Totaal aantal Berichten: 182
Geregistreerd: 11-10-2006
- C3 Pluriel 1.6 hdi Dolce Vita
- (Grand) C4 Picasso 1.6 eHDI, 5zits exclusive
Kreeg vandaag de rekening van de 60.000 km beurt van onze Pluriel diesel. Het lijken me standaard werkzaamheden, maar ook ‘remblokken geschuurd’ voor en achter, 4 liter olie van 9,5 euro ex BTW per liter, vier filters vervangen van in totaal 131 euro ex BTW. totale kosten waren dus 538 euro!!!. iemand wel eens zoiets meegemaakt? hoeveel kost dat normaal? ervaringen, heeft iemand zijn rekening nog bewaard?
C4P 1.6 HDIF EB6V ambiance gris fer
C3 pluriel 1.6 HDI Dolce Vita (!)
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Heb je reeds bij de garage aangegeven dat je enige uitleg wilt? Alleen een prijs en een greep uit de uitgevoerde werkzaamheden geeft geen degelijke basis om de zaak goed te kunnen beoordelen.
Totaal aantal Berichten: 182
Geregistreerd: 11-10-2006
- C3 Pluriel 1.6 hdi Dolce Vita
- (Grand) C4 Picasso 1.6 eHDI, 5zits exclusive
ik wou morgen de garage om uitleg vragen. de lijst werkzaamheden klopt met de lijst in het citroen-foldertje over onderhoudstarieven. Alleen het schuren van de remblokken was extra en kost 110 ex BTW. Wanneer is dat nodig, weet iemand dat? De officiele totaalprijs voor deze beurt is 315 euro. Bij mij dus 538.
C4P 1.6 HDIF EB6V ambiance gris fer
C3 pluriel 1.6 HDI Dolce Vita (!)
[wat bedoelen ze met schuren van de remblokken???
voor die 110 euro had je ook nieuwe
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Tsja… persoonlijk zou ik denken dat vervangen sneller, beter en goedkoper is. Maar ik heb geen verstand van nieuwerwetse wagens…
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Lijkt me trouwens helamaal geen te hoge prijs, zoals de topictitel dat wel doet vermoeden.
Best een hoop geld inderdaad, maar dat kost het gewoon.
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
110€ excl. voor het schuren?
Daar heb je nieuwe OEM blokken voor en achter voor, incl..
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Dat betekent dus dat je geen nieuwe remblokken nodig had maar wel een schuurbeurtje ?
Typisch gevalletje van de rekening spekken volgens mij, remblokken schuren, indeed….....Schuren ze niet genoeg tegen die schijven ?
Ik kan het mis hebben, maar volgens mij word je in de maling genomen.
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Taco schreef:ik wou morgen de garage om uitleg vragen. de lijst werkzaamheden klopt met de lijst in het citroen-foldertje over onderhoudstarieven. Alleen het schuren van de remblokken was extra en kost 110 ex BTW. Wanneer is dat nodig, weet iemand dat? De officiele totaalprijs voor deze beurt is 315 euro. Bij mij dus 538.
Je rekensommetje klopt dan ook niet, je betaalt dik 200 euro meer voor iets wat niet meer dan 130 extra zou moeten kosten…
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Daan88 schreef:Lijkt me trouwens helamaal geen te hoge prijs, zoals de topictitel dat wel doet vermoeden.
Best een hoop geld inderdaad, maar dat kost het gewoon.
In ouwerwetse guldens zou ik al mijn bedenkingen gehad hebben…..
Ik kan me niet voorstellen wat ze mogelijkerwijs gedaan hebben om tot dit bedrag te komen, echt niet. Maar ja, 48 euro voor 4 liter, dan hebben ze er wel kwaliteit ingegooid, iets van vloeibaar goud of zo..
Ik denk dat er bedoelt wordt dat ze de remmen voor en achter gangbaar gemaakt hebben. Dit is verstandig om minstens 1 keer in de 2 jaar te doen of als de wielen dus te zwaar gaan draaien (te veel klemmen van de blokken in de klauw).
Als dit niet gedaan wordt krijg je in het ergste geval een “verbrande” klauw en idem schijven en blokken.
Hadden ze misschien wel eerst even moeten overleggen.
Totaal aantal Berichten: 15702
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Als je het niet eens bent met de rekening, zou je dan eens niet eerst om wat opheldering gaan vragen bij degene die je die rekening heeft gepresenteerd in plaats van hier te vissen naar medestanders die op basis van nul info moeten roepen dat die garage een oplichter is… (sorry, ben een beetje kort van stof vanochtend, maar het is toch waar zeker)
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Voor wat betreft de prijzen van die filters: het brandstoffilter is duur. Prijzen liggen tussen de 56 en 94 euro….
Tja, mijn ervaring met de Xantia, de ZX en de 205 was dat als je niets had een kleine beurt in de buurt van de 100 (150 i.g.v. dealer) en de grote beurt in de buurt van de 400 (500 i.g.v. dealer) euro lag.
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
graddus schreef:Als je het niet eens bent met de rekening, zou je dan eens niet eerst om wat opheldering gaan vragen bij degene die je die rekening heeft gepresenteerd in plaats van hier te vissen naar medestanders die op basis van nul info moeten roepen dat die garage een oplichter is… (sorry, ben een beetje kort van stof vanochtend, maar het is toch waar zeker)
Nou, nou, heeft er iemand iets geroepen van oplichter ? Vissen naar medestanders ? Hij vraagt gewoon om een mening, en de een vind het normaal en de ander vind het een beetje duur, that’s all…Forum dus.
Totaal aantal Berichten: 43291
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
ambijajance schreef:Nou, nou, heeft er iemand iets geroepen van oplichter ?
Degene die het hier over oplichting heeft dat ben jij dus gewoon zelf hé:
Lees je even mee?
ambijajance schreef:Dat betekent dus dat je geen nieuwe remblokken nodig had maar wel een schuurbeurtje ?
Typisch gevalletje van de rekening spekken volgens mij, remblokken schuren, indeed….....Schuren ze niet genoeg tegen die schijven ?
Ik kan het mis hebben, maar volgens mij word je in de maling genomen.
Over stemmingmakerij gesproken…..
ambijajance schreef:
Je rekensommetje klopt dan ook niet, je betaalt dik 200 euro meer voor iets wat niet meer dan 130 extra zou moeten kosten…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste