14 van de 16
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende > 
   
Thiezz zijn bx 1.4 (reinard)
veertien E-tje
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 649
Geregistreerd: 22-12-2007

- BX 16 TGI
Gepost: 11 juli 2009 01:29 PM
  [ # 196 ]

Dat is je stationair sproeier, werkt met een solenoid

BX, gewoon daarom

BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij

Profiel  
 
Thiezz
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 497
Geregistreerd: 04-03-2008

Gepost: 11 juli 2009 01:48 PM
  [ # 197 ]

en als dat stekkertje eraf geweest is en er weer terug op zou hij het gewoon weer moeten doen goed?
Of is dan de afstelling veranderd?

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 11 juli 2009 02:00 PM
  [ # 198 ]

Solenoide = klep die door elektromagnetisme wordt bediend. Zet je het contact af dan stopt de magneet met werken -> de veer achter de plunjer duwt de plunjer weer op z’n plek -> kanaal naar de stationairsproeier wordt afgesloten -> de motor stopt door brandstofschaarste (te arm mengsel) tenzij iemand dus de choke gebruikt.

Ik zie niet in hoe bij analoge techniek een enkel draadje een afstelling kan veranderen.

Maar dat was dus de oorzaak: de motor laten klappen heeft dat draadje afgeschud.

Kan geen kwaad om wat bij te lezen over carburateurs Wink
Internet staat bol van de goede info.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
Thiezz
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 497
Geregistreerd: 04-03-2008

Gepost: 11 juli 2009 02:30 PM
  [ # 199 ]

het ziet er naar uit dat hij kapot is.
Ik heb hem eruit gedraaid en proberen te testen met een losse 12v stroombron maar hij doet helemaal niks.
De kans is groot dat hij dan kapot is neem ik aan?

Ik heb even op internet gekeken maar er zijn ontzettend veel verschillende. Hoe weet ik wat de juiste is en waar zou ik deze kunnen halen?

Profiel  
 
veertien E-tje
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 649
Geregistreerd: 22-12-2007

- BX 16 TGI
Gepost: 11 juli 2009 03:08 PM
  [ # 200 ]

Heb er nog eentje liggen, mag je gratis afhalen van mijn part.

BX, gewoon daarom

BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 11 juli 2009 03:34 PM
  [ # 201 ]
Thiezz schreef:

het ziet er naar uit dat hij kapot is.
Ik heb hem eruit gedraaid en proberen te testen met een losse 12v stroombron maar hij doet helemaal niks.
De kans is groot dat hij dan kapot is neem ik aan?

Ik heb even op internet gekeken maar er zijn ontzettend veel verschillende. Hoe weet ik wat de juiste is en waar zou ik deze kunnen halen?

Ik snap het niet.

Heb je nou wel of niet de motor gestart met de draad weer aangesloten?

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
Thiezz
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 497
Geregistreerd: 04-03-2008

Gepost: 11 juli 2009 03:37 PM
  [ # 202 ]

veertien E-tje: dat zou misschien wel wat zijn. moet ik alleen even kijken wanneer ik tijd heb en hoe ver het rijden is.

@alcyone:
ik heb de motor weer gestart met de draad maar er is geen verschil tussen met draad of zonder draad.

dus ging ik er vanuit dat de solenoide kapot was. Heb deze er dus uitgedraaid en los getest en er gebeurd idd helemaal niks als ik er stroom op zet.

Heb het dopje eraf gehaald dat je de naald ziet. en die kan ik met de hand wel gewoon bewegen dus hij zit niet vast. Maar als ik er stroom op zet gebeurd er helemaal niks.

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 11 juli 2009 03:40 PM
  [ # 203 ]

Hoe heb je er stroom op gezet?

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
veertien E-tje
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 649
Geregistreerd: 22-12-2007

- BX 16 TGI
Gepost: 11 juli 2009 03:51 PM
  [ # 204 ]
Thiezz schreef:

veertien E-tje: dat zou misschien wel wat zijn. moet ik alleen even kijken wanneer ik tijd heb en hoe ver het rijden is.

45,6 km – ca. 34 min.
Voorgestelde routes

ff gegoogled, mooiste is over de moerdijkbrug

Neem ff de tijd, moet hem ook nog ff uit de kelder vissen Wink

BX, gewoon daarom

BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 11 juli 2009 07:54 PM
  [ # 205 ]
Alcyone schreef:

De ervaringen die ik met onstekingsmodules heb zijn duidelijk: ze doen het OF niet. Niet half/half.

Mijn ervaring is anders.  Rolling Eyes

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 11 juli 2009 10:30 PM
  [ # 206 ]
BasisBIX schreef:
Alcyone schreef:

De ervaringen die ik met onstekingsmodules heb zijn duidelijk: ze doen het OF niet. Niet half/half.

Mijn ervaring is anders.  Rolling Eyes

De mijne ook. Met solenoiden ook, trouwens.

Profiel  
 
Thiezz
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 497
Geregistreerd: 04-03-2008

Gepost: 11 juli 2009 11:55 PM
  [ # 207 ]
Alcyone schreef:

Hoe heb je er stroom op gezet?

+ op het uitsteeksel
- Massa

dan moet hij het toch doen lijkt me? in de auto zelf krijgt hij hetzelfde zover ik weet. 12V op het uitsteeksel toch?

Profiel  
 
Thiezz
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 497
Geregistreerd: 04-03-2008

Gepost: 12 juli 2009 08:48 PM
  [ # 208 ]

Moet er op het 2e contact al stroom op de draad staan? of pas als de motor echt gestart word?
Want ik heb net gemeten met contact op 2e stand en toen stond er nog geen 12V op de draad.

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 12 juli 2009 08:55 PM
  [ # 209 ]

Kijk eens hier: Link Hier stond ook geen spanning op het draadje en dat bleek een zekering te zijn.

Valt je motor alleen uit bij weinig gas of stationair? Of ook tijdens gewoon rijden?

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
Thiezz
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 497
Geregistreerd: 04-03-2008

Gepost: 12 juli 2009 09:41 PM
  [ # 210 ]

als ik gas geef valt hij niet uit. alleen bij stationair.

Ik heb ook de sproeier getest direct op de + van de accu en er gebeurde niks met de naald. dus denk zowizo dat de sproeier kapot is.

Profiel  
 
 
14 van de 16
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook