Geachte vrienden bij Citroen
Hier heb ik een jaar extra op zitten wachten. Mijn auto is net een maand afgeleverd en nu ....
..
(doorstrepen wat niet van toepassing is).
Vooral de 1.6 HPT met 150 pk en 250 Nm leek me de ideale invulling.
Ik ga nu een potje zitten grienen. Zou de leasemaatschappij misschien alleen de motor willen overhangen.
R2FM
Geinjecteerd met Citroen en DS. Na heel wat jaren LHM en C4GP (luchtvering), 2 x DS5 (klassiek geveerd) nu een DS7 E-tense 4x4 300 Opera met 20” velgen en actieve vering.
potverdikkie 175 pk uit een 1.6






Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Enkel nieuwe benzine motoren of wat??
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)


























Totaal aantal Berichten: 7855
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Ja, en het zou eens tijd worden ook voor nieuwe benzinemotoren. Dankzij de turbo’s: ‘less is more’ of, ‘there is a substitute for cubic inches’.
De 1.6 HDi’s kunnen nog best even vooruit. Die waren hun tijd al ver vooruit.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf redactie@citroen-forum.nl!
nu nog een 2.0i turbo



Totaal aantal Berichten: 229
Geregistreerd: 29-11-2006
- C5 2.0 16V Ligne Prestige Break
ik denk dat die 1.6 175 pk, die ook in de peugeot en de mini is gelepeld hoge ogen gaat scoren in de C4. Meer voor minder? Ik ga ervan uit dat ie beter en sneller is dan de huidige 2.0 180 pk. En nog een lager verbuik ook nog.
Zal niet lang meer duren voordat de 2.0 turbo er ook komt. Kijk maar de ontwikkeling bij VW die met de FSI en TFSI ook aardig aan de weg hebben getimmerd.
Van Visa naar AX, BX, AX, BX, Xsara, Xantia, C4, C4 en nu C5






Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
XerroR schreef:nu nog een 2.0i turbo
Hoeveel pk’s zullen dat dan worden?
Zou wel goed zijn voor een C4 coupé, eindelijk een echte snelle C4
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)
knight-rider schreef:XerroR schreef:nu nog een 2.0i turbo
Hoeveel pk’s zullen dat dan worden?
Zou wel goed zijn voor een C4 coupé, eindelijk een echte snelle C4
240 minimaal hoop ik











Totaal aantal Berichten: 1093
Geregistreerd: 28-11-2006
- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
C4 2.0 HDI fan schreef:ik denk dat die 1.6 175 pk, die ook in de peugeot en de mini is gelepeld hoge ogen gaat scoren in de C4. Meer voor minder? Ik ga ervan uit dat ie beter en sneller is dan de huidige 2.0 180 pk. En nog een lager verbuik ook nog.
Gaat het hierbij om de nieuwe benzine motoren met direkte inspuiting? Want als dit niet zo is dan moet je niet dezelfde mate van verbruikverlaging verwachten als bij diesel het geval is.
En voor de liefhebbers, hier volgt een technisch verhaal (wel sterk gecomprimeerd). Bij “normale” benzine motor blijft het nog steeds de regel gelden: lamda=1. Dit betekent dus: meer lucht erbij door turbo moet worden goedgedaan door meer benzine. Natuurlijk spelen er ook nog andere zaken mee zoals het lager motor gewicht.


































Totaal aantal Berichten: 15734
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Meer PK’s, da’s altijd lekker voor in de file











Totaal aantal Berichten: 1093
Geregistreerd: 28-11-2006
- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Tja, blijkbaar zijn er genoeg optimisten
En ik hoor volgens mij er ook bij want eigenlijk zou ik ook die 170pk diesel motor uit C5 in mijn Berline willen hebben of nog beter die 205pk uit C6
De 1.6 HDi’s kunnen nog best even vooruit. Die waren hun tijd al ver vooruit.
Idd… vandaag weer heel wat kilometers met een collega met 177 pk opgereden… ik met m’n 1.6Hdi gewoon lekker vlot (en stil !) in ‘t verkeer meeflipperen
Oók in Dld was het maximaal 170 km/uur op de cruise vorige week naar de wintersport. De vele Nm komen je eerst met grof> 200 voorbij en waar het verkeer stokt rij je ze weer vrolijk achterop
Is het ‘s avonds kouder dan buiten?



Totaal aantal Berichten: 229
Geregistreerd: 29-11-2006
- C5 2.0 16V Ligne Prestige Break
ice96 schreef:Tja, blijkbaar zijn er genoeg optimisten
En ik hoor volgens mij er ook bij want eigenlijk zou ik ook die 170pk diesel motor uit C5 in mijn Berline willen hebben of nog beter die 205pk uit C6
![]()
of de v6 2.7 HdI uit de nieuwe C5 natuurlijk.
Het gaat nu natuurlijk over de benzine motoren, kies de link maar naar de autoweek. En kijkend naar wat de prestaties zijn van de nieuwe 1.6 in de peugeot, dan gaan niet alleen de prestaties omhoog maar het verbruik ook omlaag! Het kan dus wel. Alleen die verbruikscijfers….onze eigen praktijk zal het uitwijzen of die cijfers gehaald worden, toch?
Van Visa naar AX, BX, AX, BX, Xsara, Xantia, C4, C4 en nu C5
hmmm… zou m’n Picasso zó willen omruilen voor exemplaar met 2.7 diesel V6
Want wat is die 2.0 HDiF een slap en traag reagerend blok zeg. Voordat in lagere versnellingen het koppel erin komt, zit je al bij 3000 tpm of zo, en dan is het theoretisch max. koppel al weer druk aan het afbouwen.
Zal wel aan de trutbo liggen
Vergelijk dat maar eens met een BMW of Alfa diesel…
C4P7 2.0 HDiF 164pk, EB6V Exclusive Noir Onyx, Xenon, Yellowstone integraal leer, RT3e + Hifi, 18" Krakatoa, Panoramadak, Pac det. 2, afn. trekhaak, dorpelbeschermers, Protech behandeling, alarm.
Parbleu, quelle qu’une voiture!



Totaal aantal Berichten: 229
Geregistreerd: 29-11-2006
- C5 2.0 16V Ligne Prestige Break
ronald1963 schreef:hmmm… zou m’n Picasso zó willen omruilen voor exemplaar met 2.7 diesel V6
Want wat is die 2.0 HDiF een slap en traag reagerend blok zeg. Voordat in lagere versnellingen het koppel erin komt, zit je al bij 3000 tpm of zo, en dan is het theoretisch max. koppel al weer druk aan het afbouwen.
Zal wel aan de trutbo liggenVergelijk dat maar eens met een BMW of Alfa diesel…
Ik rij zelf de 2.0 HDI in de berline en ik moet zeggen dat is een zeer goede combi! Ik denk dat het gewicht van de C4 Picasso en belangrijke rol speelt waardoor die zo slap aanvoelt. In die van mij zijn de prestaties top: 0-100 km/u ruim onder de 10 seconden, top in Duitsland 220 op de teller en een gemiddeld verbuik van 1 op 16 (speciaal voor ice96: 6,25 l per 100 km)
Van Visa naar AX, BX, AX, BX, Xsara, Xantia, C4, C4 en nu C5