Wheej,
Ben Thijs, 19 jaar oud, half jaartje me rijbewijs en heb sinds kort een citroen bx gekocht.
we hebben thuis al 3 bx’en gehad en heb het altijd geweldige auto’s gevonden.
nu heb ik van een kennis van mij een BX gekocht 1.4, uit 1989, heeft pas 59.000 km gereden (van oud vrouwtje geweest) en er staat reinard op de motorkap en achterkant.
ik ben rond gaan zoeken op internet maar kan nergens iets vinden. is dit een speciale uitgave of heeft iemand die er zelf op gemaakt? hij is beige van kleur en bruin intrieur.
ik wil hem natuurlijk beetje leuk sportief aankleden. maar hou niet van die beugel spoilers. ik vind de spoilers die aan de klep vast zitten een mooier effect geven maar deze kan ik nergens vinden. heeft iemand tips of er zo 1 te koop laat het asjeblieft even weten!
Ik wil hem graag zwart spuiten maar zwart met een bruin intrieur ziet er niet uit natuurlijk. Is het mogelijk en moeilijk om er een zwart dashboard van een andere bx in te bouwen?
Alvast bedankt allemaal!
Zwart interieur + dash is wel (redelijk) makkelijk in te bouwen.
Maar is het niet zonde om die auto helemaal zwart te spuiten?
En je wilt zeker zo’n spoiler;
Over die Reinard uitvoering kan ik ook niet veel zeggen (er heeft een witte op MP gestaan).
Maar ik heb er nog nooit 1 in het echt gezien en ik heb er ook geen folder van (ook nog nooit een folder van gezien ) En dat zegt wel wat.
Dus ik heb zo m’n twijfels of het wel een originele Citroën uitvoering was.
Misschien is het een verkoopstunt van een 1 of andere dealer geweest
En oh ja;
Welkom hier
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Gefeliciteerd met je aankoop! 59000 km, dat is niet verkeerd!
Ben erg benieuwd naar een paar fototjes van je auto!
————————————————————————————-
Auto’s:
BX 1.6 TZI (zwart) (DN-DZ-29) (gesloopt)
BX Chic (DB-XD-32) (Verkocht)
Ben je (al) lid van de BX-Club?
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
haha nee ben nog geen lid van de bx club
ik heb hier paar snelle fototjes van mijn bxje
[url=http://www.mijnalbum.nl/Album=ACUQTMTY]http://www.mijnalbum.nl/Album=ACUQTMTY [/url]
de laatste foto is een voorbeeld van wat ik wel leuk dingetje vind en in die richting zit ik dus ook te denken met mijn bx en dan nog andere velgjes eronder.
bedankt voor de reacties al
Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Welkom!!
Leuke auto! ook die wieldoppen zijn tof, volgens mij ook vrij zeldzaam.
De spoiler die je zoekt is een 16V type2 spoiler, mocht je er zo een kopen, probeer dan ook de roosters die erbij horen te vinden (aan de zijkant van de auto waar de gewone ribbels zitten) Wel zijn deze spoilers dun gezaaid en een bijbehorend prijskaartje zit er bijna altijd wel aan vast. Maar goed zoeken en vinden is het dan.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
He, is dat dan toch diegene die op Marktplaats gestaan heeft???
dit is toch geen beige, die is gewoon wit.
En die laatste foto haha , dat is een BX 16V mk2. Dat is het topmodel van de BX. Die wil zo’n beetje iedereen. (die auto is trouwens van Daan88, zit hier ook op het forum)
En het kost een hele hoop geld om je BX er zo uit te laten zien.
Bumpers, spoilers en skirts zijn erg gewild en dus best wel duur.
Trouwens, die spoiler die ik liet zien is een andere dan op de foto die jij laat zien. (die spoiler die ik liet zien, is van een BX GT en die spoiler is van rubber. De spoiler van een BX 16V mk2 is gewoon van plastic/polyster )
Je hebt wel bijzonderde wieldoppen (het zijn toch doppen??) op je eigen auto, daar moet je zuinig op zijn
Ik zie aan de hand van je kenteken nu ook dat jij ook een 1400 met een leggend blokkie (je hebt er toch een liggend blok in zitten, of niet???) hebt.
Leuk, die kom je niet zo heel veel meer tegen in een BX serie 2.
Heb je er ook nog een 4-bak aan zitten?? (net als ik)
haha hij heeft idd voor 1000,- op marktplaats gestaan.
ik weet idd dat die bx de meest gewilde is. maar het gaat om enigzins voorbeeld van wat spotiever en de zwarte kleur. maar zo een spoiler die jij me liet zien vind ik ook goed hoor alleen nadeel is dat je hem niet in zelfde kleur mee kan spuiten waarschijnlijk.
en btw de kleur is op de foto is witter maar in het echt is hij veel meer beige
kan hem deze week naar de garage brengen om hem keer gratis te laten checke dus dat zullen we eerst maar eens doen
Totaal aantal Berichten: 1986
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Hallo
Leuke auto! er is inderdaad weinig te vinden over zo’n reinard
wel lijkt het altijd een 1400 te zijn met spatlappen, deze stond in oktober bij mij in de straat:
Succes met je bx
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Strakke bak hoor! erg nette prijs lijkt mij!
Hee maar ben je serieus van plan je hele auto zwart te spuiten?
————————————————————————————-
Auto’s:
BX 1.6 TZI (zwart) (DN-DZ-29) (gesloopt)
BX Chic (DB-XD-32) (Verkocht)
ja het lijkt net of het een uitvoering is met wat extra dingen erop. ik heb ook spatlappen en zo een reflectiebalk achter de nummerplaat net als bij die.
ik hou niet zo van witte of rode bx’en. ik vind een bx in donkere kleur wel mooi. donker groen of zwart ofzo.
btw die bx reinard heeft wel zo een spoilertje die ik graag zou willen hehe
Bedankt voor de reacties!
Thiezz schreef:btw die bx reinard heeft wel zo een spoilertje die ik graag zou willen hehe
Dat is dus zo’n rubberen GT spoiler.
Ik heb er nog wel eentje liggen, maar dat is mijn laatste en die hoeft niet perse weg
ok cool. ja als je hem te koop aan bied ben ik wel geinteresseert. als je hem liever zelf houd. gewoon lekker doen!
dan gaan we verder op zoek op de autosloop of marktplaats
Thiezz schreef:ok cool. ja als je hem te koop aan bied ben ik wel geinteresseert. als je hem liever zelf houd. gewoon lekker doen!
dan gaan we verder op zoek op de autosloop of marktplaats
Ik hou hem idd liever zelf,
op de sloop geef ik je weinig kans, maar op MP moet het misschien wel lukken
Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
Mooie auto, leuke wieldoppen ook. GTi-wieldoppen, erg geinig. Die spatlappen en reflectieplaat zijn gewoon accesoires, die horen niet speciaal bij deze uitvoering. De kleur en het interieur wel, ik zou de auto ook zeker niet zwart spuiten. Dat is iets wat je met een brommer nog wel kan doen, maar met je auto zou ik het zeker niet doen. Tenminste, ik neem aan dat de auto niet professioneel gespoten wordt en dan is de auto helemaal niets meer waard. En daarbij wordt je nog maar amper serieus genomen, voor zover je dat al werd in een BX
Eveneens ben ik tevens ook.