Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
ag ja zovaak rij ik niet op de snelweg
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
Status Quo schreef:
haha dankje op snelweg kan het irritant zijn vooral omdat ik geen hoedenplank heb nog…
Hoedenplank kopen? Heb er nog 1 liggen uit een 16v
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
beetje ver weg ga niet zo een end rije om alleen een hoedenplankje Hier op de sloop hebben ze ook wel en het heeft geen haast heb toch nog geen speakers die erin kunnen ( daar is zo een ding alleen voor toch? )
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
Status Quo schreef:beetje ver weg ga niet zo een end rije om alleen een hoedenplankje Hier op de sloop hebben ze ook wel en het heeft geen haast heb toch nog geen speakers die erin kunnen ( daar is zo een ding alleen voor toch? )
Bij mij ook om zooi op te dumpen en plaats bieden aan een 2x31 bands EQ
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
haha al mijn zooi dump ik nu van voorstoelen rechtstreeks de koffer in
heb nu ouwe radio erin die vaag doet en 2 boxjes in de voordeuren en half opgeblazen boxjes in de achterdeuren van de vorige eigenaar
mja nieuwe radio aansluiten word geen probleem want dit is mijn eerste citroen met originele radio bedrading
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
Das bij mij nou juist net wel het probleem,heel mooi de originele bedrading maar geen prik, zekeringen en alles is ok, alleen de cigarette aansteker doet het niet en de radio kabelboom zucht, ben bang dat dat het hele dashboard slopen word, begin een beetje het gevoel te krijgen dat ik een miskoop heb gedaan:(
tjah was de prijs er ook na?
Okeej heb vandaag iets aparts ontdekt bij de auto:
Ik dacht vandaag nadat ik olie lekker had warm gereden ga eens ff lekker trappen lekker toeren maken enzo. ( aangezien ik dit niet heel vaak doe ofzo viel het me nu pas op ik schakel altijd rond de 3000 )
Maar tussen 1000 en 4000 trekt die voor mijn gevoel harder door dan van 4 tot 6000
boven 4000 stotterd die ook beetje en bij half gas voelt het ook dat die sneller wil dan bij vol gas… Iemand ideeën?
edit: dit blok hoort meende ik toch de kracht in hoge toeren te hebben? bij de bx wel zo tenminste.
3000 max koppen 6000 max pktjes
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
tot 3000 rpm kan ik wel met verkeer mee komen.. daar boven blaas ik ze voorbij als hij niet stotterd mja ik heb dan ook een 1.9
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
Ik vond de temperatuur van mijn koelwater dusdanig hoog en dan praat ik over 90 graden bij normaal rijden en net geen 100 op de snelweg. En bij langzaam rijden in de binnenstad soms 110 graden De fan sloeg wel aan maar het hielp niet veel.
Dus een nieuwe thermostaat besteld alleen wel een 82 graden versie en niet de 89 graden. Toen ik de oude gedemonteerd had zag ik dat die het bouwjaar ‘91 had ( de auto is van ‘92 ) dus het was nog de originele thermostaat.
Na vervangen blijft die netjes rond de 80 graden met uitschieters naar 90 - 95 en daar heb ik een veel prettiger gevoel bij dan 100-110. En dan voor maar 7 euro
Later op de dag ben ik naar de Gamma geweest voor een leuk stukje regenpijp en wat bochtstukjes om het lucht traject geen warme lucht van boven het spruitstuk te geven. Heb de regenpijp ( nu omgedoopt tot luchtpijp) netjes uit laten komen achter de koplamp zodat hij nu lekker koude lucht van buiten krijgt.
En die veerpootbrug heb ik eruit gehaald aangezien het oliepijlen nogal lastig werd. met dat buizenstelsel eromheen.
Resultaat: eerder vandaag was het hier redelijk warm dus hij liep niet echt super maar vanavond ( lees half uurtje trug ) was het lekker koel en ik voelde gewoon verschil. Trekt beter op in hoge en lage toeren. Ik word nu gewoon wat in mijn stoel weg gedrukt wat eerst niet het geval was.
Al met al een productief dagje. Foto’s post ik nog.
sparco veerpoot brug??
heb je die nu over? hint
doet ff peebeeen ofzo
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
gompy58 schreef:sparco veerpoot brug??
heb je die nu over? hint
doet ff peebeeen ofzo
Geen idee wat het is geloof dat het niet echt een werkzaam geval is
foto:
Je hebt twee types van die brug dingen. Een model dat bovenlangs gaat , die heb jij en een model dat onderlangs gaat.
Die laatste is eigelijk het allerbeste. Het stuurgedrag wordt er veel beter door.
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
ik snap er geen hol van.. het hok wil maar 180 trekt netjes door en bij 180 ineens wil die net verder net alsof hij is begrenst!
terwijl ik verhalen hoor van andere volcanes die wel 200 kunnen!
iemand ideeën over wat dit kan zijn?
0-100 is wel goed met 9.7 sec.
Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006
- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
misschien dat de de bevestiging aan je pedaal wat is weggeleden? dat je nog een stukje kabel ‘over’ hebt nadat je pedaal op de vloer ligt?
Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,
Probeer het eens na te meten met gps/tom tom. Misschien rijd je harder dan je snelheidsmeter aangeeft.
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
mijn km teller heeft 3 kmh afwijking
uhm als ik vol gas doe gaat het geval waar de gaskabel aan zit wel helemaal open…dus daar zit het probleem niet.
na wat korte ritjes van ongveer 1 kmh per ritje voor mijn werk van gebouw naar gebouw enzo ging het motermanagement lampje branden maar de moter hield niet in ofzo.
vaag genoeg was het over na een een keer richting 6500 rpm.