Ik heb nu ongeveer 17.500 km met mijn C4P gereden en mij valt op dat er met name op de bumper al redelijk wat steenslag zit. Over het algemeen houd ik vrij veel afstand tot mijn voorligger, dit heb ik altijd al gedaan. Op mijn vorige auto (een Xsara Picasso) had ik hier nauwelijks last van.
Wat zijn jullie ervaringen?
Sinds 17 maart 2012: C4 Picasso 5-zits 1.6 THP EGS Collection, Gris Aluminium met 17” lichtmetalen Sonneberg wielen en panoramadak.

Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Steenslag voor op je bumper heeft natuurlijk helemaal niks te maken met wat voor een soort auto je rijdt. Die steentjes zijn immers al in de lucht voordat jij eraan komt.
Het zou kunnen dat door de vorm van de bumper, het materiaal, of de lak de steenslag eerder beschadigingen achter laat. Dat zou kunnen.
Ikzelf echter ervaar dit niet alszodanig…
Het is ook wat voor kleur je auto is en wat voor ondergrond kleur hij dan heeft.
Ik had ook in het begin meteen twee plekken die beschadigd zijn door steenslag.
Hierna is er weinig bij gekomen.
In bezit van C4P Exclusive Gris Aluminium 2.0 automaat benzine.
215/50/r17” velgen type Scandola zomer.
205/55/r16” velgen type Dezent V winter.
Ik denk inderdaad dat het vooral met de kleur ondergrond te maken heeft of je de steenslag al dan niet ziet.
De motorkap van mijn donkerblauwe Xsara Picasso was na 7 jaar een blauw vlak met veel witte stipjes geworden ...
Op mijn (alu grijze- GC4P) zie ik dan weer heel duidelijk teervlekjes ...

Totaal aantal Berichten: 1093
- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Re: Steenslaggevoeligheid (G)C4P
rymt schreef:Ik heb nu ongeveer 17.500 km met mijn C4P gereden en mij valt op dat er met name op de bumper al redelijk wat steenslag zit. Over het algemeen houd ik vrij veel afstand tot mijn voorligger, dit heb ik altijd al gedaan. Op mijn vorige auto (een Xsara Picasso) had ik hier nauwelijks last van.
Wat zijn jullie bevindingen?
Ben je met de auto op wintersport geweest? In die landen komt het voor dat er geen zout wordt gestrooid maar kleine steentjes. Het zou zo maar één van de redenen kunnen zijn…
Re: Steenslaggevoeligheid (G)C4P
Ben je met de auto op wintersport geweest? In die landen komt het voor dat er geen zout wordt gestrooid maar kleine steentjes. Het zou zo maar één van de redenen kunnen zijn…
Ik ben wel op wintersport geweest, maar voor die tijd was het ook al zo. Daar komt bij dat ik ook met mijn vorige auto’s op wintersport ben geweest. Daarom vroeg ik mij af of het misschien aan bijvoorbeeld de lak van deze auto ligt. Ik rijd al jaren hetzelfde traject, maar bij deze auto valt het me echt op.
Sinds 17 maart 2012: C4 Picasso 5-zits 1.6 THP EGS Collection, Gris Aluminium met 17” lichtmetalen Sonneberg wielen en panoramadak.
Ik heb geen last van steenslag. Misschien toch exemplarisch en niet goed vetvrij geweest :
C4 Picasso 2.0 HDI Exclusive besteld op 15 november. De auto is 17-03-2007 afgeleverd. kilometerstand is nu 230000 km. 30 mei 2013 ingeruild voor een mitsubishi outlander.
C1 1.0 ambiance sensotronic afgeleverd op 27-07-2007 (38000km)
voorzitter van
Bumpers worden plasmabehandeld voor spuiten ; anders hecht de lak niet goed (werd mij verteld door iemand die in een bedrijf werkt dat toestellen maakt voor de sector).
Misschien heb jij per ongeluk ééntje die niet of niet goed behandeld geweest is ?
Toch even opvolgen, kijken of er meer putjes bijkomen en de dealer inlichten. Misschien periodisch foto’s maken ?