Heb enkele kleine probleempjes bij mijn Berlingo Thalassa 2.0 HDI uit 2004.
Achter het venstertje van mijn wijzerplaten zit wat vuil. Kan ik dat venstertje er uit halen en zoja, hoe?
Verder is er een probleem met de blazer van de verwarming. Als ik deze op het raam, of enkel op de voeten zet, blijft hij gewoon frontaal blazen. Pas als ik de 4 ventilatormonden dicht doe komt de lucht uit van op de juiste plaats. Wat kan hiervan de oorzaak zijn?
Alvast bedankt!
May The Force Be With Me
And All My Friends
PLAY MORE
http://WWW.DARTHSTIJN.BE
http://www.darthstijn.be/banner.gif
Hey,
Nou ben ik niet echt bepaald auto-technisch maar ik heb dit ook mee gemaakt. Het kabeltje van de blower knop is defect. Ik denk dat als je deze laat vervangen dat alles het weer gewoon zal doen…
Gr. Immortalevil
de snelheidsmeter/toerental is eenvoudig te verwijderen !
eerst de plastic kap aan de bovenkant van de meters verwijderen; dit doe je door het stuur te laten zaken en vervolgens de zwarte kap met een klein beetje extra kracht horizontaal naar je toe te trekken (richting bestuurderstoel)
dan zie je vervolgens de klokken zitten; ik dacht maar 2 of 3 schroeven waarmee ze vastzitten; het zijn wel TORX schroeven
stekker van de klokkenunit loshalen en je hebt het in je hand.
de glasplaat (doorzichtig kunststof) kun je er eenvoudig afklikken
en dat kun je poetsen
succes !
Berlingo rijder
Immortalevil schreef:Hey,
Nou ben ik niet echt bepaald auto-technisch maar ik heb dit ook mee gemaakt. Het kabeltje van de blower knop is defect. Ik denk dat als je deze laat vervangen dat alles het weer gewoon zal doen…Gr. Immortalevil
Denk dat dat gewoon los zit en terug juist vast moet gezet worden.
Je zult het paneel moeten demonteren om het te bekijken.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Hoi Dath_Stijn en andere Berlingoten
Met dat dashboard kan ik je niet helpen.
Wat de ventilatiemonden (en richting van gekozen ventilatie) heb ik dezelfde ervaring als Stijn. Ik bevroeg met al bij enkele Berlingorijders en die kenden het fenomeen.
Vorige week vroeg ik nogmaals bij mijn Citroën-garage na of dit normaal was en zij deelden mee ‘dat je alle vier de monden richting binnenruimte normaal moet sluiten om de ventilatie op de vloer of voorruit te bekomen’.
Ikzelf vind dit raar, wannneer de ventilatie om mij gericht staat (met open ‘mond’) en ik de aanjager in een hogere stand zet, krijg ik ook daar meer lucht door toegewaaid, .. ook al wil de voorruit ontwasemen (+ heb ik de blazer in de stand voorruit gezet).
Heeft iedere Berlingo dat of .. laat ik me ‘afpoeieren’ door de garage?
HAUG
12-04-2009
Berlingo Fresh 1.6 HDi 55KW/75PK (van 02/2006)
brandkraan schreef:de snelheidsmeter/toerental is eenvoudig te verwijderen !
eerst de plastic kap aan de bovenkant van de meters verwijderen; dit doe je door het stuur te laten zaken en vervolgens de zwarte kap met een klein beetje extra kracht horizontaal naar je toe te trekken (richting bestuurderstoel)
dan zie je vervolgens de klokken zitten; ik dacht maar 2 of 3 schroeven waarmee ze vastzitten; het zijn wel TORX schroeven
en dat kun je poetsen
succes !
Als je de stekker loshaalt, behoudt de wagen dan gewoon zijn gegevens ? ( kilometerstand en dagteller )
Ik durf dit zomaar niet doen omdat ik ooit eens met een golf 3 alles kwijt was na montage en deze moest terug “ingeleerd” worden bij de dealer.
Kan er iemand dit met zekerheid bevestigen ?
Greetz
BIG charlie
Picasso was niet alleen een schilder…......
Loshalen van de snelheidsmeter en toerenteller heeft geen invloed op de km stand. Ik heb het zelf geprobeerd met mijn Peug Partner 2.0HDI van mrt-2003.
Als ik het me goed herinner wordt de km stand opgeslagen in de snelheidmeter/toerenteller unit en ook in de boordcomputer/zekeringkast (genaamd BSI). Na vervangen van een van deze onderdelen wordt de hoogste km stand in een van de twee als de nieuwe stand opgenomen. Vervang je niets maar haal je er alleen even iets tijdelijk uit dan heeft het geen invloed.
hart grt, Bert
Berlingo rijder
En als je de accu loshaalt, blijven dan ook alle gegevens bewaart? Ook van de radio of moet er dan een of andere code worden ingetoetst die ik niet weet…
Haal maar in, de brandweer knipt je er wel uit
hakoek schreef:En als je de accu loshaalt, blijven dan ook alle gegevens bewaart? Ook van de radio of moet er dan een of andere code worden ingetoetst die ik niet weet…
laatst de accu nog gewisseld; alles functioneerde nog prima.
wat kan is dat je sleutel niet meer werkt; deze moet dan opnieuw gesynchroniseerd worden. Dat kun je zelf; zie de handleiding.
Problemen met codes etc doen zich wel voor wanneer bijvoorbeeld een nieuw onderdeel is geplaatst of wanneer er nieuwe software is geladen.
Dat had ik met nieuwe software die de garage in de zekeringkast (BSI) plaatste; om alles weer te activeren was de key-card nodig (plasctic kaartje met nummers) die ik bij aankoop had gehad.
Bert
PS ik heb een Peugeot Partner 2.0HDI met produktiedatum januari 2003.
Berlingo rijder
brandkraan schreef:de snelheidsmeter/toerental is eenvoudig te verwijderen !
en dat kun je poetsen
succes !
Heb dit klusje vanmiddag uitgevoerd… is inderdaad een eitje.
Op een kwartiertje zat alles terug in elkaar (en werkend ).
Er is zelfs maar 1 torxschroefje te verwijderen.
De plexi tellerplaat blinkt weer mooi vanbinnen.
Bedankt voor de tip.
Greetz
BIG charlie
Picasso was niet alleen een schilder…......