:
Weet er soms iemand of de standaard radio die in de C4GP zit een external mute ingang heeft ?
Externe carkits bieden dit signaal aan maar ik vind hem niet terug op de radio. (ook niet op de door de externe carkit voorziene posities Ext Mute 1, Ext Mute 2 en ext Mute 3)
Het werkt voor de rest wel want als je telefoneert, wordt het radiosignaal we onderbroken maar blijft de radio verderspelen zonder dat er speakers op zijn aangesloten en ik vraag me af of dat niet schadelijk kan zijn voor de versterker in de radio.
En viel het jullie ook op dat als je belt (en dus de radiosignalen onderbroken zijn) het akoestisch signaal van de parkeersensoren ook niet meer werkt (komt uit de achterste speakers)
Ach ja de kans dat ik bel en achteruitrij waar ik de sensoren nodig heb is heel klein maar aan de andere kant is het wel belangrijk het te weten zodat je dat geval niet op de piep wacht tot het al te laat is
zo uit het hoofd denk ik op pen 14.
Klopt, externe mute voor je carkit moet aangesloten worden op pin 14 van de RD4 radio.
Dank jullie wel !!
Ben het direkt gaan testen en jullie hebben gelijk. Pin 14 is de external mute ingang.
Nu nog het signaal inverteren want nu blijkt dat de radio in mute gaat als ik niet bel en wil spelen als ik ga bellen
Dus voorlopig nog afgekoppeld gelaten maar dit krijg ik wel in orde.
Thanks again
Ik heb me vandaag even beziggehouden met bovenstaand fenomeen.
De Parrot carkit heeft een mute uitgang die actief hoog is,
De RD4 radio heeft een mute ingang op pin 14 die actief laag is.
Ik heb het signaal van de CK geinverteerd en ‘t werkt prima zo.
Voor zij die er misschien iets aan hebben, ik gebruikte geen relais maar een gewone klassieke zelfgebouwde inverterschakeling met NPN transistor, klein en bedrijfszeker, netjes verwerkt in de Parrot verloopkabel.
Het sluit allemaal wel snel en makkelijk aan maar we kunnen toch niet van volledige compatibiliteit spreken voor wat betreft de aansluitsets die Parrot aanbiedt voor in dit geval Citroen.
Samengevat: de ‘afwijkingen’ op de verloopkabelset :
1) Mute verkeerd (3 mogelijkheden 3x mis) (moet dus pin 14 zijn)
2) Spanning na contact niet beschikbaar op de voorziene pin
Groeten
Ronny
Welke parrot carkit heb je dan als ik vragen mag?
Tuurlijk, Ik heb de CK3100 LCD van Parrot.
Ik ken niet het typenummer van de aansluitkabelset maar komt wel van bij de citroengarage.