Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Ja, erg jammer dat ze dat hebben gedaan. Was echt nergens voor nodig.
Ik ben er nog niet over uit welke kleur het wordt. Het originele grijs is best mooi maar gebroken wit of zilver staat ook niet verkeerd bij Geesk.
Suggesties zijn natuurlijk welkom.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Ik vond witte velgen op een witte GSA anders érg mooi staan hoor!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Dit was net te wit naar mijn mening. Eendvelg kleur is ook mooi of de zelfde kleur wit als de lak. Dat standaard velgen zilver vind ik wat te “makkelijk” origineel grijs is ook erg mooi. Het is heel iets metallic als je heel goed kijkt.
My other car is a broomstick.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Mooi lichtgrijs zou ik erop doen.
Citroen!
waterman771 schreef:Wacht maar eens tot het regent, dan wil je na michelins nooit meer anders
lol. Ik heb juist na een paar fikse buien besloten mijn setje Michelins (nog prima profiel overigens) eraf te gooien en die 185er Dunlops (mijn fav) eronder te zetten. Iemand anders is nu wel gelukkig met die Michi’s, ieder z’n ding dus .
Died
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Geen bandendiscussie hier a.u.b. daar zijn andere draadjes voor.
Ik twijfel nog tussen origineel licht grijs (de kleur die onder het wit vandaan is gekomen) en gebroken wit (de kleur van Geesk’)...
En ik denk trouwens dat ik gewoon de banden + ventiel af ga plakken, de loodjes er af haal en daarna ga spuiten.
Zo iets?
1. schuren
2. ontvetten
3. grondlaag spuiten
4. ontvetten
5. 3 laagjes met de uiteindelijke kleur spuiten
5. Polijsten
6. Ontvetten
7. Afdekken met een laagje blanke lak
Waar zouden jullie de spuitverf halen trouwens? Welk merk is goed?
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
ik zou denk ik tussen 3 en 4 nog een keer schuren met het fijnste schuurpapier voor een strak resultaat.
My other car is a broomstick.
Volgens mij moet je nooit polisten voor het aanbrengen van een laag (blanke) lak. Van polijsten wordt een oppervlak glad en op een glad oppervlak hecht lak niet/minder goed. Als ik jou was zou ik pas polijsten na de allerlaatste laklaag.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Hmmz, nu ik de laatste paar keren met wat meer lading achterin rijd merk ik dat de vering achter niet bepaald optimaal meer is. Met een kilo of 40 in de koffer is de veerslag nog maar een cm of 20. Zonder lading is het ook niet echt geweldig. Met passagiers erbij is het nog niet zo dat in de rubbers ligt te stuiteren maar het wordt duidelijk wel tijd om de bolletjes eens te vervangen of te laten vullen. Tegelijk een mooie gelegenheid om de LHM te vervangen en even te spoelen.
Als ik in het boekje lees dan is de procedure idem aan die bij een bx. Maar als ik onder de auto kijk lijkt de bol ‘opgesloten’ te zitten in het subframe. Wordt dat geen ingewikkeld gedoe? Er is hier vast wel iemand die mij kan verwijzen naar een bestaand draadje hierover of zelf kan/wil uitleggen hoe het precies zit.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Heb je een vraagbaak van Olijslager? Daar staat het duidelijk in beschreven. Uit mijn hoofd moet je in ieder geval de druk er af laten (duh), de zuistang uit de veercilinder halen door eerst de het stootrubber te verwijderen zodat de cilinder kan schuiven, op deze manier kan je of de hele cilinder er uit halen of alleen de bol. Is net genoeg ruimte voor.
Ik zal vast van alles vergeten, dit is het beste wat ik je uit het hoofd kan vertellen
Ik moet er binnenkort ook aan geloven. Ben benieuwd of het echt zo simpel is…
My other car is a broomstick.
Achter steunen GS(A)‘s op de bollen zelf. Hoe het exact moet weet ik niet, maar je moet de achterkant wel met de wielen van de grond zien te krijgen.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Midfriesland schreef:Waar zouden jullie de spuitverf halen trouwens? Welk merk is goed?
Bel eens even met schadehersteller/spuiter Midfriesland (geen geintje) in Oldeboarn! Ze zijn goed en niet duur.
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Er is al het een en ander over geschreven, bijvoorbeeld hier:
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=186612&postdays=0&postorder=asc&start=195
Inclusief een beschrijving van Boogaard.
Ik heb de veercylinder wel verwijderd om de bollen te kunnen vervangen. Alles ruim van tevoren dik in de kruipolie gezet en laten weken en dan gaat het wel.
Een brug is wel erg handig voor dit klusje!
Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Die bollen is dan iets voor later. Ze veert nog niet als een plank maar ‘t staat beslist wel op het wensenlijstje.
Gisteren en vandaag even bezig geweest met de velgjes. Eentje heeft nu een vijftal lagen witte spuitlak en dat ziet er eigenlijk best goed uit voor dat het in eerste instantie als proef bedoeld was. Ik denk dat ik die nog even ga polijsten en dan mooi zo laat. Of de andere drie moeten echt significant mooier worden…
Kleurvergelijking:
Twee plaatjes van de nieuw gespoten velg naast een velg in de oude toestand:
Hopelijk zien jullie het verschil.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Welke velg is nu de gespoten velg?
Citroen!