3 van de 3
 < Vorige 1 2 3

Levensduur banden GC4P
rombout
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 94

Gepost: 08 maart 2008 06:44 PM
  [ # 31 ]
ronama schreef:
rombout schreef:

Twee weken geleden heeft mijn GP zijn 40.000 onderhoud gehad.
Hierbij heeft de garage 1 band (rechts achter) vervangen wegens (extreem Confused ) schuine slijtage. De overige banden hebben nog genoeg profiel om nog een 10 tot 15 duizend km mee te gaan ......

dan had ik die andere kant toch ook laten vervangen.
nu heb je aan 1 kant een nieuwe en aan de andere kant 1 die al 40000 km gelopen heeft. Confused

Dit heb ik ook direct gezegd, Het is echter een lease auto en als de lease het niet nodig vindt (er zit nog voldoende profiel op de andere achterband) ... trek ik aan het kortste touwtje huh

C4GP 1.6 HDiF EB6V - Met 162.000km op de teller ingeruild voor een Skoda SuperB

Profiel  

ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660

Gepost: 08 maart 2008 11:20 PM
  [ # 32 ]
rombout schreef:
ronama schreef:
rombout schreef:

Twee weken geleden heeft mijn GP zijn 40.000 onderhoud gehad.
Hierbij heeft de garage 1 band (rechts achter) vervangen wegens (extreem Confused ) schuine slijtage. De overige banden hebben nog genoeg profiel om nog een 10 tot 15 duizend km mee te gaan ......

dan had ik die andere kant toch ook laten vervangen.
nu heb je aan 1 kant een nieuwe en aan de andere kant 1 die al 40000 km gelopen heeft. Confused

Dit heb ik ook direct gezegd, Het is echter een lease auto en als de lease het niet nodig vindt (er zit nog voldoende profiel op de andere achterband) ... trek ik aan het kortste touwtje huh

hadden ze niet de band van je reserve wiel kunnen nemen.
jouw uitvoering heeft er toch 1 neem ik aan Confused:

Profiel  

tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5999

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 09 maart 2008 01:28 AM
  [ # 33 ]

Niet dus. In NL standaard geen reservewiel aan boord bij de Grand Picasso. Te verkrijgen als optie. (behalve natuurlijk op de Exclusive)

Profiel  

knight-rider
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 694

- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Gepost: 10 maart 2008 08:07 PM
  [ # 34 ]
picassoke schreef:

Ik rij ook zonder winterbanden, omdat dit in Belgie eigenlijk niet gebruikelijk is.
Hier in Belgie rijd er zogoed als niemand op winterbanden, en degene die er dan wel gebruiken doen dit omdat ze op wintersport moeten.

Dit zijn gewoontes die van land tot land verschillen. Al is het wel een feit dat de voordelen van winterbanden niet meer moeten bewezen worden, en dat het zeker een bijdrage zou leveren tot het voorkomen van eventuele ongelukken.

IK weet echter nog altijd niet waarom men in Belgie deze goede gewoonte ook niet eigen maakt.

Winterbanden hebben inderdaad hun voordelen, maar als je de twee laatste winters bekijkt zijn ze eigenlijk niet echt nodig geweest hier in België.

Ik gebruik zelf ook geen winterbanden, vooral omdat ik niet zoeveel kilomters doe.
Maar ik heb in 2003 een ongeval gehad met mijn toenmalige wagen (Opel Vectra) dat waarschijnlijk vermeden had kunnen worden indien ik toen wintebanden onder de wagen zou gehad hebben.

Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)

Profiel  

3 van de 3
 < Vorige 1 2 3

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook