Totaal aantal Berichten: 6134
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
patje74 schreef:
Persoonlijk vind ik zo’n wagen de rit naar FR niet waard. Tenzij hij echt heel erg top is. Maar voor deze prijs verwacht ik dat niet. Met ene beetje geduld is een knappe type1 nog in NL te vinden. En helemaal in dusdanige staat.
Mijn B(ni)X was goedkoper, en daar hoefde enkel een verse kopelilng in. (92.000Km op de klok)
Jij vind ém nog te duur?
Ben ik ff verkeerd geïnformeerd
Hilko16TZI schreef:Hahaha, zo’n kans mag je eigenlijk niet missen…
En frankrijk is een mooi land ja, maar die fransen he…
Ach, Fransen. Als je ze een beetje leert kennen zijn het net mensen
De originele advertentie levert niet veel meer dan autoschout:
http://pagesperso-orange.fr/websysprod/pafranc/ant_bx_16_trs.htm
Exen:
BX TZD turbo Berline 1991 (grijs)
BX TRD turbo Break 1989 (grijs)
BX TZD turbo Break 1991 (groen)
Vervangen door:
Peugeot 405 GRX Break 2.0L 1995 (benzine) (rood)
<—En voor de lol nog een fiatje X1/9
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Hilko16TZI schreef:
Jij vind ém nog te duur?
Ben ik ff verkeerd geïnformeerd
Nee, ik verwacht een bix met werk. En die zijn er zat in NL! En ook in die prijsklasse. Dat bedoelde ik…
- C1 1.0 Collection
Wilan schreef:Hilko16TZI schreef:Hahaha, zo’n kans mag je eigenlijk niet missen…
En frankrijk is een mooi land ja, maar die fransen he…
Ach, Fransen. Als je ze een beetje leert kennen zijn het net mensen
De originele advertentie levert niet veel meer dan autoschout:
http://pagesperso-orange.fr/websysprod/pafranc/ant_bx_16_trs.htm
Fransen leren kennen wil ik best, maar ze spreken geen engels…
- C1 1.0 Collection
@ patje: Ik verwacht ook wel werk. Vraag is hoeveel en wat voor werk…
Mijn eigen BX heeft ook zat “aandachtspuntjes”. En die koste beduidend meer.
Hilko16TZI schreef:
Fransen leren kennen wil ik best, maar ze spreken geen engels…
Ja, dat is inderdaad wel een probleem met ze. Is handig om iemand mee te nemen die een beetje Frans spreekt. (ook handig voor het rijden trouwens om niet alleen heen en weer te hoeven).
De goede man heeft nog meer Bixen te koop :
http://pagesperso-orange.fr/websysprod/pafranc/ant_bx_diesels.htm
Je kunt die ander nog net zien staan…
Exen:
Vervangen door:
- C1 1.0 Collection
Ik ga er maar eens een nachtje over slapen
Ondoordachte beslissingen hebben in het verleden al te vaak tot beroerde auto’s geleid
Hilko16TZI schreef:Ik ga er maar eens een nachtje over slapen
Ondoordachte beslissingen hebben in het verleden al te vaak tot beroerde auto’s geleid
Verstandig (maar wel saai )
Sweet dreams
Exen:
Vervangen door:
patje74 schreef:Hilko16TZI schreef:
Jij vind ém nog te duur?
Ben ik ff verkeerd geïnformeerdNee, ik verwacht een bix met werk. En die zijn er zat in NL! En ook in die prijsklasse. Dat bedoelde ik…
83-ers? Die zijn er amper in NL.
Departement 16 is nog wel te doen, niet te zuidelijk dus niet al teveel last van zonnebrand op het interieur. Daar zijn typen 1 erg gevoelig voor namelijk…
Voor 150 eur kun je niet teveel verwachten; in Frankrijk kosten 2e hands autoos doorgaans nog de hoofdprijs.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
karel schreef:patje74 schreef:
Nee, ik verwacht een bix met werk. En die zijn er zat in NL! En ook in die prijsklasse. Dat bedoelde ik…
83-ers? Die zijn er amper in NL.
OK, daar heb je een punt welke ik niet kan tegenspreken. Maar voor een benzinemodel zou ik persoonlijk niet erg veel waarde hechten aan het feit dat hij belastingvrij is. Voor een diesel of een LPG exemplaar uiteraard wel. Pas dan “verdien” je echt centjes!
Waarmee ik mijn opmering “ik vind deze wagen niet bijzonder genoeg om…” nog eens een stukje duidelijker maak.
Maar goed, allemaal persoonlijk dus. De TS en ieder ander kan daar dus anders over denken. Wat natuurlijk niet uitsluit dat ik het een bijzonder leuk avontuur zou vinden!
Beter ga je hem gewoon halen!!!
BX uit 83 kunnen we wel gebruik op het forum toch…
bovendien ben ik dan erg benieuwd naar je bevindingen!! haha
Lastig dillemma, want hoewel de vraagprijs laag is, komt daar nog wel een paar honderd euro bovenop voor je ‘m op de oprit hebt staan (huren ambulance + brandstof + tol). Daarbij is deze voor een lopende auto wel erg goedkoop en kun je het nodige werk echt verwachten. Zeker een handelaar weet doorgaans wel wat hij verkoopt.
Aan de andere kant; vroege types I zijn heel dun gezaaid hier, zet ‘m op lpg en je lacht je rot. Verder is het avontuur gewoon leuk en als het echt niks blijkt, kun je altijd nog wel wat onderdelen kwijt en valt de financiele schade ook wel mee.
- C1 1.0 Collection
Kort samengevat:
Ambulance is geen probleem (hoef ik niet te huren), de aangeboden auto zal inderdaad wel starten en rijden maar daar heb je alles wel mee gezegd (ik verwacht niet anders voor die prijs), darnaast tol en benzinekosten… Zit ik toch gauw op zo’n 5- à 600 euri. Voor een puinhoop. Nou nee… toch maar niet, lijkt me.
‘t Ding viel me vooral op vanwege de leeftijd (vroege BX, niet eens het belastingvrije aspect). Verder vind ik de type 1 met z’n aparte dash en stuur etc gewoon erg mooi.
Ik hoop dat ik misschien iemand anders op een idee heb gebracht En ik heb er een nachtje diep over nagedacht ... en vandaag nog over gedagdroomd.
Totaal aantal Berichten: 3865
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Totaal aantal Berichten: 662
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Als je zo graag een 83’er wilt, wacht je toch gewoon tot de zomer, ga je lekker in de Franse zon op vakantie, maar neem je i.p.v. een caravan gewoon een ambulance mee
Zo ging het vroeger (jaar of 10 geleden) met mijn pa altijd, met het gezinnetje op vakantie, Pa de ambulance mee, moeders de caravan en vervolgens zagen we hem 3 weken niet, want hij was op snoekenjacht :p
Om vervolgens na 3 weken steevast weer met een lege ambulance terug te rijden :p