gewoon vrij rustig en vanaf 4000 word die weer rustiger ( niet heel rustig zoals origineel natuurlijk. )
Hij klinkt gewoon goed en lekker,vooral als je ff voorbij rijdt
CITROEN is a way of lifestyle
Auto’s in bezit: Citroen zx 16v
Peugeot 106 xsi RIP
Fiat seicento sporting staat alweer een tijdje op de stoep
- AX GT injection ph1
peije1979 schreef:Hij klinkt gewoon goed en lekker,vooral als je ff voorbij rijdt
haha dankje op snelweg kan het irritant zijn vooral omdat ik geen hoedenplank heb nog…
Status Quo schreef:peije1979 schreef:Hij klinkt gewoon goed en lekker,vooral als je ff voorbij rijdt
haha dankje op snelweg kan het irritant zijn vooral omdat ik geen hoedenplank heb nog…
Dan maar ff de radio wat harder
CITROEN is a way of lifestyle
Auto’s in bezit: Citroen zx 16v
Peugeot 106 xsi RIP
Fiat seicento sporting staat alweer een tijdje op de stoep