3 van de 16
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »

Thiezz zijn bx 1.4 (reinard)
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3680

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 24 maart 2008 10:48 PM
  [ # 31 ]

Het is een beetje verradelijk, de enige foto in dit topic beeldt inderdaad een Chamonix af maar dat is niet de auto waar dit draadje over gaat.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  

BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4323

Gepost: 24 maart 2008 11:23 PM
  [ # 32 ]
knäckor schreef:

Het is een beetje verradelijk, de enige foto in dit topic beeldt inderdaad een Chamonix af maar dat is niet de auto waar dit draadje over gaat.

Inderdaad ja Wink

Profiel  

Thiezz
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 497

Gepost: 26 maart 2008 09:29 PM
  [ # 33 ]

mijn bxje heeft nieuwe schoentjes gekregen!

hier wat fototjes:

en binnekort nog een rubbere spoilertje erop. moet hem alleen nog bevestigen.

btw er werd gezegd laagste stand leuk voor op een show. maar kan het geen kwaad dat hij zo lang laag staat dan? slijt het hydraulisch systeem daar niet van? of door vaak omhoog en omlaag zetten is dat niet schadelijk voor het systeem?

Profiel  

Jdt
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 819

Gepost: 26 maart 2008 09:37 PM
  [ # 34 ]

laagste stand kan geen kwaad, je moet alleen oppassen als je retourbundel al 20jaar oud is dan wil deze wel spontaan gaan lekken als je steeds van de hoogste stand naar de laagste gaat.

Profiel  

Thiezz
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 30 maart 2008 05:15 PM
  [ # 35 ]

zo kheb nu me velgjes eronder en spoilertje achterop. mijn idee om hem zwart te spuiten is van de baan. ik laat hem zo. met zwart spoilertje achter is al gelijk ander zicht. sportievere velgjes. nu eigenlijk alleen nog zo een sticker achter van BX… maar die zijn helaas nergens te vinden.
als er mensen zijn die weten waar ik ze vandaan kan halen laat het me aub weten! en als er iemand is met duidelijke foto kan ik ze misschien zelf laten drukken ergens
Alvast bedankt!

Profiel  

Thiezz
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 29 augustus 2008 11:19 PM
  [ # 36 ]

aaiaaiaai…. mijn bx heeft ruzie gehad met een paaltje. rechter voorhoek staat de afdruk van een paal in… heb het knipperlichtje ondertussen weer vervangen maar de bumper zit nog flinke deuk en het zijscherm heb ik beetje simpelweg uitgedeukt en in de grondlak gezet om roesten te voorkomen….

ik heb eigenlijk maar 1 vraag die me nu zit. ik heb mijn bx (standaart 1.4 (reinard) 4 bak uit ‘89) gekocht voor 500 euro. Op de teller stond toen pas 59.000 intusse staat er 64.000 op ongeveer. toen ik hem kocht zaten er hier en daar al wel wat kleine deukjes en plekjes maar ziet er opzich verder nog netjes uit. is het de moeite om een standaart 1.4 helemaal op te gaan knappen en netjes te maken (niet echt een gewilde versie maar wel een lage km stand).

Profiel  

Mighel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 838

Gepost: 01 september 2008 02:39 AM
  [ # 37 ]

Ik heb zelf 1,5 jaar geleden een 1.4 deauville gekocht met electr. ramen en gti-interieur, en deze helemaal opgeknapt. Ik vindt het zelf wel echt de moeite waard. Hij heeft dan wel ondertussen 1500 euro gekost (banden, koppakking en koprevisie, koppeling, en een hoop kleine dingen), maar het is een auto die relaxed rijdt en weinig kost.
De maandelijkse lasten zijn erg laag voor zo’n luxe grote wagen, en het verbruik is vergelijkbaar van dat van een nieuwe hatchback.
Ook nu alles is aangepakt is het een super betrouwbare auto (zo betrouwbaar dat ik een sleutel-gti heb aangeschaft). Mijn vriendin rijdt er nu in en die is er helemaal blij mee.

Als je bereid bent de eerste maanden te investeren in onderhoud, dan heb je een hele goede wagen die misschien (ooit) nog eens geld waard wordt. En laten wel reeel zijn, als je een wagen van 500 euro koopt, krijg je meestal nog wel wat onderhoud voor je kiezen.

Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)

Profiel  

Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2485

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 01 september 2008 12:40 PM
  [ # 38 ]

Een standaard Biks met zo’n lage KM stand, ongeacht de versie, is altijd de moeite waard om tijd en geld in te steken. Je zou in principe hier nog met gemak tot de 2 ton mee kunnen rijden, dus het economisch potentieel is enorm. Begin gewoon met alle vloeistoffen vervangen, check bijzonder goed alle hydraulische leidingen op roest (die van jou hebben nog geen coating) en hou een octopus en wat reserve leidingen gereed. Keertje groot onderhoud en je hebt een zuinige, lichte auto die een stuk veiliger is dan z’n concurrenten uit z’n klasse, uit dat decennium.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 01 september 2008 01:23 PM
  [ # 39 ]
Thiezz schreef:

is het de moeite om een standaard 1.4 helemaal op te gaan knappen en netjes te maken (niet echt een gewilde versie maar wel een lage km stand).

Economisch gezien is het niet de moeite waard. Van het optisch opknappen rijdt ie niks beter. Maar het smoelt wel beter natuurlijk.

Profiel  

Thiezz
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 01 september 2008 04:48 PM
  [ # 40 ]

bedankt voor de reacties allemaal.

ik heb hem nadat ik hem gekocht heb na laten kijken bij de garage (waar we al 10 jaar vaste klant zijn dus vertrouw dit bedrijf ook wel) en die hebben de motorolie en hydraulische olie ververst. daar zeiden ze ook dat ik er nog jaren plezier van kon hebben.
tot nu toe heb ik ook zeker geen klagen en waarschijnlijk ga ik hem toch ook optisch wel wat opknappen. die deukjes her en der is zonde voor zo een fijne wagen.

(btw excuses voor me spelfouten dat word hier blijkbaar nogal streng verbeterd Razz ik kijk der zelf helemaal niet naar dus leef je uit zou ik zegge Wink )

Profiel  

Thiezz
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 04 september 2008 05:47 PM
  [ # 41 ]

heb besloten hem toch weer proberen netjes te gaan maken. vind het wel leuk met autotje bezig te zijn en het is zeker een mooie auto van te maken (zover hij dat nog niet is natuurlijk het blijft een bx Wink )

op het programma:

- nieuwe voorbumper is besteld, deze ga ik meespuiten in dezelfde kleur als de auto.

- al de zwarte onderdelen een keer netjes opnieuw spuiten of met bumperpoets opnieuw zwart maken

- de lak keer goed wassen, licht polijsten zodat het doffe eraf gaat en in de was zetten

- achterruitenwisser heb ik er ondertussen ingebouwd maar moet nog aangesloten worden

- achterspatbord vervangen ivm diepe kras

dus nog genoeg te doen Wink

Profiel  

Thiezz
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 21 september 2008 08:58 PM
  [ # 42 ]

heb nu de tijd om wat aan me bx te doen….. voor een weekje me rijbewijs ingevorderd :s ...
beetje me eigen schuld uiteraard maar ook wel beetje gemierenneuk van de politie..

voor de nieuwsgierige een situatieschets:
buiten bebouwde kom kom ik met 90 aanrijden. rijd de kom in en bij het bord laat ik me gas los en laat hem uitbollen tot 50 ipv dat ik gelijk afrem tot 50. net in bebouwde kom een spoorwegovergang die open ging. de bomen waren zo goed als helemaal omhoog dus ik reed door.
ik reed met 65/70 over het spoor en dus is me rijbewijs ingevorderd wegens roekeloos rijgedrag….

maar goed. met beetje geluk heb ik het volgende week weer terug. het nadeel is alleen dan er wel een flinke prent aan vast zal hangen en een puntje op me rijbewijs…. blegh

Profiel  

Thiezz
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 08 oktober 2008 09:46 PM
  [ # 43 ]

even een vraagje aan de mede forumers. ik weet het is een vraag over smaak en dat is bij iedereen verschillend. maar ik ben benieuwd wat de mensen hier er van vinden.
ik heb 2 soorten achterlichten en weet eigenlijk niet welke ik mooier vind staan.
hier een fototje van de achterlichten. graag u mening!

Profiel  

Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3355

- 2CV Auto
Gepost: 08 oktober 2008 09:51 PM
  [ # 44 ]

Met de kleur en je reflectorplaat in het midden zeg ik de linker type 2 achterlichten.

Profiel  

Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9070

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 08 oktober 2008 10:07 PM
  [ # 45 ]

Ik ook!

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  

3 van de 16
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook