1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
Nieuwe motoren
Mattijn1980
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 67
Geregistreerd: 05-10-2006

Gepost: 05 maart 2008 01:26 PM

Eindelijk nieuwe motoren voor de C4

Zie autoweek.nl

 


het heeft lang geduurd maar ze komen er dan toch!

C4 Coupe 1.6 16v VTS!!!

Profiel  
 
R2fm
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 98
Geregistreerd: 06-03-2007

Gepost: 05 maart 2008 06:05 PM
  [ # 1 ]

Geachte vrienden bij Citroen

Hier heb ik een jaar extra op zitten wachten. Mijn auto is net een maand afgeleverd en nu ....
..idiot naughty cry

(doorstrepen wat niet van toepassing is).
Vooral de 1.6 HPT met 150 pk en 250 Nm leek me de ideale invulling.

Ik ga nu een potje zitten grienen. Zou de leasemaatschappij misschien alleen de motor willen overhangen. Wink

R2FM

Geinjecteerd met Citroen en DS. Na heel wat jaren LHM en C4GP (luchtvering), 2 x DS5 (klassiek geveerd) nu een DS7 E-tense 4x4 300 Opera met 20” velgen en actieve vering.

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 05 maart 2008 07:34 PM
  [ # 2 ]

potverdikkie 175 pk uit een 1.6 Shocked

 

Profiel  
 
knight-rider
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006

- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Gepost: 05 maart 2008 09:28 PM
  [ # 3 ]

Enkel nieuwe benzine motoren of wat?? Confused

Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7855
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 05 maart 2008 09:38 PM
  [ # 4 ]

Ja, en het zou eens tijd worden ook voor nieuwe benzinemotoren. Dankzij de turbo’s: ‘less is more’ of, ‘there is a substitute for cubic inches’. Cool

De 1.6 HDi’s kunnen nog best even vooruit. Die waren hun tijd al ver vooruit.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf redactie@citroen-forum.nl!

Profiel  
 
XerroR
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 258
Geregistreerd: 06-01-2004

Gepost: 05 maart 2008 09:57 PM
  [ # 5 ]

nu nog een 2.0i turbo Cool

Profiel  
 
C4 2.0 HDI fan
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 229
Geregistreerd: 29-11-2006

- C5 2.0 16V Ligne Prestige Break
Gepost: 05 maart 2008 10:08 PM
  [ # 6 ]

ik denk dat die 1.6 175 pk, die ook in de peugeot en de mini is gelepeld hoge ogen gaat scoren in de C4. Meer voor minder? Ik ga ervan uit dat ie beter en sneller is dan de huidige 2.0 180 pk. En nog een lager verbuik ook nog.

Zal niet lang meer duren voordat de 2.0 turbo er ook komt. Kijk maar de ontwikkeling bij VW die met de FSI en TFSI ook aardig aan de weg hebben getimmerd.

Van Visa naar AX, BX, AX, BX, Xsara, Xantia, C4, C4 en nu C5

Profiel  
 
knight-rider
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006

- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Gepost: 05 maart 2008 10:12 PM
  [ # 7 ]
XerroR schreef:

nu nog een 2.0i turbo Cool

Hoeveel pk’s zullen dat dan worden?
Zou wel goed zijn voor een C4 coupé, eindelijk een echte snelle C4 Very Happy

Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)

Profiel  
 
XerroR
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 258
Geregistreerd: 06-01-2004

Gepost: 05 maart 2008 10:29 PM
  [ # 8 ]
knight-rider schreef:
XerroR schreef:

nu nog een 2.0i turbo Cool

Hoeveel pk’s zullen dat dan worden?
Zou wel goed zijn voor een C4 coupé, eindelijk een echte snelle C4 Very Happy

240 minimaal hoop ik Cool

Profiel  
 
ice96
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1093
Geregistreerd: 28-11-2006

- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Gepost: 06 maart 2008 02:57 PM
  [ # 9 ]
C4 2.0 HDI fan schreef:

ik denk dat die 1.6 175 pk, die ook in de peugeot en de mini is gelepeld hoge ogen gaat scoren in de C4. Meer voor minder? Ik ga ervan uit dat ie beter en sneller is dan de huidige 2.0 180 pk. En nog een lager verbuik ook nog.

Gaat het hierbij om de nieuwe benzine motoren met direkte inspuiting? Want als dit niet zo is dan moet je niet dezelfde mate van verbruikverlaging verwachten als bij diesel het geval is.
En voor de liefhebbers, hier volgt een technisch verhaal (wel sterk gecomprimeerd). Bij “normale” benzine motor blijft het nog steeds de regel gelden: lamda=1. Dit betekent dus: meer lucht erbij door turbo moet worden goedgedaan door meer benzine. Natuurlijk spelen er ook nog andere zaken mee zoals het lager motor gewicht.

Profiel  
 
Gepost: 06 maart 2008 03:02 PM
  [ # 10 ]

Meer PK’s, da’s altijd lekker voor in de file Cool

Profiel  
 
ice96
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1093
Geregistreerd: 28-11-2006

- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Gepost: 06 maart 2008 03:22 PM
  [ # 11 ]

Tja, blijkbaar zijn er genoeg optimisten Wink

En ik hoor volgens mij er ook bij want eigenlijk zou ik ook die 170pk diesel motor uit C5 in mijn Berline willen hebben of nog beter die 205pk uit C6 Cool Laughing

Profiel  
 
Molenaar
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 16-10-2007

Gepost: 06 maart 2008 10:01 PM
  [ # 12 ]

De 1.6 HDi’s kunnen nog best even vooruit. Die waren hun tijd al ver vooruit.

Idd… vandaag weer heel wat kilometers met een collega met 177 pk opgereden… ik met m’n 1.6Hdi gewoon lekker vlot (en stil !) in ‘t verkeer meeflipperen Laughing

Oók in Dld was het maximaal 170 km/uur op de cruise vorige week naar de wintersport. De vele Nm komen je eerst met grof> 200 voorbij en waar het verkeer stokt rij je ze weer vrolijk achterop Wink

Is het ‘s avonds kouder dan buiten?

Profiel  
 
C4 2.0 HDI fan
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 229
Geregistreerd: 29-11-2006

- C5 2.0 16V Ligne Prestige Break
Gepost: 07 maart 2008 09:56 AM
  [ # 13 ]
ice96 schreef:

Tja, blijkbaar zijn er genoeg optimisten Wink

En ik hoor volgens mij er ook bij want eigenlijk zou ik ook die 170pk diesel motor uit C5 in mijn Berline willen hebben of nog beter die 205pk uit C6 Cool Laughing

of de v6 2.7 HdI uit de nieuwe C5 natuurlijk.

Het gaat nu natuurlijk over de benzine motoren, kies de link maar naar de autoweek. En kijkend naar wat de prestaties zijn van de nieuwe 1.6 in de peugeot, dan gaan niet alleen de prestaties omhoog maar het verbruik ook omlaag! Het kan dus wel. Alleen die verbruikscijfers….onze eigen praktijk zal het uitwijzen of die cijfers gehaald worden, toch?

Van Visa naar AX, BX, AX, BX, Xsara, Xantia, C4, C4 en nu C5

Profiel  
 
ronald1963
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 28-06-2007

Gepost: 07 maart 2008 06:53 PM
  [ # 14 ]

hmmm… zou m’n Picasso zó willen omruilen voor exemplaar met 2.7 diesel V6 angel
Want wat is die 2.0 HDiF een slap en traag reagerend blok zeg. Voordat in lagere versnellingen het koppel erin komt, zit je al bij 3000 tpm of zo, en dan is het theoretisch max. koppel al weer druk aan het afbouwen.
Zal wel aan de trutbo liggen

Vergelijk dat maar eens met een BMW of Alfa diesel…

C4P7 2.0 HDiF 164pk, EB6V Exclusive Noir Onyx, Xenon, Yellowstone integraal leer, RT3e + Hifi, 18" Krakatoa, Panoramadak, Pac det. 2, afn. trekhaak, dorpelbeschermers, Protech behandeling, alarm.
Parbleu, quelle qu’une voiture!

Profiel  
 
C4 2.0 HDI fan
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 229
Geregistreerd: 29-11-2006

- C5 2.0 16V Ligne Prestige Break
Gepost: 07 maart 2008 07:31 PM
  [ # 15 ]
ronald1963 schreef:

hmmm… zou m’n Picasso zó willen omruilen voor exemplaar met 2.7 diesel V6 angel
Want wat is die 2.0 HDiF een slap en traag reagerend blok zeg. Voordat in lagere versnellingen het koppel erin komt, zit je al bij 3000 tpm of zo, en dan is het theoretisch max. koppel al weer druk aan het afbouwen.
Zal wel aan de trutbo liggen

Vergelijk dat maar eens met een BMW of Alfa diesel…

Ik rij zelf de 2.0 HDI in de berline en ik moet zeggen dat is een zeer goede combi! Ik denk dat het gewicht van de C4 Picasso en belangrijke rol speelt waardoor die zo slap aanvoelt. In die van mij zijn de prestaties top: 0-100 km/u ruim onder de 10 seconden, top in Duitsland 220 op de teller en een gemiddeld verbuik van 1 op 16 (speciaal voor ice96: 6,25 l per 100 km)

Van Visa naar AX, BX, AX, BX, Xsara, Xantia, C4, C4 en nu C5

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook