Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
het stuur uit mijn 16V is behoorlijk gaar, dus wil er een ander stuur inzetten. Nou heb ik op Mplaats een Volcane stuur gevonden, hopenlijk met zo’n gaaf rood biesje!
Maarrr, past deze zomaar op mijn 16v? Ik neem aan van wel?
En heb ook nog een ander, exact hetzelfde stuur als het mijne gevonden, maar dan in een 1.8i Furio. Neem aan dat deze, omdat ie aan het zicht gelijk is aan de mijne, ook zonder problemen moet passen?
Greets,
S
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
al die sturen passen op de zx, model maakt niet uit.
Het stuur met de rode bies komt ws uit een vulcane..
Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 27-03-2006
- Xantia 1.8i 16v
Re: stuur zx
majestic3jay schreef:het stuur uit mijn 16V is behoorlijk gaar, dus wil er een ander stuur inzetten. Nou heb ik op Mplaats een Volcane stuur gevonden, hopenlijk met zo’n gaaf rood biesje!
Maarrr, past deze zomaar op mijn 16v? Ik neem aan van wel?
En heb ook nog een ander, exact hetzelfde stuur als het mijne gevonden, maar dan in een 1.8i Furio. Neem aan dat deze, omdat ie aan het zicht gelijk is aan de mijne, ook zonder problemen moet passen?
Greets,S
De volcane sturen ( oudere serie) zijn het zelfde als de sturen van de 16V
Alle sturen zonderairtbag zijn uitwisselbaar
Greetz Ruud
Vroeger had ik een ZX Spectrum en een ZX 1.9D break, nu een xantia
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
inhouden
Nog ander probleempje:
Motor houdt in bij 4000 toeren! Als ik het gaspedaal diep indruk, vanaf een normale 2000 toeren, en doortrap in de 2e, 3e of 4e versnelling dan houdt de motor erg in, en komt met schokjes uiteindelijk wel over een soort van dood punt! Afslaan doet ie niet, onregelmatig lopen ook niet! Dus ik denk aan verstopte injectoren, of een stel bougiekabels die in de war zijn!
Wat denken jullie?
Grt
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
Kan allemaal ja,mss is het ook je vacuumsysteem (potjes lek) Het klinkt wel bekend ja Maar ik hou dit topic wel in de gaten voor evt oplossing.
CITROEN is a way of lifestyle
Auto’s in bezit: Citroen zx 16v
Peugeot 106 xsi RIP
Fiat seicento sporting staat alweer een tijdje op de stoep
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
peije1979 schreef:Kan allemaal ja,mss is het ook je vacuumsysteem (potjes lek) Het klinkt wel bekend ja Maar ik hou dit topic wel in de gaten voor evt oplossing.
Idd.. ACAV zou t ook kunnen zijn, zeker ook omdat die precies ‘‘inslaan’’ op het punt waar die nu moeilijk doet. Maar het leuke is dus dat die potjes reeds vervangen zijn… En met bijna 180dkm op de teller, terwijl het er niet langer dan 30k inzit… Leek me dat in eerste instantie niet het probleem.
Maar ja… Nu begin ik te twijfelen.. Ontsteking is het iig. niet. Wellicht nog een slecht contact van de benzine motor, maar dat was het dan ook wel… Pff. Ik zou bijna een moord doen om eens een superdupermega ervaren 16v rijder in de mijne te laten rijden.. Mijn motorsteunen zijn er ook al aan waarschijnlijk…
Gr
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
Ik herken het idd,ik heb zo’n twee maanden terug ook nieuwe vacuumpotjes op gekregen.En ik kan zeggen dat het er niet beter op geworden is met (stotteren,hikken op de 3 a4000 toeren).Heb jij de slangetjes ook al gecontroleert op vacuum?Dmv een vacuum meter.Evt zijn je slangetjes lek.
CITROEN is a way of lifestyle
Auto’s in bezit: Citroen zx 16v
Peugeot 106 xsi RIP
Fiat seicento sporting staat alweer een tijdje op de stoep
Het vreemde hiervan is dat toen mijn potjes kapot waren,en ik ze losgekoppelt had.En daarna de kleppen constant open had gezet dmv een tyripje.het stotteren wel over was.Dan zou je zeggen dat het wel iets te maken heeft met je AVAC systeem.Altans naar mijn beredenering
CITROEN is a way of lifestyle
Auto’s in bezit: Citroen zx 16v
Peugeot 106 xsi RIP
Fiat seicento sporting staat alweer een tijdje op de stoep
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
ZX-Cruiser schreef:Kapotte ACAV gaat ie niet van stottern afaik. Je mist dan gewoon powerrrr. En pas boven de 5000RPM doet de ACAV weer iets. Dus 4000 is wat anders.
Bougiekabels zitten er niet op want je bobine zit direct op de bougie. Trek ze alle 4 eens los, en meet of de weerstand dus 0.5 en 1 ohm zit. Als het hoger is heb je een kapotte te pakken. Dingen zijn redelijk gevoelig om stuk te gaan.
Denk verder aan je benzinetoevoer, heb ik zelf veel probs mee gehad, door een lekke vulpijp waardoor er zooi in je tank komt.
Ik ga ze doormeten! Enneuh.. benzine toevoer… die verdacht ik ook al. Het probleem doet zich soms wel voor, en soms niet. Bij gelijke omstandigheden uiteraard. Zou dit dan nog wel kunnen, als de klacht ‘‘bobine stuk’’ is?
Ik ga eerst eens wat injectie reiniger proberen… Dan contactpunten van benzine motor reinigen. En dan wat bobine’s doormeten. Thanks.
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
ZX-Cruiser schreef:Contactpunten ? heeft ie ook niet Zit geen rotor op.
Ik denk niet dat je bobines stuk zijn, maar het zou toch kunnen. Heb er 2 stuk gehad in al die tijd, en die ene was bijna niet te merken, de andere ging de auto best lomp van bokken..
Vandaag tankje volgegooid. Is nu over! Vandaar verdenk ik nu…. Ofwel de vulpijp (ik had hem vorige tankbeurt extreem volgegooid, dus wellicht wat vuil de tank in gelopen).
Ofwel de sproeiertjes. Ik ga bij de volgende tankbeurt (tank = nu halfleeg) die injectie reiniger erbij gooien. Dan moet het over zijn.
Iets anders: het wreed moeilijk lopen, en zelfs afslaan van de motor indien deze is warmgereden en vervolgens binnen een korte tijd _10min_ herstart word… Dit is een bekende kwaal… Maar waar ligt de oorzaak? Het lijkt wel alsof ik de benzine motor nl. niet meer hoor tijdens dat moeizame lopen…
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
Ik hoor nooit geen benzinemotor. Zou dat misschien je probleem kunnen wezen?
Jos van der Voort
Benzinemotor die je niet hoort? Dat wil zeggen dat ‘ie niet start, of dat je diesel rijdt.
Brandstofpomp neem ik aan?
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
ZX-Cruiser schreef:
Nouja dat kan tijdelijk helpen. Bij mij was het pas echt over met de benzineproblemen toen ik de tank schoongemaakt had.
En je had weer eens gelijk . Probleem is weer terug. Sterker nu. Het probleem begint soms bij 3000RPM, soms 4000. Soms houd ‘ie maar heel even in, soms bokt ie zo erg dat ik maar doorschakel uit angst om wat te slopen…
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
ZX-Cruiser schreef:Bobines al gemeten? Zwaar bokken neigt toch weer naar bobines.
Eerst even digitale multimeter halen, heb nu alleen analoge schiet niet op dus
—
Maar ben toch van mening dat wanneer de bobines stuk zijn, je dit volgens een consistent patroon zou moeten merken aan de motor. (?)
Zoals ik het probleem nu ervaar, is het LANG niet elke keer als ik het gas indruk, zo erg dat ie stottert. Soms merk je een klein schokje, soms bokt ‘ie als een malle.
Als je tussen die aantallen RPM rijdt, vanuit een opbouwende snelheid, merk je het dus geregeld. Rij je met afnemende snelheid (incl terugschakelen) dan merk je het niet. Ook met een constante RPMs tussen de 3.000 en 4.000 merk je geen schokkerig gedrag. Het probleem lijkt te verdwijnen als je heeeel langzaam gas bijgeeft.
Het probleem lijkt zich dus alleen voor te doen bij een (extra) toevoer van brandstof… Al twijfel ik aan mezelf.
Hopenlijk heb ik met deze beredenatie het probleem enigzins verplaatst naar de aanvoer van brandstof (benzine filter, injectors, vuil in de tank, benzine motor)
Ik sta open voor elke weerlegging van het bovenstaande
Thanks voor al het meedenken!
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
majestic3jay schreef:ZX-Cruiser schreef:Bobines al gemeten? Zwaar bokken neigt toch weer naar bobines.
Eerst even digitale multimeter halen, heb nu alleen analoge schiet niet op dus
—Maar ben toch van mening dat wanneer de bobines stuk zijn, je dit volgens een consistent patroon zou moeten merken aan de motor. (?)
Zoals ik het probleem nu ervaar, is het LANG niet elke keer als ik het gas indruk, zo erg dat ie stottert. Soms merk je een klein schokje, soms bokt ‘ie als een malle.
Als je tussen die aantallen RPM rijdt, vanuit een opbouwende snelheid, merk je het dus geregeld. Rij je met afnemende snelheid (incl terugschakelen) dan merk je het niet. Ook met een constante RPMs tussen de 3.000 en 4.000 merk je geen schokkerig gedrag. Het probleem lijkt te verdwijnen als je heeeel langzaam gas bijgeeft.
Het probleem lijkt zich dus alleen voor te doen bij een (extra) toevoer van brandstof… Al twijfel ik aan mezelf.
Hopenlijk heb ik met deze beredenatie het probleem enigzins verplaatst naar de aanvoer van brandstof (benzine filter, injectors, vuil in de tank, benzine pomp)
Ik sta open voor elke weerlegging van het bovenstaande
Thanks voor al het meedenken!
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
loopt ie niet op 3 poten? had ik ook nl, nieuwe bougies, probleem was gefixed, of de bobine’s zaten niet goed vast…mn klemmetjes waren ook rot namelijk…
ZX 16v(1994) - Total loss
CitroPolo(1986) - verkocht
BX RE (19??) - van mn broer te leen.
Saxo 1.6i VTR (1997) - Dagelijks vervoer(vanaf morgen!)