1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
wat is mijn XM waard
Citroage
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 18-04-2007

Gepost: 15 maart 2008 10:05 PM

Na te hebben gekeken op de diverse sites ben ik niets wijzer geworden. Auto’s ouder dan bijvoorbeeld 1999 worden niet eens behandeld. De eerlijke sites zeggen vergelijk de auto op de occasionsites.
Maar als je de telegraaf, marktplaats etc sites bekijkt dan zit er soms bij gelijke type en kilometerstand zo maar 2 tot wel 3 duizend euro verschil.
Tja wat is dan je XM waard, wat een gek er voor geeft gaat natuurlijk altijd op.
Maar wat is nu de waarde (behalve het gevoel want dat is niet uit te drukken natuurllijk)
Wat is nu mijn XM 12D SX 1996 Kmst. 400.000 in prima conditie zowel mechanisch als uiterlijk met apk t/m jan 2009 waard volgens jullie? Onderhoud altijd goed geweest, distr nog goed voor 30.000km.
Ben benieuwd naar de reacties en bijbehorende prijzen.
groet,
Age

Profiel  
 
www.citrofiel.tk
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 640
Geregistreerd: 30-03-2006

Gepost: 16 maart 2008 12:24 AM
  [ # 1 ]

Mensen kicken op opties vaak heb ik het idee, of misschien ikzelf wel haha.
Dus vraag is, zit er airco of clima op, zit er cruisecontrol in, zit er uberhaupt wat op.

Belangrijk is dat je hem goed en duidelijk aanbiedt op o.a. MP.
Dus met goede foto’s en een duidelijke omschrijving van de auto en zeker APK en onderhoud vermelden.

Persoonlijk zou ik zeggen voor een 96er met 4 ton €1500, maar misschien voel je je dan beledigd…
Probleem met jou type is ook dat het geen Turbo is…

Hoop dat je hier wat aan hebt. Wil je best helpen met de auto aanbieden op diverse sites eventueel.

Hans Arrow

BX DIGIT 1985, C35 2.2D 1979, CX 2.5RI Familiale 1986, C2 1.4VTR en voor dagelijks een C6 3.0D V6 2012.

http://www.citrofiel.tk

Profiel  
 
Citroage
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 18-04-2007

Gepost: 16 maart 2008 12:58 AM
  [ # 2 ]

Hoi hans,
ook ik kick op allerlei speeltjes maar huil als deze stuk zijn. Deze XM is een barre, zonder opsmuk en oerbetrouwbaar. Niet snel maar je komt er wel.
Verkopen wil ik hem nog niet want het gaat zeker nog een ton mee.
Goedkoper (behalve de wegenbelasting) kun je niet rijden. Maar ik ben wel benieuwd naar een eventuele waarde.
Ik heb deze XM in begin zomer 2007 gekocht voor €1750, dus zou nu 1500 een goede prijs zijn volgens mij. Maar 96 er diesels, turbo of geen vind je weinig en zijn dan vaak duurder op bijvoorbeeld MP.
Hartstikke aardig aanbod van je voor het eventueel verkopen, mischien kom ik daar nog eens op terug. Een goed bod bijvoorbeeld moet je natuurlijk altijd goed overwegen maar je moet dan ook weer een andere kopen en dan weet je vaak niet wat je hebt. Nu wel.
Maar laten we ook nog eens zien wat anderen te melden hebben zodat we ook voor anderen een beetje richtlijnen kunnen krijgen voor wat je XM nu waard is. Altijd handig lijkt mij.
Dus citroforummers kom maar op met jullie kennis van zaken ook wat betreft andere modellen.
Groet,
Age

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3215
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 16 maart 2008 07:12 PM
  [ # 3 ]

Een 2.1D uit ‘96 is een serie 2, daarmee een kilo of 50 zwaarder dan de serie 1 met dit blok, waardoor ie net binnen dezelfde wegenbelastinggroep valt als een 2.1TD. Dat is minpunt 1. Daarnaast wordt door god en iedereen geroepen dat de 2.1D niet vooruit komt. Los van het feit dat de meesten niet uit eigen ervaring spreken maar alleen maar napapegaaien, creeert het wel een negatieve naam voor dit motorbloktype. Vervolgens heb jij dan ook nog eens 4 ton op de teller en een simpele uitvoering, wat de waarde ook niet doet stijgen, naast het feit dat een XM sowieso geen kont waard is. Alles bij elkaar opgeteld heeft je dame een marktwaarde van hooguit €700. M’n vorige 2.1D heb ik ook met 4 ton gekocht en dat was voor €325. Die was dan een paar jaartjes ouder en links en rechts misschien niet helemaal optimaal, maar dat maakt geen €1200 verschil. Persoonlijk ben ik van mening dat je een forse som hebt betaald voor je XM.

Animal triste post coitum

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 16 maart 2008 07:18 PM
  [ # 4 ]

Helaas moet ik me geheel aansluiten bij het eerdere bericht van Serge. Een 2.1D met een kilometerstand zoals die van jou, brengt in de regel geen 1000 euro op. Mijn handels ervaringen van de afgelopen jaren hebben dit bevestigd..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Citroage
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 18-04-2007

Gepost: 16 maart 2008 10:22 PM
  [ # 5 ]

haha met jullie praat ik niet meer (grapje Very Happy )

Bedankt voor julllie mening want die stel ik op prijs en beschouw ik ook als betrouwbaar gezien jullie kennis over de XM.

Maar dit is wel wat ik bedoel, je weet gewoon niet wat je als prijs voor je XM moet vragen of betalen.
Conclusie men vraagt maar wat als je de prijzen op citromarkt, MP en autotelegraaf ziet.
De meesten van ons rijden dan dus ook in een XM die veel minder waard is dan het gevoel dat je er bij hebt of waarvoor je deze hebt aangeschaft.
Toch blij om XM te rijden en ik blijf natuiurlijk altijd op de uitkijk naar een jongere met minder km.
Maar ik zal ook bij het zien van een geschikte XM het forum vragen wat men er van vindt
Ik weet nu ook wat ik zal gaan bieden in het begin, ongeveer 40% van de aangeboden prijs en eindig zeker niet hoger niet hoger dan 60%.
Ligt dat dan een beetje in de lijn van de waarde?

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3215
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 16 maart 2008 11:31 PM
  [ # 6 ]

Ik wil niet nog een keer lullig doen, maar gezien hetgeen wat je betaald hebt voor je wagen, zou ik er de komende tijd niet aan denken om ‘r te verkopen of in te ruilen, maar er eerst maar eens ff flink wat km’s in te maken, als niet gewoon ‘op’ te rijden, om de aanschafprijs er uit te halen. Anders heb je binnen een half jaar een mille in de prullenbak gesmeten.

Animal triste post coitum

Profiel  
 
Citroage
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 18-04-2007

Gepost: 16 maart 2008 11:51 PM
  [ # 7 ]

Valt wel mee hoor Serge.
Ik rij veel km (min 40-50000)per jaar en dan is de XM er snel uit wat betreft de centen.
Deze kan zeker nog een ton mee dus ik kan nog even.
Maar als ik een goede break tegenkom (LPG of diesel), ik ben kunstenaar en reis het hele land door met mijn schilderijen en hou veel workshops waar je nogal wat materialen voor moet meenemen, dan zal ik mijn kans wel grijpen. Als die zich voor doet natuurlijk.
Op deze wijze rij ik al jaren eigenlijk heel goedkoop. vind ik zelf.
Maar met 2e hands auto’s (XM en hiervoor altijd BX)moet je ook een beetje geluk hebben.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 16 maart 2008 11:57 PM
  [ # 8 ]

Ach, dat het goedkoper kan, wil natuurlijk niet zeggen dat je nu duur in je XM zit.
Laten we eerlijk zijn, er zijn hier leden die in een veel kleinere wagen zitten en in drie maanden tijd jouw aankoopbedrag bij de leasemaatschappij uit moeten tellen.  Cool

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 17 maart 2008 12:26 AM
  [ # 9 ]
patje74 schreef:

Ach, dat het goedkoper kan, wil natuurlijk niet zeggen dat je nu duur in je XM zit.
Laten we eerlijk zijn, er zijn hier leden die in een veel kleinere wagen zitten en in drie maanden tijd jouw aankoopbedrag bij de leasemaatschappij uit moeten tellen.  Cool

yep, en dan vergeet je nog zelfs het bedrag dat ze bij hun inkomen mogen optellen voor het feit dat ze zo’n geweldige auto van de baas hebben gekregen…. Confused  Laughing

Profiel  
 
Citroage
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 18-04-2007

Gepost: 17 maart 2008 12:53 AM
  [ # 10 ]

Leuke discussie zo op de zondagavond.
Maar kunnen we onze kennis van dit forum niet gebruiken om een soort van staffel te maken van wat een XM mag kosten vanuit type, jaar en km stand?  Idea
(Patje bedankt voor je nuchtere friese wijsheid)

Profiel  
 
www.citrofiel.tk
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 640
Geregistreerd: 30-03-2006

Gepost: 17 maart 2008 03:27 AM
  [ # 11 ]

Ja, das best een leuk idee zo’n staffel.

En als je een break koopt, dan kan je misschien tegen een geringere waarde er 1 kopen, daar de breaks naar mijn idee nog minder “kont” waard zijn dan de berlines…

Zou toch proberen in te ruilen in zo’n geval…

Hans

BX DIGIT 1985, C35 2.2D 1979, CX 2.5RI Familiale 1986, C2 1.4VTR en voor dagelijks een C6 3.0D V6 2012.

http://www.citrofiel.tk

Profiel  
 
TCT tijger
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 478
Geregistreerd: 11-01-2006

- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
Gepost: 17 maart 2008 08:45 AM
  [ # 12 ]

Ik sluit me bij Serge aan. Al zeg ik erbij dat ik persoonlijk niet eens naar de niet-turbo’s kijk. Verder mag je er best van uit gaan dat men hier op het forum heel goed (misschien te goed) weet wat je voor een XM moet betalen.

Then again, de meesten schrikken hier weer niet van het kilometrage ... Dat staffel idee klinkt leuk, maar is natuurlijk ook niet bepaald bindend. Het is (vooral bij een XM) wat een gek ervoor geeft en het is ook nog eens afhankelijk van hoe graag de huidige eigenaar ervan af wil.

Nu C5 tijger…

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1422
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 17 maart 2008 10:24 AM
  [ # 13 ]

Koop een nieuwe C6 en dan schrijf je je aankoop bedrag in een maand af Wink

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3215
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 17 maart 2008 11:29 AM
  [ # 14 ]
Citroage schreef:

Leuke discussie zo op de zondagavond.
Maar kunnen we onze kennis van dit forum niet gebruiken om een soort van staffel te maken van wat een XM mag kosten vanuit type, jaar en km stand?  Idea
(Patje bedankt voor je nuchtere friese wijsheid)

Dat lijkt me persoonlijk een vrij zinloze bezigheid, aangezien het altijd een momentopname is. Iemand die over een jaar of over 2 jaar naar die staffel kijkt zal mogelijk een compleet verkeerd beeld krijgen. De wagens worden namelijk met de dag ouder, de eerste jaargangen beginnen al serieuze roestverschijnselen te vertonen wat invloed op de prijs zal hebben, de huidige brandstofprijs-verhoudingen zouden wel eens tot gevolg kunnen hebben dat diesels helemaal uit de gratie raken over niet al te lange tijd, hoe is het op dat moment gesteld met onderdelen van bepaalde modellen en zo zijn er nog tig variabele criteria die de prijs bepalen.

Persoonlijk kijk ik liever op marktplaats naar een bepaald model, neem de gemiddelde vraagprijs en trek daar 30% van af. Dan heb je een aardige indicatie van wat iets mag kosten.

Animal triste post coitum

Profiel  
 
Grompie
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 26-08-2005

Gepost: 17 maart 2008 12:34 PM
  [ # 15 ]

xm

Ik denk dat het juist bij de XM zo is ....wat heeft de gek er voor over heeft…
Ik moest er vorigjaar 1 inruilen (2.0 sx 1996)en er was geen handelaar die er ook maar wat op bood.
Mijn vorige XM 2.0i Ambiance Automaat van 1990 met 170.000km in een goede staat heb ik 3 weken verlaten voor 500 euro,dat was de eerste beller en ook de enigste.
Normaal gesproken had ik haar daar NOOIT voor verkocht ,als ik niet een keurige 2.0 16v SX van 1995 had kunnen kopen voor 500 euro.
waar ik gisteren bijna 600km mee heb gereden en waar ik me tijdens de rit constant in afvroeg waarom zo,n auto toch zo fijn en goed rijdt en geen drol waard is.
Ik werk bij Ford,verkoop nieuwe en gebruikt ,rijdt een nieuwe Focus ,maar geef mij maar zo,n XM van 500 euro,
(ik ga er maar van uit dat klanten van mij dit niet lezen)

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook