Inbouw van uitklapbaar scherm in de C4 Grand Picasso
leaser
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 45

Gepost: 01 maart 2008 06:58 PM

Ik zou een navigatiesysteem met uitklapbaar scherm willen laten inbouwen in de C4 Picasso (Pioneer AVIC-X3BT).

Ik vrees echter dat door het klepje voor de autoradio, wat in opgeklapte stand nog steeds iets uitsteekt & ook de parfumeur er net boven, dit wel eens heel moeilijk kan gaan worden…

Heeft er iemand ervaring met ingebouwde uitklapschermpjes?

[9-2008] GC4P Ambiance 2.0 EB6V LPG
Packs Coffre, Detection, Luminosité
Achteraf: leder, Xenon, 17" velgen RC11 chrome op 215/50 profiel
Pioneer AVIC-X3 GPS, bluetooth, 2 hoofdsteunschermen, camera
...pfff en chromen strip 5e deur

Profiel  

GrandPicasso
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 591

Gepost: 02 maart 2008 12:35 AM
  [ # 1 ]

Welkom op dit forum.
Zo te zien gaat het beeldscherm ook de ventilatie openingen afdekken.
Lijkt me niet zo geslaagd. Wat denk je van de ingebouwde NaviDrive?
Ik weet het, dat kost een paar stuivers, maar dan heb je dat probleem niet en het werkt prima.
Is ook weer wat lastiger te verwijderen door onze verre oosterburen Twisted Evil

C4 Grand Picasso 2.0i 16V EB6V Exclusive
Blue Oriental   juli 2007
http://www.mijnalbum.nl/Album-8DOCB6AL-Foto

Profiel  

leaser
< 100 berichten
Rank

Gepost: 02 maart 2008 12:28 PM
  [ # 2 ]

De NaviDrive is wel leuk omdat het dan standaard al een plek heeft, maar is me financieel echt te gortig;

Navigatie + bluetooth = 3340,- (waarover ik als leaserijder dan ook nog eens 25% bijtelling mag gaan betalen) Rolling Eyes

Voor € 800,- minder zit zo’n setje van Pioneer erin met 2 extra LCD schermen in de hoofdsteunen, bluetooth en een achtuitrijcamera. Dan heb je dus ook een echt entertainment-systeem. Dat is de NaviDrive natuurlijk niet.

Bovendien kun je de NaviDrive - neem ik aan - alleen bedienen als je stilstaat; een nieuwe route uitzoeken tijdens het rijden is geblokkeerd.

Maar zover de inbouw van de Pioneer al zou lukken, ben ik ook niet blij met dat scherm half voor de ventilatieuitstroomopeningen.

Lastig. Ik sta dus sta open voor suggesties voor andere sets die beter passen in de C4 Picasso en/of betere inbouw oplossingen.

Profiel  

GrandPicasso
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 02 maart 2008 12:49 PM
  [ # 3 ]
leaser schreef:

Bovendien kun je de NaviDrive - neem ik aan - alleen bedienen als je stilstaat; een nieuwe route uitzoeken tijdens het rijden is geblokkeerd.

Nee, dat is niet zo. Ook tijdens het rijden kan je een bestemming invoeren. Maar dan ben je net zo dom bezig als niet handsfree bellen tijdens het rijden.
In ieder geval succes met je zoektocht. Ik lees je keuze nog wel.
Groetjes. Arrow

Profiel  

tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5999

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 02 maart 2008 01:09 PM
  [ # 4 ]
GrandPicasso schreef:

Ook tijdens het rijden kan je een bestemming invoeren. Maar dan ben je net zo dom bezig als niet handsfree bellen tijdens het rijden.

hear, hear

Profiel  

Casey
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 167

Gepost: 02 maart 2008 11:03 PM
  [ # 5 ]
tilanus schreef:
GrandPicasso schreef:

Ook tijdens het rijden kan je een bestemming invoeren. Maar dan ben je net zo dom bezig als niet handsfree bellen tijdens het rijden.

hear, hear

Is natuurlijk niet helemaal waar. Ik kan perfect tijdens het rijden een bestemming ingeven: met de spraakherkenning! Laughing

Van 17/11/07 tot 31/12/09: C4 Picasso 7pl, Diesel FAP 138 pk, Automaat,
Exclusive, Pack Techno, Navidrive,
Aluminium Grijs
Belgisch Kenteken

Profiel  

tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 02 maart 2008 11:05 PM
  [ # 6 ]

Maar dan moet je toch op je scherm gaan lezen of het wel lekker je strot uit is gekomen, toch?  Twisted Evil

Profiel  

Casey
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 167

Gepost: 02 maart 2008 11:14 PM
  [ # 7 ]

Nee hoor, de vriendelijke dame antwoord keurig: navigatie naar [adres uit index] bezig! Ze spreekt zelfs mijn naam nog behoorlijk uit ook!

Van 17/11/07 tot 31/12/09: C4 Picasso 7pl, Diesel FAP 138 pk, Automaat,
Exclusive, Pack Techno, Navidrive,
Aluminium Grijs
Belgisch Kenteken

Profiel  

tilanus
> 5000 berichten

- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 02 maart 2008 11:20 PM
  [ # 8 ]

ok, dat wist ik dan weer niet….

Toch weer wat geleerd vandaag… Wink

Profiel  

GrandPicasso
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 02 maart 2008 11:53 PM
  [ # 9 ]
tilanus schreef:

ok, dat wist ik dan weer niet….

Toch weer wat geleerd vandaag… Wink

Toch maar goed dat je weer naar binnen bent gekomen joh! (zie ander draadje) Very Happy

Profiel  

tilanus
> 5000 berichten

- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 02 maart 2008 11:57 PM
  [ # 10 ]

Psies… Cool

Profiel  

C4sohier
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 664

Gepost: 04 maart 2008 06:29 PM
  [ # 11 ]

@leaser : als je hier iets aan hebt, wil ik wel eens meten wat de afstand is tussen het front van de standaard radio en de onderkant van het opengeklapte klepje. Ik vrees een beetje maar je weet natuurlijk nooit ...

Je kan het klepje en de parfumeur natuurlijk wel verwijderen, maar ik veronderstel dat je de Pioneer ook graag uit het zicht kan onttrekken ...

Verder weet ik niet of er nog een mogelijkheid bestaat dat om de radio (bvb. het volume) van op het stuur te kunnen bedienen.

Profiel  

leaser
< 100 berichten
Rank

Gepost: 10 maart 2008 07:46 PM
  [ # 12 ]

Bedankt C4sohier, maar het opmeten is niet nodig;

Ik ben zelf maar verder gaan zoeken en Pioneer geeft aan dat de positie en hoek van het klapscherm is in te stellen. Dit zou dus geen probleem mogen zijn. Verder bestaat er ook een verloopkabel voor de knoppen en het display bij Citroën C4.

Hoewel verschillende Citroën-dealers ook Pioneer-dealer zijn, ligt hier duidelijk niet hun kennis. Ik vind dat je die überhaupt meer opdoet met zoeken op het internet of binnen een forum, dan bij de dealers.

Informatie over de mogelijkheden van aftermarket-uitbreidingen zoals ik die wens, was redelijk dun bezaaid bij de 2 dealers die ik bezocht heb.

Vreemd, want de verkopers zijn ervan op de hoogte dat Citroën interessant is voor leaserijders door de LPG(-aktie), maar anderzins bepaald niet goedkoop is met zaken als navigatie of lederen bekleding.

Dan wil je als dealer toch meerwaarde bieden door buiten de standaard opties en accessoires ook je klanten te kunnen bedienen?

Oók specifieke Citroën-kennis over wat er nu wel/niet in een speciale uitvoering of pack zit, valt me erg tegen. Een gemiddelde pro-sumer weet meer. Ik heb de dealers regelmatig moeten aanvullen/corrigeren.

Maar goed, ik heb nu een offerte waarin mijn wensen grotendeels zijn meegenomen. Wellicht nog even kort ‘leuren’ met de offerte bij andere dealers in een poging om het maximum eruit te halen, om deze hierna in te leveren bij de leasemaatschappij.

Dan zou ik over +/- 2,5 maand moeten kunnen rijden.

Profiel  

leaser
< 100 berichten
Rank

Gepost: 10 maart 2008 10:08 PM
  [ # 13 ]

De tijd dat ik slechts kon kiezen voor een brandweerrode VW Golf SDI is al weer lang achter me Laughing

Het is inderdaad waar dat je als leaserijder door steeds meer zaken geconfronteerd wordt met het feit dat het niet jouw auto is. Maar de dealerkeuze ligt nog steeds bij mij; de standaardkorting voor de leasemaatschappij is door de dealer al vermeldt op de offerte.

Hier zijn echter uitzonderingen op per leasemaatschappij en per merk/type auto. Zo weet ik bijv. dat levering van een Toyota Prius via ING Car Lease met een vaste afspraak gaat. De dealer heeft hier geen invloed op. Maar andere modellen kennen deze regeling weer niet.

Als ik de leasemaatschappij de dealer laat kiezen (één die in staat is mijn aftermarket wensen na te komen), dan is er meestal een kleine maandelijkse korting mogelijk. Dat is iets wat ik kan overwegen zodra de leasemaatschappij terugkomt met de leaseprijs.

Profiel  

C4sohier
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 664

Gepost: 11 maart 2008 12:23 PM
  [ # 14 ]
leaser schreef:

De tijd dat ik slechts kon kiezen voor een brandweerrode VW Golf SDI is al weer lang achter me Laughing

Jouw stijl en smaak zijn er duidelijk op vooruitgegaan Laughing

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook