Totaal aantal Berichten: 809
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
vlietmansje schreef:Efkes aanvullende vraag…
Ik heb nu ook een keer stuurhuis vervangen volgens het boekje. No problema
Alle eerdere keren op de gok gedaan, ging ook goed, trouwens.Maar bij het vastzetten van de spoorstangen op de hulpstuurhuizen blijkt dat je het stuurwiel precies een hele slag moet draaien om in de rechtuitstand te komen :
Wat is de diepere gedachte bij het montage-voorschrift, weet iemand dat?
De diepere gedachte is om het stuurhuis in de juiste hoek met de stuurbuis te richten, zodat die goed kan draaien en zonder overmatige slijtage en zijdelingse afstelling. Het de de 275mm tussen het juk en het midden van de stuurbuis as goed zitten? (goed op het plaatje in het WPH kijken waartussen je dat moet meten)Die dient erom om het stuur goed in de rechtuit stand te zetten. (30 graden onder horizontaal)
Totaal aantal Berichten: 2967
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Zit er keurig op, hoor.
Waar het mij om gaat is dat de wielen dan niet recht staan om de spoorstangen te kunnen plaatsen.
Als je het stuurwiel (na de juiste montage van het stuurhuis dus) precies een slag draait passen de spoorstangen erop met de wielen rechtuit.
Zo zou je dan toch ook het stuurhuis kunnen plaatsen, alleen met een andere afstand dan de genoemde 275 mm?
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
vlietmansje schreef:Zit er keurig op, hoor.
Waar het mij om gaat is dat de wielen dan niet recht staan om de spoorstangen te kunnen plaatsen.
Als je het stuurwiel (na de juiste montage van het stuurhuis dus) precies een slag draait passen de spoorstangen erop met de wielen rechtuit.
Zo zou je dan toch ook het stuurhuis kunnen plaatsen, alleen met een andere afstand dan de genoemde 275 mm?
Hmmm, ik weet het niet hoor. Als je stuurhuis echt goed zit, zouden de spoorstangen niet goed zitten. Als je je stuur een rondje moet draaien voordat je wielen recht staan, mis je dan niet een slag van het stuurwiel de andere kant op (draaicirkel een kant op kleiner)?
Totaal aantal Berichten: 2967
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Bij nader inzien denk ik dat je gelijk hebt
Nadat ik het stuurhuis geplaatst heb, en dus de stuurBuis er al op de goede plaats in had zitten heb ik het stuurhuis met draaien getest….
Dus zonder spoorstangen gemonteerd.
Teruggezet met een hele slag verkeerd (wel op 30 graden).
Daarom in verwarring geraakt ops:
Je moet echt je hersens erbij houden bij dit soort dingen
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
cool.