Dag,
ik rijd sinds 3 jaar een (ex-lease) C5 2.0 HDi (110 PK), bouwjaar 2001.
De auto heb ik gekocht bij een km.stand van 170.000, en nu staat er bijna 300.000 op de teller. Eigenlijk ben ik van plan om nog minimaal 3-4 jaar met deze auto te rijden, dus tot ± 450.000. Buiten het reguliere onderhouden heb ik weinig mankementen gehad, met uitzondering van defecte koppakking (bij 180.000, een vaker voorkomend probleem bij dit type motor)
Is er iemand op dit forum die uit eigen ervaring dit kilometrage (± 450.000) bereikt heeft, en wat waren de ervaringen ?
Jumpy 2.0 HDi 136 PK FAP 9/2008, Buscamperuitvoering (Gris Fer Metallic)
Xsara Picasso 1.6 Image 7/2007 (Gris Aluminium)
2CV6 Spécial 6/1988 (Blanc Meije)
Renault 4 TL Savane 1990 (Rouge), in restauratie
(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi)
Ik heb er ruim 200.000 mee gereden, geen klachten. En hij rijd nu nog steeds probleemloos rond…;-) Maar ja, heb met een BX 1.6 benzine de 400.000 nog gehaald en die rijdt zelfs ook nog (al jaren), dus weet niet op hoeveel die nu zal staan…
Current:
Citroën C5 Aircross Shine 181 pk Puretech EAT 8
Predecessors:
Citroën C4 Cactus 1.2 110 PK Shine (2015)
Citroën C6 3.0 HDI Exclusive EAT6 (2009)
Citroën C3 1.6 Exclusive (2002)
Citroën C5 II Break Exclusive 2.0 16v HDIF 136 PK (2006)
Citroën C5 I Break Ligne Prestige 2.0 110 PK (2002)
Citroën Xantia 1.8 16v Tentation (1997)
Citroën Saxo 1.0 Ben (2000)
Citroën BX 1.6 Chic (1991)
Citroën BX 1.4 (1988)
Tja hoe lang?
De koppakking was bij mij iets eerder 176 dk.
Maar ik ga ervanuit dat het toch ook 4 ton gaat worden.
Wellicht moet er tzt nog een setje verstuivers vervangen worden.
die dingen geef ik geen 4 ton
Ik sta nu overigens op 192.
Xantia 1.9 Dx 441.000 km C5 ligne prestige HDI 192.000 km
Totaal aantal Berichten: 7814
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Hier een tweeliter HDi met 110 pk en 193000 kilometer. Ik begin me een beetje zorgen te maken over de koppeling (want nog origineel) en de koppakking (iets overdruk op het koelsysteem) maar ze rijdt en trekt nog alsof ze gister van de band kwam gerold. Gevoelsmatig haalt het blok de vijf ton wel, maar inderdaad zullen tegen die tijd de pomp en verstuivers wel aan revisie toe zijn geweest.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
De koppeling van mijn Xantia heb ik destijds preventief verwisseld bij 232 dk. Dit omdat mijn vrouw de aan/uit reactie niet zo kon waarderen. De koppeling van de C5 werkt nog goed. ga ook van dat zelfde kilometrage uit dat ie gewisseld moet worden.
Xantia 1.9 Dx 441.000 km C5 ligne prestige HDI 192.000 km
Totaal aantal Berichten: 197
Geregistreerd: 09-12-2005
- C3 e-HDI
- C5 C5 2.0i Comfort Sedan automaat LPG
PSA dieseltjes zijn motorisch (mits goede en voldoende olie en koelvloeistof) haast onverwoestbaar.
De rest kan echter nogal wat kosten met zich meebrengen.
3 ton is geen probleem is al vaker gebleken.
Het zal een combinatie zijn.
Als je bij 360.000 aan een grote beurt, 4 banden, remmen, koppeling en nog wat zaken tegelijk toe bent, zou ie economisch “op” zijn.
Mannen blijven kinderen alleen het speelgoed wordt steeds duurder.