Ron,
Van harte gefeliciteerd met je break. Er is ergens op dit XM forum ook een pagina om je break in voor te stellen ...
(Sorry Wes, normaal is het jouw hint).
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
XMTurboCT schreef:Ron,
Van harte gefeliciteerd met je break. Er is ergens op dit XM forum ook een pagina om je break in voor te stellen ...
(Sorry Wes, normaal is het jouw hint).Groet, Arjan
No ploblemmo, ik wilde het idd nog voorstellen maar vergat het steeds.
Het kan dus in dit topje: http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=173357&postdays=0&postorder=asc&start=120
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
De link had ik aan jou overgelaten
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ook deze break laat zich (de veercomputer in elk geval) uitlezen met het uitleeskastje… en ook deze XM had een code 23.
Airbag stuur verwijderen.. is dat niet onverstandig? Toch stukje veiligheid weg
Ijs schreef:Airbag stuur verwijderen.. is dat niet onverstandig? Toch stukje veiligheid weg
Ach,...... alle xm’s (en overige citroen’s) van voor augustus 94 hadden immers ook geen airbags. T’is maar hoe je het bekijkt.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Midden console
Ik heb gisteren een elec. leren interieur gekocht en er zat een startonderbrekings module bij (het gedeelte dat in de midden console zit, met het ‘toetsenbord’). Nu zit eronder al de brede plug die erin hoort. Dus kan em zo aansluiten. Punt is alleen, wat is de code? Is er een manier om dat uit te lezen of te resetten naar bijv. code 0000?
Ter info: Er zat geen startonderbrekings in de auto toen ik em kocht.
Wel lekker dat alles voorbereid is, die stoelen kan ik er zo inschroeven en aansluiten.
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
electrisch origineel break!?
das zeldzaam namelijk
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Re: Midden console
roncitf schreef:Ik heb gisteren een elec. leren interieur gekocht en er zat een startonderbrekings module bij (het gedeelte dat in de midden console zit, met het ‘toetsenbord’). Nu zit eronder al de brede plug die erin hoort. Dus kan em zo aansluiten. Punt is alleen, wat is de code? Is er een manier om dat uit te lezen of te resetten naar bijv. code 0000?
Ter info: Er zat geen startonderbrekings in de auto toen ik em kocht
Dan hij je een probleem, de code zit meen ik in de ecu en daar kom je niet zo maar achter, je kan hem wel op zijn plaats zetten maar sluit hem dan vooral NIET aan!!
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Het komt uit een Exclusive. Geen deelbare achterbank. Wel hout.
Was niet van plan de start onderbreking aan te sluiten, tenzij ik de code heb.
Zal bij m’n garage vragen of ze de ECU uit kunnen lezen en de code kunnen achterhalen.
Mocht je nog een code kastje overhouden een met een hout look, dan houdt ik me aanbevolen! Code hoef ik niet te weten, die gebruik toch niet, vind het persoonlijk heel vervelend steeds die code te moeten intoetsen. Daarnaast geloof ik niet dat xm gejat worden!
Maar inderdaad, nooit code kastje aansluiten als je de code niet weet, ben je goed het haasje namelijk.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Zal bij m’n garage vragen of ze de ECU uit kunnen lezen en de code kunnen achterhalen.
Dat kan je wel mooi vergeten. Code kwijt? ECU vervangen enige oplossing
Code hoef ik niet te weten, die gebruik toch niet, vind het persoonlijk heel vervelend steeds die code te moeten intoetsen.
Negen jaar lang ervaring heb ik met code intoetsen, maar je kunt dit tijdelijk of blijvend buiten werking stellen. Voor mij was het telkens intoetsen op den duur gewoon tweede natuur!
Mijn huidige XM heeft die startbeveiliging niet meer. In 2000 was men er wel achter dat XM’s nooit gestolen worden. Mijn verzekeringsmaatschappij verkeert nog wel in de veronderstelling dat de auto die beveiliging heeft en geeft een korting op de premie
2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569
[quote author=“JIn 2000 was men er wel achter dat XM’s nooit gestolen worden. Mijn verzekeringsmaatschappij verkeert nog wel in de veronderstelling dat de auto die beveiliging heeft en geeft een korting op de premie
Ik dacht dat een startonderbreker gewoon een uitrustingseis was op een gegeven moment. Wellicht dat ze het toen hebben opgelost met een transpondersleutel.
Persoonlijk vind ik die code intoetsen ook een wangedrocht.
dat je een kastje niet moet/mag aansluiten als je de code niet verbaats me ff…
De code zit toch niet in dat kastje, maar in de ecu…
Code is bij mij niet actief en ik kan gewoon een ander paneel aansluiten.
Ik dacht dat een startonderbreker gewoon een uitrustingseis was op een gegeven moment. Wellicht dat ze het toen hebben opgelost met een transpondersleutel.
Zou kunnen. Opmerkelijk is dat de startonderbreker in enkele regio toch werd geleverd, ook voor de laatste modellenreeks. Tenminste, dat heb ik opgemaakt uit berichten op andere forums
2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569