Gisteren doro omstandigheden even flink de sokken erin moeten zetten op de snelweg.
Daarbij viel me op dat als ik de 16v doortrok er bij die 4800 rpm weer een hik zit. Als het blok een fractie tegen de begrenzer aan tikt. Ik heb dan niet doorgetrokken maar gewoon verder geschakeld.
Toch zou je gewoon doormoeten kunnen zetten. In het verleden heb ik dit ook wel eens gehad maar dat was met euro 95 in de tankl die op een redelijk laag niveaus stond.
Nu zat de boel echter vol met euro 98.
Iemand een idee waar ik dit moet zoeken? Heeft het zin om die zwarte plaat, die boven op het blok zit, onsteklingsunit (?) eens te vervangen door een andere of moet ik het elders zoeken ?
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Hoe is je brandstoffilter? Ooit wel eens vervangen?
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Willem schreef:Hoe is je brandstoffilter? Ooit wel eens vervangen?
yep, die is as clean as a bird. ongeveer een 10k km geleden voor het eerst sinds de geboorte vervangen…
De bougies zitten er sinds 208k in ( sta nu op 224) Misschien dat het aan de pomp ligt waar ik tank maar dat lijkt me stug. Denk dat ik van het weekeind de bobine plaat maar eens ga vervangen.
tijd terug ad ik dit ook , toen bleek er bij uitlezen van het MM een melding over de pingelsensor te staan. De vraag was alleen hoe oud die melding was. Dat kon best een tig km oud zijn. Binnenkort nog maar eens kijken.
die sensor is overigens toen vervangen.