Progress achterklep vervangen
Jf
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 594

- Evasion 2.0i
Gepost: 13 maart 2008 02:30 PM

Hallo

Is het makkelijk om een achterklep van een 91ér progress te vervangen??

Heb lopen te zoeken maar kan niets vinden…
heb ook gekeken naar de aansluiting maar heb geen idee hoe ik hem bij het dak eruit kan wippen…

Ik zoek ook nog een mooie muisgrijze achterklep met leuke spoiler trouwens….

Als het m te veel werk is ga ik er met een spuitbus overheen want ik krijg dw lijmresten niet er vanaf. De gaatjes heb ik al dichtgemaakt en de spoiler is ook niet echt mooi. Zo een standaard zwarte,,,

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 13 maart 2008 02:50 PM
  [ # 1 ]

MEt een klein inbussleuteltje kun je de pennetjes uit het scharnier meppen, verder hoef je dan alleen de kabels los te halen (alhoewel ik dat eigenlijk voor het loshalen van de scharniertjes zou doen)
Magoe, sleuteltje tegen het pennetje zetten en met een klein hamertje voorzichtig de pennetjes lostikken. Het is wel handig als er iemand bij is die de klep vasthoudt. de gasveren kun je gewoon losklikken.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 13 maart 2008 03:10 PM
  [ # 2 ]

Ja, bij het losklikken van die gasveren is het handig je even te realiseren dat de klep daarna echt als een baksteen naar beneden valt. Pas dus op voor je vingers, hoofd, of de klep als die heel moest blijven.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2198

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 13 maart 2008 03:37 PM
  [ # 3 ]

Ik heb laatst ook m’n achterklep met spoiler omgeruild voor eentje zonder. En toevallig is die mét spoiler grijs. Wat voor één zoek je precies? Heb het echter niet erg handig gedaan, ik deed weer eens wat te snel en heb de draden gewoon doorgeknipt en bij de ander weer vastgesoldeerd Surprisedops::), terwijl het ook wat netter kan. Ik heb eerst de gasveren eruit gehaald en de klep ondersteund dmv. een stuk hout, en toen de pennen uit het scharnier geslagen. Opzich wel te doen in je eentje.

Profiel  

stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2230

Gepost: 13 maart 2008 05:15 PM
  [ # 4 ]

met z’n 2en wel aan te raden.

maakt het echt een stuk eenvoudiger.

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  

Jf
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 594

- Evasion 2.0i
Gepost: 22 april 2008 11:36 PM
  [ # 5 ]

...

Wie in de buurt heeft er een goede liggen,kleur muisgrijs….
en heeft tijd en zin omhet ding samen erop te zetten…

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook