Ik gebruik ABA slangklemmen.
De serie kleine slangklemmen is genummerd van 8 tot 17.
Als je een 8mm binnendiameter slang monteert gebruik je slangklem 14 of 15; 10 mm binnendiameter monteert makkelijker, gebruik dan slangklemnr. 17.
Het fijne van deze slangklemmen is dat ze over een breed vlak klemmen, en een 6-kant schroefkop hebben. Bovendien kun je in deze kleine maten meestal wel een goed passende vinden.
Origineel dacht ik meestal ligarex slangklem; serflex is een gangbaar merk in ds-sen, mooi smal, echter, soms lastig te vinden in de goede maat.















Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
DriverD schreef:Leuke tip, maar de retourslang van mijn GS was laatst ook lek….
Naast reserve treiter / benzineslang, hoeveel liter LHM moet je meenemen ?
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.














































Totaal aantal Berichten: 43341
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
bartjes schreef:DriverD schreef:Leuke tip, maar de retourslang van mijn GS was laatst ook lek….
Naast reserve treiter / benzineslang, hoeveel liter LHM moet je meenemen ?
Een litertje of 5…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste





























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Als reserve neem ik vaak 5 liter gebruikte LHM mee. Is niet erg als je die onderweg meteen weer verliest….
Citroen!
en een stuk hydrauliekslang ?
b.v.:
http://www.oudshoorn-hydraulics.nl/slangen.htm
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
Een vraagje over treiterslangen.
ik heb lekkage aan de dame, best veel. ls ik rijd drupt het fanatiek, en als ik haar wegzet komt er nog een kopje achteraan. Ik kan het niet direct vinden.
Het is gelokaliseerd links voor waar alles samenkomt. door viezigheid en slangen heen kan ik de directe oorzaak niet vinden. Ik verdenk dus de treiterslang.
echter. welke is dit? er gaan drie slangen terug naar het vat. elke van die drie kan de oorzaak zijn. waar begin ik.
lekzak linksvoor heb ik al bekeken. die is ok.
tips pls. dank!
.komma





























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Treiterslang lekt eigenlijk altijd in de bocht bij de hogedrukregelaar. Die bocht ff schoonvegen en de motor starten. Als de hogedrukregelaar afslaat (stopt met tikken) zal de slang in de bocht lekken (als ie kapot is).
Citroen!












































Totaal aantal Berichten: 25642
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
mijne was in de lengte gescheurd.. als ik er mee bewoog spoot het eruit…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
voor mijn beeld: de treiterslang is de slang die direct van de hd pomp naar het vat gaat? en teveel lhm terugstuurt?
dacht dat treiterslang dieper zat.
die is namelijk heel blij, niet lek ofzo.
.komma












































Totaal aantal Berichten: 25642
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Dirkman schreef:voor mijn beeld: de treiterslang is de slang die direct van de hd pomp naar het vat gaat? en teveel lhm terugstuurt?
dacht dat treiterslang dieper zat.
die is namelijk heel blij, niet lek ofzo.
Nee. de treiter loopt vande hd REGELAAR(met je hoofdbol erop) naar je vat terug.
Die jij noemt stroomt niet terug maar HEEN!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>





























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Ze scheuren altijd in de lengte, beginnend in de binnenbocht….
Citroen!
ah!
zo, een helder moment. dank heren. ik ga er komende dagen eens naar kijken. Lekt deze ook als de auto stilstaat, en ‘uitzakt’ ? of is dat eentypisch verschijnsel voor een andere breuk.
.komma





























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Juist dan.
Citroen!








Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
Laat een hulp maar eens de hoogteregeling vanuit de hoogste in de laagste stand zetten en kijk zelf dan maar eens met een lamp bij de aansluiting op de HD regelaar. Als de treiterslang kapot is dan zie je de LHM eruitspuiten bij het naar beneden gaan.








Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
Update duurproef:
Na 1 maand in de LHM is het stukje benzineslang nog volledig intact. Vertoont geen vormverlies noch zwelling. Binnen- en buitendiameter zijn identiek gebleven. Wordt vervolgd.