1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
Autodiagnoselampje brandt opeens niet meer
Matthijs2006
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2276
Geregistreerd: 05-11-2006

Gepost: 12 maart 2008 02:36 AM

Ik heb een volgend probleem: mijn motormanagementlampje / autodiagnoselampje brandt opeens nadat ik de motor start.

Ik kan dus wel nog starten, zij het enorm lastig (was al het geval), maar daarna blijft dat oranje motorblok-lampje dus branden.

Heb al een gezocht op internet en CiFo…het kan veel zijn.

Ik kwam de brandstoftoevoer tegen, benzinepomp. In een ander topic BDP-sensor. Ergens anders gaspedaal-/rempedaal-sensor. Of een kapotte katalysator? Even de computer uitlezen maar. Ik kan hier niet mee rijden neem ik aan, met dit lampje aan?

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 12 maart 2008 02:45 AM
  [ # 1 ]

Als ze het verder goed doet wel hoor, het is idd wel fijn om uit te vinden wat er mis is.
Heb je al alle contakten en stekker verbindingen nagelopen en even naar je accu polen gekeken??

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
Matthijs2006
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2276
Geregistreerd: 05-11-2006

Gepost: 12 maart 2008 02:49 AM
  [ # 2 ]

Alle contacten en stekkerverbindingen? Uhh…dat zijn er nogal veel denk ik…waar zal ik beginnen?

Wat zou ik aan aan mijn accupolen kunnen doen, ik bedoel: wat kan men daar fout aan doen? Ik heb vanmiddag een accu in die auto gezet, kan ik iets niet goed gedaan hebben?  Confused:

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 12 maart 2008 02:54 AM
  [ # 3 ]

Als ‘ie al verschrikkelijk slecht start mischien de moeite waard om in die richting wat te zoeken ?  Brandstof of ontsteking probleem ?
Ik heb ooit dat lampje brandend gehad toen er wat mis was met mijn Lambdasensor (stekkers) maar daar heb jij niks aan.

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 12 maart 2008 02:55 AM
  [ # 4 ]

Loop dat idd nog even na, wat je wel gedaan hebt hier mee is dat je de ECU even buiten gebruik hebt gezet, met andere woorden gereset!!
Hoe ben je te werk gegaan!?

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
Matthijs2006
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2276
Geregistreerd: 05-11-2006

Gepost: 12 maart 2008 03:04 AM
  [ # 5 ]

Hoe bedoel je Wes?
Ik heb vanmiddag een accu in de XM gezet, gestart (belabberd, dat wel), niks aan de hand verder. Motor liep goed. Beetje naar Arnhem gereden en weer terug. Geen problemen gehad.
Vanavond startte ik hem weer (nu helemaal belabberd…) en dat lampje gaat direct branden…

Volgens het instructieboekje (geen heilig document, maar toch) is er dan iets aan de hand met ontsteking of injectie. Misschien is bij mij de brandstoftoevoer gewoon niet in orde, zoals ambijajance zegt?

Edit: Ik begrijp dat ik de ECU heb gereset doordat er lange tijd geen accu in die auto zat, langer dan 10 seconden in ieder geval.  Smile  Maar dat feit mag toch geen autodiagnoselampje laten branden als gevolg?

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 12 maart 2008 03:22 AM
  [ # 6 ]

Probeer ff bij een dealer te komen en laat ‘m uitlezen…

Profiel  
 
Matthijs2006
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2276
Geregistreerd: 05-11-2006

Gepost: 12 maart 2008 03:28 AM
  [ # 7 ]

Tja, moet ik eerst weten of ik wel mag rijden met zo’n brandend lampje…

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 12 maart 2008 09:19 AM
  [ # 8 ]

Natuurlijk mag je ermee rijden. Waarom knutsel je niet even een uitleesdraadje in elkaar? Dan kun je ‘m zelf uitlezen en resetten. Dat geeft in elk geval al een richting aan waarin je moet denken.

Dat lampje geeft aan dat een (of meerdere) van de sensoren die het motormanagement aanstuurt een onverwachte waarde krijgt. Dat kan bijvoorbeeld omdat de sensor zelf stuk is, maar ook omdat er ergens iets anders mis is.

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 12 maart 2008 11:13 AM
  [ # 9 ]

ik doe ff de aanname dat als het zwaar crisis in het vooronder zou zijn je een STOP signaal zou krijgen…

maar goed soms is het stopteken maar een kilometertje verder he Confused

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 12 maart 2008 12:09 PM
  [ # 10 ]
gompy58 schreef:

ik doe ff de aanname dat als het zwaar crisis in het vooronder zou zijn je een STOP signaal zou krijgen…

maar goed soms is het stopteken maar een kilometertje verder he Confused

Ja, en soms gaat het diagnose lampje ook maar weer zomaar uit. Maar aangezien er startproblemen zijn, zal het probleem daar wel liggen.

Profiel  
 
Jan-hendrik
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 11-03-2007

Gepost: 12 maart 2008 12:56 PM
  [ # 11 ]

Ontstekingsmodule is vaak de schuldige. Of verstopt brandstoffilter of volkomen versleten bougies. Die laatste zijn wat lastig te vervangen op de 24 klepper; iig die van mij Sad

Aanvulling:
Oh, ja, ik zie het nu. Als jouw V6-24 van ‘98 is dan is dat ook de 60 graden motor en vervangen van de sparkies is een ‘major pain in the ass’ depressed

Ik heb het al eens eerder gesuggereerd, het zou enorm handig zijn als lezers op dit forum bij ieder bericht konden zien over welke type XM het gaat, bouwjaar, Orga nummer. Deze info kan makkelijk geplakt worden, automatisch, onder je verhaaltje.

2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6502
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 12 maart 2008 01:16 PM
  [ # 12 ]

De XM is van 1991.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
Jan-hendrik
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 11-03-2007

Gepost: 12 maart 2008 01:19 PM
  [ # 13 ]
Mulder schreef:

De XM is van 1991.

Over wiens XM gaat het nu eigenlijk? huh
Ik heb een en ander zeker niet goed gelezen . . .  stupid
Ach, ja. Even klikken op de link links van de berichten, en zie daar, de gewenste info Surprisedops:
Maar toch, dat Orga nummer graag Laughing

2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569

Profiel  
 
Jan-hendrik
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 11-03-2007

Gepost: 12 maart 2008 01:32 PM
  [ # 14 ]


Dit is hem dan, nietwaar? De ontstekingsmodule en de bobine zitten net links van de accu aan de accubak. Alle aansluitingen daar in orde Confused:

2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 12 maart 2008 01:55 PM
  [ # 15 ]

Zeg, om je ecu uit te lezen is er nou juist zo’n mooi kastje gemaakt! Daar kan je even snel de ecu mee uitlezen, resetten en als het nodig is daarna alsnog naar een garage gaan om het euvel te verhelpen. De keren dat ik een foutmelding kreeg omdat er vuil op een sensor zat zinj niet op 1 hand te tellen…

Je hebt bovendien al zo’n kastje, dus inpluggen en uitlezen.

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook