Kreeg gisteravond een paniektelefoontje van m’n schoonvader die met mijn BX Deauville rijdt: Help, de BX schakelt niet meer!! Alleen de 3e versnelling doet het nog. Zo ben ik dus maar naar huis gesukkeld!!!
Nadat ik hem gezegd had dat alles wel weer goed zou komen ben ik vanmorgen maar eens gaan kijken. En jawel, mijn vermoeden werd al snel bevestigd. Het scharnierpunt van een van de schakelstangen op het stuurhuis was uitgelubberd en daardoor dus losgeschoten. Dit was schijnbaar al eens eerder gebeurt, want om de schakelstang hing nog een gebroken tie-wrap (of hoe je dit woord ook mag schrijven).
Eerst maar eens voor gezorgd dat het scharnierpunt weer op z’n plaats zat en daarna maar met 2 tie-wraps weer vastgezet. Het zit nu weer prima en de Deauville schakelt weer heerlijk licht.
Zal nu maar eens links en rechts kijken om een andere, goede schakelstang te scoren. Deze oplossing blijft in ieder geval wel weer een hele tijd zitten.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Dit heb ik ook gehad met mijn Deauville, precies op dat punt. Een tijdje provisorisch gefixt, maar dan schoot ie nog wel eens los. Dat gebeurde overigens alleen als er een vriend van me in reed die de pook met harde hand bediende.
B_iks schreef:Dit heb ik ook gehad met mijn Deauville, precies op dat punt. Een tijdje provisorisch gefixt, maar dan schoot ie nog wel eens los. Dat gebeurde overigens alleen als er een vriend van me in reed die de pook met harde hand bediende.
Inderdaad, rustig schakelen, en met beleid, is toch de beste remedie.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.