Ik weet niet of er al meer over gepost is, maar ik kwam foto’s tegen van een Lounge uitvoering van de C4 Picasso 5-zits.
Deze uitvoering is leverbaar in Duitsland en Engeland, heeft stadaard lederen bekleding, 18inch wielen, en panoramisch glazen dak.
Wow, die had ik idd nog nooit gezien. Schitterende afwerking trouwens! En: een 4 zits in plaats van een 5 zits. Dat had ik graag in mijn GC4P gehad, twee van die ‘captain chairs’... Ik blijf de drie stoelen op de middelste rij behoorlijk smalletjes vinden, met een beetje goedkope uitstraling.
Van 17/11/07 tot 31/12/09: C4 Picasso 7pl, Diesel FAP 138 pk, Automaat,
Exclusive, Pack Techno, Navidrive,
Aluminium Grijs
Belgisch Kenteken

Totaal aantal Berichten: 913
- Xsara Coupe 1.6 i Prestige
kende hem al, in Engeland is ie er al een tijdje.
Ze hopen met name voor vip vervoer bij evenementen en bv taxi’s
De Familiegeschiedenis qua Citroën: 3x BX, 1x Xsara Berline, 2x Xsara Picasso, 1x C4 Picasso en 1x C5 Tourer.
zou op deze manier ook wel de Gc4P met 6 stoelen uitgevoerd willen zien. :
Schitterend
.
GC4P ligne business, 1.6 HdI EB6V 2007, huidige km stand 160.000 km
Vanaf sept 09 een Skoda Superb.
Ervaring met Citroën was redelijk maar zeker nooit geen EB6V meer…....

Totaal aantal Berichten: 1093
- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Voor taxi’s kunnen ze het wel vergeten. Daar heeft men veel liever de flexibiliteit van een 5-zitter. Deze laatste zal waarschijnlijk ook goedkoper zijn. Dus 1+1 is…

Totaal aantal Berichten: 1712
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Tis idd mooi gedaan.
Maar ik wist al dat dit bestond, er staat namelijk de nodige uitleg in de handleiding over de lounge configuratie.
Al is de flexibiliteit veel minder. (geen vlakke laadvloer, je kan de stoelen niet in de vloer wegklappen.
Ik heb zelfs men twijfels of ze te verwijderen zijn, en moest dit zo zijn zal je wel veel spieren moeten hebben denk ik.
Ik zal morgen eens in men handleiding kijken al ik het niet vergeet?.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km

Totaal aantal Berichten: 1093
- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
In de 5-zits kun je de stoelen toch niet zo weg klappen dat een vlakke laadvloer ontstaat. Ik dacht dat dit alleen op de 7-zits kon en dan alleen voor de 3e zitrij…
Die stond ook op de IAA van Frankfurt in 2007

Totaal aantal Berichten: 268
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDi LB
ice96 schreef:In de 5-zits kun je de stoelen toch niet zo weg klappen dat een vlakke laadvloer ontstaat. Ik dacht dat dit alleen op de 7-zits kon en dan alleen voor de 3e zitrij…
Geen idee hoe het met de 5-zitter is, maar bij mijn 7-zitter kunnen alle 5 stoelen van de 2e en 3e zitrij helemaal vlak weggewerkt worden. Was voor mij trouwens een harde eis. Als dat niet zou kunnen was ik toch voor een andere wagen gegaan. Heb nou eenmaal met grote regelmaat een grote vlakke laadvloer nodig.

ice96 schreef:In de 5-zits kun je de stoelen toch niet zo weg klappen dat een vlakke laadvloer ontstaat. Ik dacht dat dit alleen op de 7-zits kon en dan alleen voor de 3e zitrij…
Nee hoor, bij mij klappen de stoelen ook weg in de vloer. Volleig vlak is het niet, de stoelen steken 1 of 2 cm boven de laadvloer uit.
Kijk hier maar eens:http://images.google.be/imgres?imgurl=http://www.citroen.nl/NR/rdonlyres/012CA44F-50DF-41BD-908C-D887159A17BC/131165/07001001.jpg&imgrefurl=http://www.citroen.nl/CWH/nl-NL/Corporate/Modellen/Modellen/C4+Picasso+documentatie.htm&h=565&w=800&sz=187&hl=nl&start=1&sig2=INw0kZbcez1N6EdPiDzVjA&um=1&tbnid=8LmB6-l-ZV78cM:&tbnh=101&tbnw=143&ei=YoXVR9W2F5Ce0wSy-JEc&prev;=/images?q=c4+picasso&um=1&hl=nl
Dan op instructieboekje c4 P klikken en dan naar p 45 gaan.
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

5 zits kun je niet in de vloer wegklappen, je klapt ze voorover als het waren. Je kunt ze er trouwens ook niet uithalen ivm veiligheidseisen…
De Familiegeschiedenis qua Citroën: 3x BX, 1x Xsara Berline, 2x Xsara Picasso, 1x C4 Picasso en 1x C5 Tourer.
Geen idee hoe het met de 5-zitter is, maar bij mijn 7-zitter kunnen alle 5 stoelen van de 2e en 3e zitrij helemaal vlak weggewerkt worden. Was voor mij trouwens een harde eis. Als dat niet zou kunnen was ik toch voor een andere wagen gegaan. Heb nou eenmaal met grote regelmaat een grote vlakke laadvloer nodig.
Helemaal eens met de critici hierboven. De GP heeft besist geen vlakke laadvoer als het om de middelste rij stoelen gaat.
In mijn Verso durfde ik probleemloos een glasplaat van 1,8 meter lang plat te leggen… In de GP moet er toch echt iets onder voor het doorbuigen
Kan ook aan de waterpas van @Beno liggen natuurlijk
Is het ‘s avonds kouder dan buiten?

Molenaar schreef:Geen idee hoe het met de 5-zitter is, maar bij mijn 7-zitter kunnen alle 5 stoelen van de 2e en 3e zitrij helemaal vlak weggewerkt worden. Was voor mij trouwens een harde eis. Als dat niet zou kunnen was ik toch voor een andere wagen gegaan. Heb nou eenmaal met grote regelmaat een grote vlakke laadvloer nodig.
Helemaal eens met de critici hierboven. De GP heeft besist geen vlakke laadvoer als het om de middelste rij stoelen gaat.
In mijn Verso durfde ik probleemloos een glasplaat van 1,8 meter lang plat te leggen… In de GP moet er toch echt iets onder voor het doorbuigen
Kan ook aan de waterpas van @Beno liggen natuurlijk
Als ik in mijn 5pl de stoelen wegklap, dan liggen deze vlak. Maar er is een hoogteverschil tss de rug van de neergeklapte stoelen en de koffervloer.
Dus de stoelen klappen neer, en liggen dan perfect vlak, maar de gehele laadvloer is niet vlak.
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Dus word de defintie van vlakke laadvloer in de 5 zitter niet gehaald